Kontrolní výbor

Moderátoři: Krajští zastupitelé, Komunální zastupitelé, Zastupitele - HMP

Uživatelský avatar
Daniel.Kus
Krajské předsednictvo
Příspěvky: 230
Registrován: 16 říj 2017, 13:07
Profese: Radní Plzně pro Smart city a podnikání
Dal poděkování: 467 poděkování
Dostal poděkování: 542 poděkování

Kontrolní výbor

Příspěvek od Daniel.Kus »

Na zasedání zastupitelstva Plzeň 3 dne 12.11.2018 jsme získali dva členy v kontrolním výboru.
Zvoleni byli:
Pavel Šrámek
Daniel Kůs
Zde Vám budeme pravidelně předkládat reporty ze zasedání tohoto výboru.

„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl a je, tak má být to, co je a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je“ (J. Werich)


Daniel Kůs

Radní města Plzně pro oblast Smart City a podporu podnikání
zastupitel MO Plzeň 3

Uživatelský avatar
Pavel.Sramek
Místní předsednictvo
Příspěvky: 1425
Registrován: 11 srp 2016, 11:51
Profese: místostarosta MO Plzeň 3, architekt v IT
Bydliště: Plzeň 3
Dal poděkování: 1391 poděkování
Dostal poděkování: 1236 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Reporty z Kontrolního výboru

Příspěvek od Pavel.Sramek »

První zasedání kontrolního výboru bude čtvrtek 6.12.
Předem poslané materiály jsou zde:
JS07_03 Kontrolní řád ÚMO 3 .doc
(147.5 KiB) Staženo 48 x
ZÁKON o kontrole_.docx
(29.71 KiB) Staženo 52 x

Pirátský zastupitel města Plzně
Tel: 777 300 508
Email: pavel.sramek@pirati.cz
FB: https://www.facebook.com/Pavel.Sram3k
TW/X: @PiratSramek
Promluvme si: https://calendly.com/pavelsramek

Uživatelský avatar
Daniel.Kus
Krajské předsednictvo
Příspěvky: 230
Registrován: 16 říj 2017, 13:07
Profese: Radní Plzně pro Smart city a podnikání
Dal poděkování: 467 poděkování
Dostal poděkování: 542 poděkování

Re: Kontrolní výbor

Příspěvek od Daniel.Kus »

6.12. v 15:30 proběhlo první jednání Kontrolního výboru MO3.
Jednání zahájil zastupitelstvem zvolený předseda KV pan Jiří Strobach.
Po krátkém vzájemném představení byl zvolen vsemi hlasy přítomných místopředsedou KV Pavel Šrámek.
Dále jsme byli obeznámeni stručně s obsahem činnosti KV.
Při schvalování Jednacího řádu KV se nám podařilo prosadit nový bod, který stanovuje povinnost předsedy KV při začátku každého KV podat zprávu o své činnosti od zasedání minulého KV.

„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl a je, tak má být to, co je a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je“ (J. Werich)


Daniel Kůs

Radní města Plzně pro oblast Smart City a podporu podnikání
zastupitel MO Plzeň 3

Uživatelský avatar
Pavel.Sramek
Místní předsednictvo
Příspěvky: 1425
Registrován: 11 srp 2016, 11:51
Profese: místostarosta MO Plzeň 3, architekt v IT
Bydliště: Plzeň 3
Dal poděkování: 1391 poděkování
Dostal poděkování: 1236 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní výbor

Příspěvek od Pavel.Sramek »

Zápis ze zasedání Kontrolního Výboru MO Plzeň 3 ze dne 6.12. zde:
Zasedání KV ZMO3 6-12-2018.pdf
(708.92 KiB) Staženo 56 x

Pirátský zastupitel města Plzně
Tel: 777 300 508
Email: pavel.sramek@pirati.cz
FB: https://www.facebook.com/Pavel.Sram3k
TW/X: @PiratSramek
Promluvme si: https://calendly.com/pavelsramek

Uživatelský avatar
Pavel.Sramek
Místní předsednictvo
Příspěvky: 1425
Registrován: 11 srp 2016, 11:51
Profese: místostarosta MO Plzeň 3, architekt v IT
Bydliště: Plzeň 3
Dal poděkování: 1391 poděkování
Dostal poděkování: 1236 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní výbor

Příspěvek od Pavel.Sramek »

