Parkování v Praze

Moderátoři: Vedouci organu, asistent strany, Odbor - personalni, PKS Praha

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Vedoucí administrativního odboru
Příspěvky: 28589
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 24666 poděkování
Dostal poděkování: 20746 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Parkování v Praze

Příspěvek od Petr.Vileta » 12 říj 2016, 22:06

Mikulas.Ferjencik píše:Problém je, že třeba Metro v centru je ve špičce na hraně kapacity - zkuste jet třeba z Holešovic na Vyšehrad v 17:00. Interval se už pokud se nepletu nedá zkrátit a ty vagóny jsou narvaný k prasknutí. MHD zdarma vagóny nenafoukne. To samé platí u řady železničních spojů.
Možná to špatně chápu, ale kdyby se zavedla MHD zdarma, tak by to MHD nezvládla? Nejde mi jen o metro, ale o veškerou pražskou MHD (tramvaje, autobusy). Takže když to vezmu z druhého konce, když se zakážou auta a bicykly a pěší chůze těm lidem z jakéhokoliv důvodu nebudou vyhovovat (moc starý, nesportovec, řemeslník s nářadím, veze nákup atd.), tak vlastně říkáš OMEZME CELKOVOU PŘEPRAVU OSOB V PRAZE". Lidově "co tu couráte, seďte na zadku a nepřekážejte". :P

Kdysi jsme zkoumali MHD v Plzni a zjistili jsme, že město dotuje MHD z 85%. Protože ta dotace zahrnuje nejen nákup vozidel, údržbu a pohonné hmoty, ale i platy revizorů, nákup a údržbu systému na jízdenky a platy všech lidí kolem, tak nám tehdy odhadem vyšlo, že za naprosto stejné peníze by mohla MHD v Plzni jezdit zdarma. Sice by vzniklo pár desítek nezaměstnaných, ale někteří z nich by se mohli přeškolit třeba na řidiče tramvají, z údržbáře lístkových automatů na údržbáře trolejbusů atd., takže nakonec by možná nikdo nezaměstnaný nezůstal. Ale mohlo se to za tu dobu změnit a v Praze to asi také bude jinak.
Kumulovaný zastupitel a člen finančních výborů zastupitelstev Města Plzně a Městského obvodu Plzeň 2.
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů a fórista
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

Uživatelský avatar
Mikulas.Ferjencik
Vedoucí mediálního odboru
Příspěvky: 13323
Registrován: 24 dub 2009, 00:25
Profese: student
Bydliště: Choltice, okres Pardubice
Dal poděkování: 10752 poděkování
Dostal poděkování: 17446 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Parkování v Praze

Příspěvek od Mikulas.Ferjencik » 12 říj 2016, 22:16

Petr.Vileta píše:
Mikulas.Ferjencik píše:Problém je, že třeba Metro v centru je ve špičce na hraně kapacity - zkuste jet třeba z Holešovic na Vyšehrad v 17:00. Interval se už pokud se nepletu nedá zkrátit a ty vagóny jsou narvaný k prasknutí. MHD zdarma vagóny nenafoukne. To samé platí u řady železničních spojů.
Možná to špatně chápu, ale kdyby se zavedla MHD zdarma, tak by to MHD nezvládla? Nejde mi jen o metro, ale o veškerou pražskou MHD (tramvaje, autobusy). Takže když to vezmu z druhého konce, když se zakážou auta a bicykly a pěší chůze těm lidem z jakéhokoliv důvodu nebudou vyhovovat (moc starý, nesportovec, řemeslník s nářadím, veze nákup atd.), tak vlastně říkáš OMEZME CELKOVOU PŘEPRAVU OSOB V PRAZE". Lidově "co tu couráte, seďte na zadku a nepřekážejte". :P

Kdysi jsme zkoumali MHD v Plzni a zjistili jsme, že město dotuje MHD z 85%. Protože ta dotace zahrnuje nejen nákup vozidel, údržbu a pohonné hmoty, ale i platy revizorů, nákup a údržbu systému na jízdenky a platy všech lidí kolem, tak nám tehdy odhadem vyšlo, že za naprosto stejné peníze by mohla MHD v Plzni jezdit zdarma. Sice by vzniklo pár desítek nezaměstnaných, ale někteří z nich by se mohli přeškolit třeba na řidiče tramvají, z údržbáře lístkových automatů na údržbáře trolejbusů atd., takže nakonec by možná nikdo nezaměstnaný nezůstal. Ale mohlo se to za tu dobu změnit a v Praze to asi také bude jinak.
Ano, v tuto chvíli není pražská MHD připravená na nárůst počtu cestujících, který by MHD zdarma zřejmě přinesla.
Pirátský poslanec za Pardubický kraj. mikulas.ferjencik@pirati.cz, 737 943 770

