Posilování spojů PMDP

Moderátoři: Vedouci organu, asistent strany, Odbor - personalni

Uživatelský avatar
Roman.Sedlacek
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 22
Registrován: 06 čer 2017, 21:13
Profese: grafik
Bydliště: Plzeň
Dal poděkování: 56 poděkování
Dostal poděkování: 30 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Posilování spojů PMDP

Příspěvek od Roman.Sedlacek » 16 úno 2019, 19:50

Proč PMDP neposílila tramvaje po skončení fotbalového utkání Viktoria Plzeň - Dinamo Záhřeb, kde byla účast 9000 diváků? Musí posílení zajistit pořadatel? PMDP by se tím měly zvýšit tržby, takže za to nemůžou chtít platit od pořadatele. A to, že většina cestujících pojede na černo není problém pořadatele akce, ale revizorů PMDP.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Roman.Sedlacek za příspěvky (celkem 2):
Pavel.Sramek, Robert.Magni

Uživatelský avatar
Radek.Krejci
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 44
Registrován: 12 zář 2015, 11:32
Profese: IT konzltant
Dal poděkování: 45 poděkování
Dostal poděkování: 57 poděkování

Re: Posilování spojů PMDP

Příspěvek od Radek.Krejci » 16 úno 2019, 23:11

Roman.Sedlacek píše:
16 úno 2019, 19:50
Proč PMDP neposílila tramvaje po skončení fotbalového utkání Viktoria Plzeň - Dinamo Záhřeb, kde byla účast 9000 diváků? Musí posílení zajistit pořadatel? PMDP by se tím měly zvýšit tržby, takže za to nemůžou chtít platit od pořadatele. A to, že většina cestujících pojede na černo není problém pořadatele akce, ale revizorů PMDP.
Vlastně jsem si nevšiml, že by PMDP posilovaly spoje po jakékoliv hromadné akci (koncerty, hokeje, festivaly), přitom v jiných měst tohle funguje. Třeba posily v Brně na Ignis Brunensis. Pokud nikdo nebude vědět, bude nasnadě položit dotaz PMDP, jak to mají zprocesované.

Uživatelský avatar
Martin.Ptacek
Místní předsednictvo
Příspěvky: 73
Registrován: 25 lis 2010, 08:55
Profese: tester
Bydliště: Domažlická 225, Plzeň
Dal poděkování: 32 poděkování
Dostal poděkování: 98 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilování spojů PMDP

Příspěvek od Martin.Ptacek » 18 úno 2019, 09:09

Ahoj, a máte nějaký nápady jak by šla posílit mhd pro takový akce tady v Plzni?
Třeba u fotbalu kde většina jde na vlak tak nevim jak by to mohlo jít udělat.

Podle mě tohle si posílení musí objednat pořadatel a taky ho zaplatit.
PMDP asi nemůže na žádost každýho posilovat spoje navíc by byl problém s jízdníma řádama ;)

Vien
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 16
Registrován: 12 lis 2018, 17:28
Profese: projektant dopravy
Bydliště: Plzeň
Dal poděkování: 8 poděkování
Dostal poděkování: 20 poděkování

Re: Posilování spojů PMDP

Příspěvek od Vien » 18 úno 2019, 10:18

Ahoj, mam takové tušení, že existuje maximální interval spojů, jak mohou jet za sebou (cca 4 minuty), nejsem si jist, zda je to z bezpečnostních důvodů, nebo z důvodu nároků na energetickou síť, možná zatím ale bude omezené množství řidičů. Co se týká vytvoření individuálních autobusových spojů, vím, že se tato otázka nedávno s PMDP řešila ohledně zimního stadiónu a tam je obrovský problém s prostorem a trasou, kudy by autobusy přijížděly a odjížděly. Množství autobusů, aby to mělo význam, bude značný a zároveň veškeré blízké okolí je ve chvíli konce zápasu stejně beznadějně ucpané. Nejlepší je asi, aby lidi došli na tram č. 4 nebo č. 1 (tuším, že to tak lidi dělají, ale tyto tramvaje stejně nejsou posíleny a nestíhají). Na uspokojivé řešení, jak tam dostat autobusy, kde je nechat zastavit a jak je dostat zase efektivně pryč se nepřišlo.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Vien za příspěvek:
Robert.Magni

Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 505
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 438 poděkování
Dostal poděkování: 341 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilování spojů PMDP

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 18 úno 2019, 10:47

Obecně je samozřejmě žádoucí, aby na velké akce bylo zajištěno posílení dopravy, není to vždy jednoduché a v některých případech je to až skoro nereálné (nebo za předpokladu velmi vysokých nákladů), ale možné to většinou je.