10.1.2019 v 15:00 proběhlo druhé zasedání Kontrolního výboru MO Plzeň 3

1. Za minulý měsíc nepřišla na úřad žádná petice ani stížnost.
2. Dostali jsme zpráva o činnosti předsedy KV ZMO Plzeň 3, kterou jsme minule prosadili do jednacího řádu komise. Předseda nám tímto prezentoval všechno, co od minulého zasedání řešil. Nejzásadnější mi přišlo osobní vyřizování žádostí občanů a jejich problémy.
3. Představení činnosti kontrolního oddělení kanceláře tajemníka úřadu. Paní Volfová Blanka nám prezentovala agendu, kterou se musí zabýt kontrolní oddělení. Zásadní bylo, že na toto oddělení chodí stížnosti a žádosti o nápravu obvodu např. Černé skládky, nepřádek, oprava dopravního značení, kontrola záborů a revize smluv. To vše a spoustu dalších pouze ve 2 lidech.
4. Kontrola plnění usnesení proběhne akční skupinou KV před příštím zasedáním KV
5. Plán činnosti Kontrolního výboru ZMO Plzeň 3 na rok 2019 byl prezentován a odsouhlasen. Jeho agenda je víceméně stejná každý termín výboru s tím rozdílem, že na každém KV se nám představí jiné oddělení UMO3.
6. Ohledně delegáta ke kontrole výběrových řízení jsme se shodli, že se dotyčný zvolí operativně, protože nevíme, jak a kdy budeme mít čas, když nevíme, kdy se budou otevírat obálky.
7. Daniel Kůs dal k rukám předsedy KV své odstoupení. Místo něho na ZMO budeme jmenovat Miraslava Balů Vaňáčka. Viz. viewtopic.php?f=1080&t=44211#p598696

Pirátský zastupitel města Plzně
Tel: 777 300 508
Email: pavel.sramek@pirati.cz
FB: https://www.facebook.com/Pavel.Sram3k
TW/X: @PiratSramek
Promluvme si: https://calendly.com/pavelsramek

Uživatelský avatar
Pavel.Sramek
Místní předsednictvo
Příspěvky: 1425
Registrován: 11 srp 2016, 11:51
Profese: místostarosta MO Plzeň 3, architekt v IT
Bydliště: Plzeň 3
Dal poděkování: 1391 poděkování
Dostal poděkování: 1236 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní výbor

Příspěvek od Pavel.Sramek »

7.2.2019 proběhlo třetí zasedání Kontrolního výboru MO Plzeň 3

Program:
• Zahájení – schválení programu
• Jmenování ověřovatele zápisu
• Ověření zápisu z minulého jednání KV
• Představení vedoucího odboru a práce Odboru správního a vnitřních věcí - oddělení hospodářské, oddělení správní a oddělení vnitřních věcí
• Vyřizování stížností a petic na ÚMO 3 za leden 2019
• Zpráva o činnosti předsedy KV
• Kontrola plnění usnesení RMO a ZMO Plzeň 3, zpráva předsedy KV a pracovní skupiny pro kontrolu plnění usnesení
• Zpráva o uskutečněných veřejných zakázkách na ÚMO Plzeň 3 za rok 2018 s uvedením cenových nabídek, v členění dle jednotlivých odborů, včetně informace o zrušených výběrových řízeních
• Kontrola výběrových řízení na Odboru správním a vnitřních věcí za období 2018 (Zajištění úklidového servisu v budovách ÚMO Plzeň 3 a ve správní budově areálu Škodaland, Zajištění ostrahy a recepčních služeb v budovách ÚMO Plzeň 3), zpráva předsedy KV
• Schválení zástupce do komise pro výběrová řízení a jmenování pracovní skupiny pro kontrolu plnění usnesení ZMO Plzeň 3
• Různé
• Usnesení a závěr

Usnesení KV Plzeň 3:
Usnesení ze schůze KV 7.2.2019.pdf
(215.96 KiB) Staženo 46 x
Zápis KV:
Zápis č. 3 z KV ZMO 3.pdf
(2.85 MiB) Staženo 42 x
Zpráva o činnosti předsedy KV Plzeň 3: Souhrn: Děkuji za představení odboru správního a vnitřních věcí.
Projednány byli smlouvy už zveřejněny na registru smluv a také nové zakázky na ostrahu UMO3 uveřejněné na úřední desce. Vyhrála nejlevnější nabídka, imho ani jsem nečekal, jak nízká bude cena. Ostraha bude placena 60,-Kč na hodinu.

