KET Doprava

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, Krajske expertni tymy - vedouci

Odpovědět
Uživatelský avatar
Dan.Lestina
Krajský zastupitel
Příspěvky: 2674
Registrován: 01 zář 2013, 22:18
Profese: aspirující přírodovědec
Dal poděkování: 3686 poděkování
Dostal poděkování: 3788 poděkování

KET Doprava

Příspěvek od Dan.Lestina »

Doufám, že se brzy ustanoví krajské expertní týmy (již mnoho měsíců v procesu schvalování...), proto předbíhám jejich existenci. Bylo by fajn konfrontovat programy komunálek (i když na to je skoro pozdě), probírat témata, která přesahují místně nebo rozpočtově jednotlivá města, informovat se vzájemně, informovat se o krajské politice a časem taky formulovat program do krasjkých voleb.

Nerad se hlásím k nějakým proudům, ale i proto rozhodně podporuji myšlenky Renesance Pirátů. web | forum | zulip

Uživatelský avatar
Dan.Lestina
Krajský zastupitel
Příspěvky: 2674
Registrován: 01 zář 2013, 22:18
Profese: aspirující přírodovědec
Dal poděkování: 3686 poděkování
Dostal poděkování: 3788 poděkování

Re: KET Doprava

Příspěvek od Dan.Lestina »

na vědomí, co píšu vedle: posting.php?mode=quote&f=408&p=571617
Dan.Lestina píše: 09 črc 2018, 20:39 Prohlubování dna Vltavy pod Týnem a lodní doprava obecně
https://zdopravy.cz/ochrana-prirody-vyl ... ani-13481/
https://budejovice.idnes.cz/povodi-vlta ... zpravy_khr

Tahle konkrétní úprava mi nepřijde jako zásadní ekologická katastrofa, pár škeblí vem čert, pokud by byly vyváženy nějakým jiným rozumným veřejným zájmem, ale...

Betonáři tlačí na rozvoj lodní dopravy. Dlouhodobě zastávám názor, že obzvlášť v JčK je to drahý nesmysl. V tomhle případě je to "jen" 64 mega a ze Státního fondu dopravy, ale jednak to furt jsou peníze daňových poplatníků, a ne malé, jednak nejsou zdaleka jediné. Musíme se ke splavnění Vltavy stavět jako k celku, a to se najednou náklady sčítají... a ekologický dopad násobí, troufnu si říct. Udržováná vodní cesta prakticky znamená celý ten tok vyřadit pro spoustu živočichů z nabídky jejich biotopů. A zaříznutí celé řady přírodě blízkých revitalizačních opatření, uvádění řek do přirozenějšího stavu, což je škoda nejen pro přírodu, ale i pro povodňový režim OFFTOPICMimo sídla je afaik ideálem mělké, široké koryto, s úzkou hlubší částí podél hlavního proudu, nízké břehy, široká niva s loukama a lesama, a pak teprve protipovodňová hráz, je-li na tom místě vůbec účelné něco chránit před povodní (pole bych nechal být)..
Plus jsou tam ty samé problémy se šířením invazních organismů atd. atp., jako řešíme tady: viewtopic.php?f=550&t=37663
A jak tam vidíte, podobný názor má i celostátní garant dopravy i žp.

Další specifikum JčK je, že se afaik nepočítá s větším využitím pro nákladní dopravu, je to tedy projekt pro turisty :? a tomu nevěřim, že by se to mohlo jakkoli vyplatit.

Takže za mě shrnutí
- Pokud si někdo myslí, že to přinese rozvoj turistikého ruchu, ať si na vododopravní stavby shání peníze od nějakých sdružení podnikatelů v tomto, ne od kraje nebo městOFFTOPIC (ani z jiných státních zdrojů, ale to neřešíme zde). Za mě by to mělo výhledově platit i pro údržbu a provozní náklady stávajících vodních cest.
- Další (plánované!) rozšiřování a zlepšování vodních cest nechci.
myslíte si o tom něco?
Tito uživatelé poděkovali autorovi Dan.Lestina za příspěvek:
Ivo.Vlasaty

Nerad se hlásím k nějakým proudům, ale i proto rozhodně podporuji myšlenky Renesance Pirátů. web | forum | zulip

Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“