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Vedoucí administrativního odboru
Příspěvky: 28589
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 24666 poděkování
Dostal poděkování: 20746 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Parkování v Praze

Příspěvek od Petr.Vileta » 12 říj 2016, 23:47

Mikulas.Ferjencik píše:
Petr.Vileta píše:... tak vlastně říkáš OMEZME CELKOVOU PŘEPRAVU OSOB V PRAZE". Lidově "co tu couráte, seďte na zadku a nepřekážejte". :P
Ano, v tuto chvíli není pražská MHD připravená na nárůst počtu cestujících, který by MHD zdarma zřejmě přinesla.
Takže omezit courání lidí po městě obecně? :? :) Z MHD je vyhnat nechceš, pro mnohé není kolo a chůze použitelná a auta chceš vyhnat. Mě to vychází na obecné omezení přesunu osob po městě.
Kumulovaný zastupitel a člen finančních výborů zastupitelstev Města Plzně a Městského obvodu Plzeň 2.
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů a fórista
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

Uživatelský avatar
Ondrej.Profant
Poslanec Parlamentu ČR
Příspěvky: 7731
Registrován: 22 dub 2009, 23:55
Profese: Poslanec
Bydliště: Praha 8
Dal poděkování: 13738 poděkování
Dostal poděkování: 7441 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Parkování v Praze

Příspěvek od Ondrej.Profant » 13 říj 2016, 01:05

Normálnímu člověku je jasné, že není a nebude zákaz aut. Aut v Praze přirozeně meziročně ubývá. A bude ubývat. Praha tento trend podporuje a zároveň stabilně roste kapacita MHD. Čili je to ok.

Nicméně subjektivně třeba v Londýně je více narvané metro. Čísla teď nevím.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Profant za příspěvek:
Petr.Vileta
profant.eu, poslanec

Uživatelský avatar
Roman.Kucera
Garant programového bodu
Příspěvky: 15097
Registrován: 14 zář 2010, 10:04
Profese: IT
Bydliště: Praha, Letná
Dal poděkování: 9657 poděkování
Dostal poděkování: 17393 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Parkování v Praze

Příspěvek od Roman.Kucera » 13 říj 2016, 07:36

http://reportermagazin.cz/modri-zabijac ... podnikani/
O zpoplatněných parkovacích zónách, které se šíří českými městy. A o jejich dopadech na živnostníky.

Nejprve to vypadalo, že se do sebe pustíme i nonverbálně. Zrovna jsem se vracel z městského úřadu, kde jsem musel zaplatit dvanáct stovek za nově zpoplatněné právo zaparkovat ve své čtvrti. To jsou ty modré parkovací zóny, co se šíří Prahou a dalšími městy.

On zaparkoval vedle, espézetku překryl ze dvou třetin čtvrtkou. Klasický vyčůránek. Značku za papírovou oponou totiž nepřečtou auta vybavená kamerami, co slídí po ulicích a automaticky zaznamenávají, kdo nezaplatil. K prvotní slovní přestřelce přihodil i pár dalších fíglů, jak neplatit. Ale brzy jsme oba vychladli.

„Budu to muset nějak vyřešit. Stojí to strašné peníze, úplně se zbláznili,“ vyprávěl mi. V ulici si před několika měsíci otevřel s kamarádem malou opravnu telefonů, úplný živnostenský start-up v necelých dvaceti letech věku. Tržbami to zatím nedotáhli ani na plátce DPH. Do Prahy ke své provozovně dojíždějí a auto k podnikání oba potřebují.

V minimální variantě je parkování nově vyjde na dvanáct tisíc ročně, ale možná i na třicet (za druhé auto platí podnikatel 24 tisíc). Kolik platí za nájem obchodu, nevím. Podle velikosti a umístění to odhaduju do deseti tisíc měsíčně. Jinak řečeno, ten nový parkovací poplatek je pořádně zabolí.

Když si k tomu připočtu další „drobné“ poplatky, které se na ně valí, to dočasné zakrývání espézetky chápu. A víc mě zajímá, kam ty vysoké poplatky tečou.
Opravdu chtějí Piráti spolu s Babišem znišit drobné živnostníky?
Tito uživatelé poděkovali autorovi Roman.Kucera za příspěvky (celkem 2):
Milan.Moravec, TomasMikus
Pirátem se člověk nestává, pirátem se rodí!