Pirátský zastupitel města Plzně
Tel: 777 300 508
Email: pavel.sramek@pirati.cz
FB: https://www.facebook.com/Pavel.Sram3k
TW/X: @PiratSramek
Promluvme si: https://calendly.com/pavelsramek

Uživatelský avatar
Miroslav.Vanacek
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 63
Registrován: 07 bře 2014, 07:28
Profese: Konstruktér
Bydliště: Jaroslav Ježka 21, Plzeň
Dal poděkování: 61 poděkování
Dostal poděkování: 107 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní výbor

Příspěvek od Miroslav.Vanacek »

Ahoj, jmenuji se Miroslav Vaňáček a nahradím Dana v Kontrolním výboru za Plzeň 3. Doufám, že budu adekvátní náhrada :-)
Uživatelský avatar
Pavel.Sramek
Místní předsednictvo
Příspěvky: 1425
Registrován: 11 srp 2016, 11:51
Profese: místostarosta MO Plzeň 3, architekt v IT
Bydliště: Plzeň 3
Dal poděkování: 1391 poděkování
Dostal poděkování: 1236 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní výbor

Příspěvek od Pavel.Sramek »

7.3.2019 proběhlo čtvrté zasedání Kontrolního výboru MO Plzeň 3 za volební období 2018-22
Zápis č. 4 KV ZMO3.pdf
(2.58 MiB) Staženo 61 x
Představení odboru Dopravy a Životního prostředí:
Doprava
-5 zaměstanců, většina práce spojená s plněním úkolů státní správy
-provádí změny ve stavebních dokumentacích i rozhodnutí o značení silnic
Životní Prostředí
-činnosti spojené se samostatnou působností obcí
-úkoly např. údržba zeleně i silnic, kontrola dětských prvků hrišť detektory kovů, kontrola zvířat, atd.
-likvidují autovraky

Konzultovali jsme, na co ve Výběrových řízeních máme právo a na co ne. Byl jsem odkázán na pan Mgr. Nového z právního oddělení.

Na návrh Pirátů jsme přijali usnesení, že přezkoumáme smlouvy s provozovatel trhů Plzeň, z důvodu, že jsem zjistil nějaké nesrovnalosti ohledně postupu provozovatelů k novým stánkařům a také z důvodu neměného ,,nájmu" po dobu 6-ti let, přičemž se nájmu obchodníků v kamených obchodech razantně zvýšily.

Pirátský zastupitel města Plzně
Tel: 777 300 508
Email: pavel.sramek@pirati.cz
FB: https://www.facebook.com/Pavel.Sram3k
TW/X: @PiratSramek
Promluvme si: https://calendly.com/pavelsramek

Uživatelský avatar
Pavel.Sramek
Místní předsednictvo
Příspěvky: 1425
Registrován: 11 srp 2016, 11:51
Profese: místostarosta MO Plzeň 3, architekt v IT
Bydliště: Plzeň 3
Dal poděkování: 1391 poděkování
Dostal poděkování: 1236 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní výbor

Příspěvek od Pavel.Sramek »

Kontrola smluv s provozovateli trhů (Trhy-plzen.cz) na plzešnkém náměstí, PROSTR SERVIS s.r.o
Zasedací místnost Rady Městského Obvodu Plzeň 3 UMO3
Přítomni: Pavel Šrámek(Piráti), Jiří Strobach(JSVS), Miloslav Švantner(KSČM), Renata Hádková (odd. hospodářské), Emil Procházka(PROSTR SERVIS s.r.o), Jaroslav Strohschneider(PROSTR SERVIS s.r.o)

Prvním tématem bylo shrnutí Smlouvy o provozování trhů na náměstí Republiky v Plzni
-provozovatel musí zajistit 10 trhů během roku
-upravení rozmístění stánků upravuje ŮKR
-design stánků upravují požadavky ŮKR
-zastoupení stánků je definováno smluvně na 60% řemeslná výroba, 20% potraviny/jídlo, 20% ostatní
-provozovatel předkládá seznam prodejců úřadu MO Plzeň 3
-smlouva je platná od 20.2.2013 a je na dobu neurčitou s výpovědní dobou 6 měsíců
-platbu za zábor upravuje vyhláška, nyní provozovatel platí 600.000,- Kč/ročně

