Cestovní ruch v Praze, první výkop k diskuzní platformě

Moderátoři: asistent strany, Vedouci organu, Odbor - personalni, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ondrej.Chrast
Člen KS Praha
Příspěvky: 289
Registrován: 04 led 2018, 17:38
Profese: projektový manažer
Bydliště: Praha 6, Bubeneč
Dal poděkování: 569 poděkování
Dostal poděkování: 478 poděkování

Cestovní ruch v Praze, první výkop k diskuzní platformě

Příspěvek od Ondrej.Chrast »

Zřízení skupiny pro cestovní ruch v Praze.

:idea: :arrow: Na posledním pražském KET pro kulturu jsme se jeho účastníci dohodli, že částečně vyčleníme skupinu pro cestovní ruch v Praze. Zatím jsem se ujal tohoto prvního výkopu zde na fóru, a po dohodě s členem PKS @Michal.Zachar prosím také Předsednictvo krajského sdružení, aby zvážilo její formalizaci. Zde na fóru je zřízeno již od nepaměti toto fórum, tak ho pojďme využít.

:arrow: Cílem skupiny by mělo být diskutovat problémy, navrhovat stanoviska a působit jako podpora našim zástupcům na MHMP pro téma celkového „nakládání“ s cestovním ruchem (a vše co s ním souvisí) v Praze. Téma je to průřezové zasahuje už nejenom do kultury, ale také do dalších oblastí jako je doprava, životní prostředí apod.

Takové malé úvodní slovo:

v současné době ve světových metropolích typu Benátek, Paříže či Barcelony probíhá široké celospolečenská diskuze ohledně tzv. „overtourismu“ – tedy fenoménu, kdy cestovní ruch překročil únosné meze a stává se přítěží, nikoliv přínosem. Turismus se stal globálním ekonomickým hybatelem, s bohatnutím celé společnosti roste i počet turistů a tím i ekologická, ale i společenská, zátěž míst, které patří k nejvyhledávanějším na světě, tam patří např. i Praha.
Namátkou několik problémů, které se v Praze v souvislosti s turismem řeší:
1. Praha 1 trpí každodenním a každonočním náporem turistů a prakticky se vylidňuje od původních obyvatel. Airbnb ovládlo ohromné množství bytů a celých domů, život v ulicích, které se stali doslova skanzenem, řídí pouze zájmy obchodníků.
2. Chystá se další plavební komora na Vltavě, která se odůvodňuje, mj. potřebou vozit po Vltavě více turistů… naši zástupci na Praze 1, Praze 5 i na MHMP již se proti ní silně ohradili memorandem, osud je stále nejistý.
3. Chystá se rozšiřování Letiště, resp. druhá paralelní dráha, odůvodnění je opět potřeba přepravit více osob, tedy i turistů..

Na základě VŘ jsem se já stal zástupce Pirátské strany v dozorčí radě nově zřízené pražské akciové společnosti Prague city tourism, a.s., která má za cíl Prahu propagovat a ovlivňuje tak tím skladbu i počet potencionálních turistů, kteří do Prahy přijíždějí. Názory této skupiny budou pro mě zásadní a důležité pro mé působení tam.

Máte-li zájem toto téma v rámci pražských pirátů řešit, hlašte se a budeme se pravidelně scházet a diskutovat.

Díky

P.S Pro statistiky uvádím odkazy ČSU na tvrdá data ohledně Cestovního ruchu v ČR

https://www.czso.cz/csu/czso/satelitni_ ... niho_ruchu

a v samotné Praze:
https://www.czso.cz/csu/xa/cestovni_ruch-xa
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Chrast za příspěvky (celkem 4):
Michal.Zachar, Jitka.Vondrouskova, Jaroslav.Nemec, Ales.Jakl
Předseda Zastupitelského klubu Piráti Praha 6. Pověřený řízením KET kultura Praha. Asistent poslankyně Lenky Kozlové.
Blog; Pirátský profil; CV

Uživatelský avatar
Jitka.Vondrouskova
Člen KS Praha
Příspěvky: 21
Registrován: 01 pro 2017, 17:46
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 496 poděkování
Dostal poděkování: 44 poděkování