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 202
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 437 poděkování
Dostal poděkování: 246 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Parkování v Praze

Příspěvek od Michal.Stepan » 30 lis 2017, 12:40

Parkovací místa nejsou nafukovací, ale lze je přifouknout. To samozřejmě není zadarmo. Trochu mi u některých příspěvků chybí vazba poplatků na získanou užitnou hodnotu. Praha je ale bohaté město a mohla by si dovolit dát na posílení počtu parkovacích míst nějakou tu korunu, ale v rozumné míře se na tom procesu musí podílet i uživatelé aut, jinak by nárůst počtu aut mohl být naprosto bezbřehý. V oblasti parkování je vcelku fuk, kolik toho kdo najezdí, jestli má Trabanta, nebo elektromobil. Podstatné je, že auto existuje a musí někde parkovat. Izolujeme- li problém parkování, nemá smysl někomu bránit, aby v průběhu dne auto přemístil, protože někde místo ubude a jinde zase přibyde. Podstatné je vědět, kolik v Praze chceme mít aut a pro ně pak je nutné zajistit parkovací místa. Mít auto je dnes standard, některé věci nejde bez auta vyřídít, lze ho sice sdílet, ale to je komplikované a při častějším používání mnohem dražší ( možná, až budou autonomní taxi, tak se to trošku může změnit). Naprostá většina obyvatel Prahy chce mít vlastní auto a to v počtu minimálně jednou auto na rodinu, dnes už spíš několik aut.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvek:
Ondrej.Profant

Uživatelský avatar
Ondrej.dj-bobr.Ulehla
Příspěvky: 1248
Registrován: 14 črc 2010, 22:42
Profese: zvuk, IT, auta, všehochuť
Bydliště: Praha/Otrokovice
Dal poděkování: 2164 poděkování
Dostal poděkování: 1297 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Parkování v Praze

Příspěvek od Ondrej.dj-bobr.Ulehla » 30 lis 2017, 13:01

Upřímně řečeno, když se vyskytuju v Praze, pozoruji (a je mi vyprávěno o) spíše trend parkovací místa ubírat. V ulici, kde jsem x let žil, po rekonstrukci ulice (primárně kvůli tramvajovým kolejím) zmizely dvě třetiny parkovacích míst, totéž se běžně děje při jakékoli rekonstrukci vozovky v Praze.. dost parkovacích míst ubyde tím, že v lokalitách, kde se dřív parkovalo i na pololegálních či ilegálních (ale zpravidla nepřekážejících) místech, byla vytvořena zóna a od té doby se z těch pololegálních a ilegálních míst samozřejmě odtahuje, takže míst efektivně ubylo..
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.dj-bobr.Ulehla za příspěvek:
Michal.Stepan
Od celopirátského názoru se lokálně pomalu začínám odchylovat (nebo on od mé maličkosti?), ale okolo strany se motám dál kvůli lidem (mám je rád) a na českém politickém trhu jsou Piráti pořád nejmenší zlo :D
2016/2017 flipped to XSFP MBTI co se na vojně naučíš, za to tě v civilu zavřou
porcelánové zařízení, spojující výhody umyvadla a klosetové mísy, se jmenuje umyvadlo (citace, třetí komentář)

Uživatelský avatar
TomasMikus
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 565
Registrován: 15 úno 2017, 16:10
Profese: biolog
Bydliště: Praha 3
Dal poděkování: 209 poděkování
Dostal poděkování: 314 poděkování

Re: Parkování v Praze

Příspěvek od TomasMikus » 30 lis 2017, 15:18

první věc parkovací systém by měl být v rámci celé Prahy jednotný.
za druhé nemyslím si, že dnes lidé pokud nemusí sedají do aut za každou cenu, protože městskou dopravou se všude dnes už dostanete rychleji a bez nervů, tedy lidé kteří jedou autem skutečně ve své většině mají racionální důvod proč auto použít (přeprava těžkých či rozměrných věcí nebo lidí pro které by bylo cestování městskou dopravou namáhavé (děti, staří nemocní a lidé kteří musí Prahou projet a použití veřejné dopravy by znamenalo mnoho přestupů více jak tři atd.) uvažovat tedy o způsobech jak to lidem ještě znepříjemnit je nehoráznost.
za třetí je to především business na kterém parazituje město které udělalo z parkování luxusní komoditu a městská policie a to je to nejhorší co by se měli piráti snažit změnit
jinak jádro celého problému tkví také v tom že v centru města je většina úřadů a neustále se zde budují další administrativní budovy. Praha by měla začít masivní decentralizaci mohou vznikat nová centra která kde se budou křížit dálniční obchvaty železnice a metro typickým místem kde mohou vznikat taková centra jsou jižní město Letňany a mnoho dalších pokud lidé přijíždějící za prací do prahy najdou tuto práci na okraji města tak vůbec žádná problém nevzniká typicky šíleným projektem je zástavba Masarykova nádraží centrální část Prahy by měla dát stop výstavbě nových budov a snažit se úřady vystěhovat na okraj a centrum vrátit lidem, co zde budou skutečně žít a ne jen pracovat. je potřeba podporovat a chránit zeleˇn v centru a ne zde budovat stále nové skleněné obscese byť by pod tím byl podepsán kdokoliv. Proč nemohl např. Blob být postaven na jižním městě nebo v Letňanech a mnoho dalších sporných staveb. Proč o tom mluvím, protože to řeší velkou část problémů s parkováním a auty v centru města.
Tito uživatelé poděkovali autorovi TomasMikus za příspěvek:
Ladislav.Kos