Vzhledem k tomu, že jízdné pokrývá náklady na MHD běžně jen z malé části (v Praze to je něco přes 20 %), tak není reálné, aby se posílení zaplatilo zvýšením tržeb z jízdného, a to nejspíš ani za předpokladu, že by většina cestujících měla jednotlivé jízdenky (tj. nejednalo by se o místní s předplaceným jízdným). Takže je logické, aby posílení platil pořadatel. V případě placených akcí to může promítnout do vstupného - asi není ideální, abychom posílení dopravy na komerční akci platili všichni z daní. ;)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
YjM

Uživatelský avatar
Radek.Krejci
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 44
Registrován: 12 zář 2015, 11:32
Profese: IT konzltant
Dal poděkování: 45 poděkování
Dostal poděkování: 57 poděkování

Re: Posilování spojů PMDP

Příspěvek od Radek.Krejci » 18 úno 2019, 15:48

Martin.Ptacek píše:
18 úno 2019, 09:09
Ahoj, a máte nějaký nápady jak by šla posílit mhd pro takový akce tady v Plzni?
Třeba u fotbalu kde většina jde na vlak tak nevim jak by to mohlo jít udělat.

Podle mě tohle si posílení musí objednat pořadatel a taky ho zaplatit.
PMDP asi nemůže na žádost každýho posilovat spoje navíc by byl problém s jízdníma řádama ;)
Co využití točny U Zvonu pro vložené spoje? Při testování nových vozů se vložené spoje vyskytují.

Uživatelský avatar
Radek.Krejci
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 44
Registrován: 12 zář 2015, 11:32
Profese: IT konzltant
Dal poděkování: 45 poděkování
Dostal poděkování: 57 poděkování

Re: Posilování spojů PMDP

Příspěvek od Radek.Krejci » 18 úno 2019, 15:54

Vien píše:
18 úno 2019, 10:18
Ahoj, mam takové tušení, že existuje maximální interval spojů, jak mohou jet za sebou (cca 4 minuty), nejsem si jist, zda je to z bezpečnostních důvodů, nebo z důvodu nároků na energetickou síť, možná zatím ale bude omezené množství řidičů. Co se týká vytvoření individuálních autobusových spojů, vím, že se tato otázka nedávno s PMDP řešila ohledně zimního stadiónu a tam je obrovský problém s prostorem a trasou, kudy by autobusy přijížděly a odjížděly. Množství autobusů, aby to mělo význam, bude značný a zároveň veškeré blízké okolí je ve chvíli konce zápasu stejně beznadějně ucpané. Nejlepší je asi, aby lidi došli na tram č. 4 nebo č. 1 (tuším, že to tak lidi dělají, ale tyto tramvaje stejně nejsou posíleny a nestíhají). Na uspokojivé řešení, jak tam dostat autobusy, kde je nechat zastavit a jak je dostat zase efektivně pryč se nepřišlo.
Je pravda, že kdyby existovalo atraktivnější spojení MHD, tak by parkovací krize v časech zápasů nebo koncertů nemusela dosahovat takových rozměrů. :( Ale minimálně nasazení vložených spojů by ulehčilo těm, co už se jet MHD do HM arény rozhodli jet.

Uživatelský avatar
Radek.Krejci
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 44
Registrován: 12 zář 2015, 11:32
Profese: IT konzltant
Dal poděkování: 45 poděkování
Dostal poděkování: 57 poděkování

Re: Posilování spojů PMDP

Příspěvek od Radek.Krejci » 18 úno 2019, 23:06

Radek.Krejci píše:
18 úno 2019, 15:48
Martin.Ptacek píše:
18 úno 2019, 09:09
Ahoj, a máte nějaký nápady jak by šla posílit mhd pro takový akce tady v Plzni?
Třeba u fotbalu kde většina jde na vlak tak nevim jak by to mohlo jít udělat.