Re: Cestovní ruch v Praze, první výkop k diskuzní platformě

Příspěvek od Jitka.Vondrouskova »

Ahoj, díky za úvod a krátké shrnutí, k této diskusi se ráda přidám.
Jen krátce:ad 1. ABNB - je zanedbaný problém, který už se měl začít řesit mnohem dřív - tady jsme trochu 5 minut po dvanácté, teď už je to spíš tlumení ohně, který už nám tu dlouho hoří.
2. Plavební komoru nepotřebujeme, tady se to podařilo ještě zachytit poměrně včas - jak se to bude dále vyvíjet, je ještě otázka času, ale s velkou pravděpodobností je možné tomu zabránit.
3. K tomu rozhodné NE, Praha nepotřebuje rozšiřovat ani Letiště, ani dráhy na letišti. Ale to je kapitola, která má opravdu širší souvislosti včetně toho, že není dosud po více jak 30 letech kultivovaná doprava na letiště, ale bude se rozšiřovat a stavět další dráhy...a jako proč? Někdo se tu pěkně v tichu zasadil o to, aby byl zlikvidován národní letecký dopravce, ale budeme rozšiřovat letiště, zase jen další nesmyslný kroky....jsou tu i další letiště v republice, které jsou nedostatečně využívané a mají rezervy, které by se daly využívat mnohem efektivněji. Tak pokud nekteří nevědí kam investovat tak tudy by to bylo možné a dávalo by to větší smysl.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jitka.Vondrouskova za příspěvek:
Ondrej.Chrast
Jitka

Uživatelský avatar
Ales.Jakl
Předseda místního sdružení
Příspěvky: 1744
Registrován: 24 kvě 2014, 16:20
Profese: řidič kamionu
Bydliště: Tachov
Dal poděkování: 2171 poděkování
Dostal poděkování: 2362 poděkování

Re: Cestovní ruch v Praze, první výkop k diskuzní platformě

Příspěvek od Ales.Jakl »

Praha bez turistů - fotoreport

https://a2larm.cz/2020/03/fotoreport-ko ... erturismu/

Kdybychom nečelili globální pandemii, byl by to v něčem až dojemně krásný pohled. Z Prahy v posledních dnech zmizely nekonečné davy turistů a město se poprvé za léta zklidnilo. Po Karlově mostě se neženou desítky tisíc lidí za den, ulice, které každou noc terorizovaly davy opilých turistů, jsou teď jako vyměněné. Bary, které byly cíleně orientované jen na jeden typ klientely a obyvatelům v okolí jen ztrpčovaly život, jsou zavřené. Pražský primátor na svém Twitteru upozorňuje, že zakáže komerční turistické autobusy typu HOP ON – HOP OFF, a zmiňuje i zákaz pivních kol, které se z centra přesunuly nejdříve do Karlína a potom do Holešovic. Starosta Prahy 1 hřímá, že se musí dočasně ukončit provozování krátkodobých pronájmů. Byty, které se dřív nabízely jen na Airbnb, se vrací do portfolií realitních kanceláří jako byty určené k dlouhodobému pronájmu. Koronavirová krize úzce související s masovým turismem a globální potřebou cestovat najednou ukazuje fenomén overturismu v úplně novém světle.
Fotky z prázdné Prahy nám můžou sloužit jako memento. Připomínají nám, kam až nechali politici kritické situace zajít, jak dlouho se vyhýbali řešením, po kterých obyvatelé volali. Stejně jako v řadě jiných oblastí je i v otázce turismu najednou možné jednat. Musíme ale myslet za horizonty krize a už dnes uvažovat o prevenci do budoucna. Pokud se máme poučit a vyjít z krize „lepší“, nebude možné se vrátit k původnímu chování, naopak musíme celou řadu věcí přehodnotit. Zkrocení overturismu je bezpochyby jednou z těch největších a nejdůležitějších výzev, jež Prahu čekají.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ales.Jakl za příspěvek:
Jitka.Vondrouskova
Covet Nero

Ostrov vycházejícího západu

Bowhunter: Maj so mnou eště strpenie

Odpovědět

Zpět na „Cestovní ruch“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host