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 202
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 437 poděkování
Dostal poděkování: 246 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Parkování v Praze

Příspěvek od Michal.Stepan » 19 úno 2018, 20:18

Veřejnou dopravou se bohužel nedostaneme všude a bez nervů, ale dalo by se to a mělo by se to zlepšit. To určitě zlepší životní prostředí, ale problém parkování to řeší minimálně. Těžko se podaří zlepšit veřejnou dopravu tak, aby to nějakou větší skupinu obyvatel přimělo k tomu, aby prodali auto. Problém parkování vzniká tím, že auta jsou a musí někde parkovat. A většina lidí auto chce mít.Kladeňáci sice zaplavují přes den Prahu auty, ale krize nastane večer-když Kladeňáci odjedou. Mám za to, že snaha o zlepšení veřejné dopravy a snaha o zlepšení parkování nejdou proti sobě. Většina občanů používá veřejnou dopravu a zároveň vlastní auto. Obyvatelé Prahy mají tři velké problémy: kam dát dítě, kam dát babičku a kam dát auto. Pomozme jim je vyřešit.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 3):
Petr.Vileta, Jan.Hora, Ondrej.Kalis

Uživatelský avatar
TomasMikus
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 565
Registrován: 15 úno 2017, 16:10
Profese: biolog
Bydliště: Praha 3
Dal poděkování: 209 poděkování
Dostal poděkování: 314 poděkování

Re: Parkování v Praze

Příspěvek od TomasMikus » 22 srp 2018, 03:36

Michal.Stepan píše:
30 lis 2017, 12:40
jinak by nárůst počtu aut mohl být naprosto bezbřehý.
S mnohým souhlasím až na vytrženou větu výše. Není přeci pravda, že dostupnost parkování je jediným limitujícím prvkem omezujícím počet aut, potažmo počet aut ve městě. V první řadě jsou to ekonomické možnosti lidí si auto pořídit dále pohoné hmoty a technicképrovozní náklady dále pojištění dálniční známky. Dál je to veřejná doprava jejíž využití je racionální i z hlediska času a pohodlí zřejmě ve většině situací. Jako by se trochu zapomínalo na to že motorista svojí spotřebou přispěje na výběr daní a za ty má stát poskytovat služby. Takže abych moji poznámku uzavřel dostupnost parkování je pouze jedním z faktorů omezujícím počet aut a zrušení placeného parkování by nevedlo k bezbřehému nárustu aut protože jejich počet je limitován mnoha dalšími faktory. Placené parkovaní není podle mého názoru motivováno racionální snahou o regulaci, ale spíše snahou zatížit občany další daní protože to nezaplatí jen motoristé ale také jejich rodiny a zákázníci takže všichni. A co za to město a obce nabízí? namalované čáry na silnici a automatizovaný okrádací systém.

Piráti by měli zaprvé sjednotit parkování v rámci funkčních celků tedy například celá Praha plus okolí, dále snížit skrytou daňovou zátěž tj všechny lokalní poplatky a především zamezit tomu aby se vymýšlely nové Tzv. regulační daně. Dále zcela od základu zrevidovat funkci policie a především městské policie zda skutečně pomáhají a chrání ty kteří je platí ze svých daní a nebo zda se jedná a restriktivní složku která občanům znepříjemňuje život a ekonomicky na nich parazituje. A za poslední ovšem nejdůležitějším místě by piráti měli zcela změnit trend centralizovaného velkoměsta a hledat cesty jak centum města zklidnit podpořit zeleň a obytnou funkci a naopak pracovní prostory i veřejné instituce co nejvíce posunout z centra do nových infrastrukturně vhodně propojených lokalit jako jsou Letňany Jižní město místa na plánované trase D apod. Typickým příkladem nesmyslného uvažování je administrativní zástavba okolí Masarykova nádraži.
Tito uživatelé poděkovali autorovi TomasMikus za příspěvek:
Jan.Hora

Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host