Podle mě tohle si posílení musí objednat pořadatel a taky ho zaplatit.
PMDP asi nemůže na žádost každýho posilovat spoje navíc by byl problém s jízdníma řádama ;)
Co využití točny U Zvonu pro vložené spoje? Při testování nových vozů se vložené spoje vyskytují.
K tomu placení spojů mi napadá ještě jedna věc...
Pokud mě paměť neklame, tak posledních několik let se opakuje scénář, kdy na konci ke konci roku vypravuje PMDP soupravy dvou (prázdných/nevyužitých) vozů (30m) místo jedné tramvaje (15m) o víkendech apod., aby projeli vozokilometry, které mají na daný objednané od města, takže problém se zaplacením mimořádných spojů by neměl být. Zdá se mi, že celé je to organizaci, vůli nebo ochotě spoje při mimořádných akcích posilovat.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Radek.Krejci za příspěvek:
Pavel.Sramek

Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 505
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 438 poděkování
Dostal poděkování: 341 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilování spojů PMDP

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 19 úno 2019, 08:11

Radek.Krejci píše:
18 úno 2019, 23:06
K tomu placení spojů mi napadá ještě jedna věc...
Pokud mě paměť neklame, tak posledních několik let se opakuje scénář, kdy na konci ke konci roku vypravuje PMDP soupravy dvou (prázdných/nevyužitých) vozů (30m) místo jedné tramvaje (15m) o víkendech apod., aby projeli vozokilometry, které mají na daný objednané od města, takže problém se zaplacením mimořádných spojů by neměl být. Zdá se mi, že celé je to organizaci, vůli nebo ochotě spoje při mimořádných akcích posilovat.
Koukám s údivem, co všechno se v té Plzni může dít. Nechce nám PMDP odjezdit pár výkonů před Vánoci v Praze za plzeňské nevyčerpané peníze? :lol: To by aspoň bylo k něčemu. Mimochodem bylo by fajn zrušit pevnou cenu za vozokilometr, protože reálně samozřejmě není cena za soupravu oproti sólu dvojnásobná ani omylem. ;)

Ještě pro tupého Pražáka poprosím o upřesnění. Kde je ten stadion, odkud jezdí houfy účastníků? O fotbal se nezajímám a o stadionu v Plzni vím akorát to, že jeden je v centru ve Štruncových sadech, který je ale v docházkové vzdálenosti od hlavního nádraží. ;)

Uživatelský avatar
Tomas.Pastircak
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 611
Registrován: 02 lis 2017, 07:09
Profese: Informatik
Dal poděkování: 287 poděkování
Dostal poděkování: 943 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilování spojů PMDP

Příspěvek od Tomas.Pastircak » 19 úno 2019, 08:30

Radek.Krejci píše:
18 úno 2019, 23:06
K tomu placení spojů mi napadá ještě jedna věc...
Pokud mě paměť neklame, tak posledních několik let se opakuje scénář, kdy na konci ke konci roku vypravuje PMDP soupravy dvou (prázdných/nevyužitých) vozů (30m) místo jedné tramvaje (15m) o víkendech apod., aby projeli vozokilometry, které mají na daný objednané od města, takže problém se zaplacením mimořádných spojů by neměl být. Zdá se mi, že celé je to organizaci, vůli nebo ochotě spoje při mimořádných akcích posilovat.
To si myslím, že tě paměť klame, protože je to každoroční předvánoční posílení právě kvůli zvýšené poptávce o předvánočních víkendech (lidi jezdí po nákupech a obchodech), a úplně mi nepřijde, že by ty spoje byly prázdné, a je to právě docela systémové posílení, protože před Vánoci je zvýšená poptávka celý den.

Osobně mi to dává větší smysl, než posilovat dopravu na akci, kde posila dává smysl na jedno kolo. Navíc, zrovna fotbal je rozdílný v tom, že nemá jednoznačnou zastávku, ze které by byly vypravovány všechny spoje, a lidi se tak poměrně snadno rozprostřou po okolních zastávkách. Těch 9000 lidí mi nepřijde jako něco, co by potřebovalo významné posily, pokud zvážíš, že se ti cestující rozejdou a rozjedou do tolika okolních směrů (6 směrů tramvajových, bezpočet trolejbusových a vlakových, nemálo lidí dojede autem nebo přijde pěšky).
Tito uživatelé poděkovali autorovi Tomas.Pastircak za příspěvky (celkem 3):
Vien, Ondrej.Kalis, Petr.Vileta
Bojovník za méně argumentů ad hominem

Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host