Čau lidi,
dne 21. 10. 2021, 16:00 se uskutečnilo v budově ÚMČ P4 jednání Komise pro investice, na které byli pozváni též členové Komise zdravotně sociální a rodinné politiky, jakož i místostarostové Kovářík a Svoboda, radní Vácha a vedoucí Jahoda.
Na programu byla pouze prezentace projektu sociálního objektu Hudečkova, kterou měl projektant Atelier 99 s.r.o., na což pak navazovaly otázky z řady členů komise a hostů.
Sociální objekt Hudečkova je plánovaný jako kombinovaný objekt s odlehčovacími službami i (zejm. sociálními) byty. Míst na odlehčovacích službách by mělo být okolo 50 na dvoulůžkových pokojích, bytů by mělo být mezi 20 a 30 v bytech o dispozici 1+kk a 2+kk. Aktuálně je objekt v procesu přípravy projektu pro územní řízení. Objekt má sestávat ze 3 bloků (jeden odlehčovací služby, zbytek byty + doprovodné místnosti) a mít jedno podzemní podlaží (garáže, sklepní kóje a technické zázemí) a 3 nadzemní podlaží - v přízemí má být mimo společenských místností též kavárna a jiné hygienicko-estetické provozy (kadeřnictví, manikůra s pedikůrou, rehabilitace - ty by se měly na místo přesunout z jiných zařízení P4). Budova má mít tzv. zelenou střechu, rekuperaci vzduchu (v prostorech odlehčovací služby s nuceným větráním) a fotovoltaiku na střeše.
Následovalo doplnění od paní vedoucí sociálního odboru Rožkové, že zařízení by nemělo představovat tzv. domov pro seniory, ale mělo by nabízet spíše krátkodobější rehabilitaci. Zdůraznila, že zařízení bude moderního typu, kde např. personál nebude mít prostor k případnému "zašití", ale bude stále viditelně dostupný klientům. Zároveň předvídá rozvoj dalších služeb charakteru osobní asistence v objektu. Objekt je také plánovaný jako bezbariérový s možností odstínění prostor pro odlehčovací služby od "bytové" části, např. ve večerních hodinách. Předvídá se tam též činnost klubu pro seniory.
Následovaly otázky pana zastupitele Slaniny. Prvně k napojení bloku pro odlehčovací služby s "bytovým" blokem ve druhém patře, které je pouze na venkovní lodžii, tj. zda ta má dostatečnou kapacitu a zda není zasklená. K tomu uvedl pan architekt, že lodžie není zasklená, ale má kapacitu např. pro převoz lůžka. Pan místostarosta Kovářík doplnil, že se lodžie upravila dle požadavků hasičů a není myšlen pro běžný provoz (pro ten je koridor v 1. nadzemním patře).
Dále se pan zastupitel Slanina dotázal, zda není příliš velká hmotnost objektu z hlediska dříve vyjádřeného nesouhlasu obyvatel bydlících v sousedství a zda nebude počet bytů problematický z hlediska existujících dotačních programů. Pan místostarosta Kovářík dodal, že výška objektu je plánována jako nižší než dříve vyjednaná uvažovaná "dolní hranice", což doplnil pan radní Vácha, že hlavní námitky byly v důsledku obav, že by v objektu mělo být rozsáhlé podzemní parkoviště (což by zahustilo dopravu v lokalitě) či vývařovna, ze které by se pokrmy rozvážely po P4 (což by opět zahustilo dopravu), ovšem ani jedno není v objektu plánováno. Dle pana místostarosty Kováříka ještě k diskusi zbývá napojení na pozemní komunikace a vystavění bezpečnostního požárního schodiště (požadavek požárních předpisů).
Následně se zeptal Pepa (@Josef.Vlach ) na plánované schéma pro zásobování. Pan architekt sdělil, že zásobování bude probíhat přes podzemní garáže, kam by měly být menší dodávky schopné vjet (výška aut cca 2.1 m) - na toto bylo obecně zmíněno a ze strany architekta přiznáno, že by to chtělo profil zvýšit na 2.4 či 3 m. Dle místostarosty Kováříka se ale větší provoz nečeká z důvodu očekávaného jen malého auto i gastro provozu (paní vedoucí Rožková předvídá zásobovací závozy jednou denně), přičemž auta budou moci stát odstavené již na příjezdové rampě do garáží či nahoře na napojení na komunikaci. Zde vstoupila paní starostka Michalcová, která byla v pozici ředitelky sousedící s plánovaným objektem, že velké námitky sousedících obyvatel byly ohledně parkování, které v reakci na to bude realizováno přímo v podzemním patře objektu. Dle paní starostky jisté fronty aut vznikají též v důsledku nedůslednosti rodičů, kteří při odvádění dětí do školky parkují co nejblíže školce a ne v boční ulici, kde ale je dostatek parkovacích míst. Na to navázala, že se teoreticky plánuje obrátit přístup do mateřské školy z druhé strany objektu školky, kde je již parkovacích míst dostatek (dle místostarosty Kováříka se toto předvídá až po otevření linky metra D, kde bude lepší napojení na stanici metra). Pan zastupitel Slanina se následně přeptal na řešení rozvážkových služeb (např. Rohlík, Dáme jídlo, atd.) a závozů pro plánovanou kavárnu. Pan předseda komise Pukl sdělil, že závozů pro kavárnu se nejspíše neplánuje přespříliš, plus bude zásobovaná přes garáže, a pan místostarosta Kovářík doplnil, že rozvážkové služby nelze organizačně řešit, protože ty beztak vždy využijí první možné volné místo či část komunikace k odstavení auta a nelze čekat, že by se přizpůsobili vymyšlenému organizačnímu uspořádání.
Závěrem se Pepa zeptal pana architekta na rozpracovanost tzv. zelené střechy, zde pouze pan architekt uvedl, na kterých částech střechy se o ní bude uvažovat (mimo výstupů ze vzduchotechniky a částí střechy, které mají být požárně odolné). Dosud ale pro účely územního řízení není více koncept tzv. zelené střechy rozpracován.
Další kolega z komise se následně zeptal, zda by se neplánovalo další podzemní podlaží za účelem tvorby dalších parkovacích míst - to se neplánuje, neboť dosavadní plánovaná místa postačují potřebám objektu a výstavba dalších s vidinou jejich prodeje či pronájmu se nepředpokládá z důvodů finanční náročnosti, i případných obav o zahuštění provozu v okolí.
Tolik k reportu. Osobně se mi projekt líbil, a přijde mi, že na danou lokalitu není nikterak předimenzovaný, hodí se tam a konečně dojde k dlouho očekávanému rozšíření sociálních služeb na P4.