Po úvodním shrnutí smlouvy byli k jednání přizvání zástupci PORSTR SERVIS s.r.o, aby zodpověděli na otázky.
Následuje shrnutí otázek a odpovědí, které jsme potřebovali objasnit.
Kolik platí stánkař?
550,-/den za velký stánek, 400,-/den za malý stanek; o Vánocích se ceny pohybují od 10.000 do 30.000 za měsíc. U řemesel se stánek od provozovatele dotuje, protože řemeslná výroba má nižší příjmy.
Jak se stánkaři o místa hlásí?
Provozovatel spouští rezervační portál přes internet. Čas spuštění rezervace je dopředu známí. Své místo dostává rychlejší zájemce.
Je pravda, že noví stánkaři nemají šanci se na náměstí dostat?
Každý rok máme 10-15% nových tváří trhovců. Naopak, i o Vánocích je někdy problém prostory trhu zcela obsadit.
Zvyšovali jste po dobu trvání smlouvy nájmy pro trhovce?
Ne, nájmy stánků jsou stejné od roku 2013.
Proč jste žádali o snížení platby městu za trhy na náměstích? Blo to 1.-3. rok 1.000.000, od roku 2016 je to 600.000.
Provoz, který musí smluvně být 10 trhů v roce po různé dýlce, byl finančně náročný. Zvlášť s situacích, kdy výdělečné jsou pouze trhy Vánoční. O jiných než Vánočních trzích je místo 110 stánků pouze 40, ale nájmy pro trhovce jsou stejné. Nevánoční trhy jsou ztrátové, či pouze mírně ziskové.
Jak velký inventář stánků obhospodařujete a kolik stánků máte?
Počet stánků, který musí být k dispozice je dán smlouvou. 110 stánků. Náš inventář je kolem 16 milionů, včetně podia a středního kruhového stánku s nápoji. Převoz si kvůli finančním výdajům zajišťujeme samy. Samozřejmostí jsou pravidelné opravy stánků.
Jakou další přidanou hodnotu dáváte trhům v Plzni?
Nad rámec smlouvy zajišťujeme vyřezávaný Betlém, zvon, atd., nové ,,kuriozity” přidáváme skoro každý rok. Z kontrol je i zřejmé, že zajišťujeme kvalitní úklid i ostrahu, což je požadavek smlouvy.
Jaké další výdaje mají trhovci, když jim zprostředkujete stánek?
Žádné. Kauci nevybíráme a někdy si necháme zaplatit nájmy i o 3 týdny později.
Co si myslíte o názoru, že trhovci berou tržby obchodníkům v kamených obchodech, kteří musí platit nájem celoročně?
Větší koncentrace lidí na náměstí zvyšuje pohyb lidí po celém prostoru vnitřního města a tím i tržby obchodníkům v kamenných obchodech. Na trzích si koupí svařák, ale dárky nekupují jen u trhovců.
Jaký je váš čistý roční zisk?
Za rok to dělá 500 - 600 tis. Kč.
Slovo závěrem:
Z výjadření zástupců prostr servisu je vidět, že se o trhy starají, účást trhovců na trzích není závislá na ,,kamáročovu", zajišťují opravdu obsáhlý inventář materiálu, jehož samotné uskladnění je ze všech pohledů velmi nákladné a navíc je jejich zisk 500-600 tis. Kč,-. To jsou výdaje na jednoho zaměstnance, který bere 27.000,- měsíčně.
Je důležité říci, že pánové jsou zároveň na trzích stánkaři, nicméně přivýdělek 27.000,- měsíčně není natolik velký, aby z mého pohledu zpoplatnil a zaplatil práci a starosti spojené s organizováním trhů.
Za takové peníze musí být člověk nadšenec, aby to dělal.
Závěrem chci říct, že pánové, Emil Procházka(PROSTR SERVIS s.r.o) a Jaroslav Strohschneider(PROSTR SERVIS s.r.o), už několikáty rok žádají, aby se mohla smlouva upravit, aby nebyla vyžadována organizace 10 akcí za rok. Já bych hledal jinou přidanou hodnotu či ubrat zbytečnou povinnost, která by měla ve smlouvě pro provozovatele být.
Myslím, že tento názor panoval napříč mnou, panem Strobachem a pane Švantnerem.

Pirátský zastupitel města Plzně
Tel: 777 300 508
Email: pavel.sramek@pirati.cz
FB: https://www.facebook.com/Pavel.Sram3k
TW/X: @PiratSramek
Promluvme si: https://calendly.com/pavelsramek

Uživatelský avatar
Pavel.Sramek
Místní předsednictvo
Příspěvky: 1425
Registrován: 11 srp 2016, 11:51
Profese: místostarosta MO Plzeň 3, architekt v IT
Bydliště: Plzeň 3
Dal poděkování: 1391 poděkování
Dostal poděkování: 1236 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní výbor

Příspěvek od Pavel.Sramek »

4.4.2019 proběhlo zasedání Kontrolního výboru MO Plzeň 3

Program:
• Zahájení – schválení programu
• Jmenování ověřovatele zápisu
• Ověření zápisu z minulého jednání KV
• Představení vedoucího Odboru stavebně správního a investic ÚMO 3, včetně pracovní náplně odboru
• Vyřizování stížností a petic na ÚMO 3 za březen 2019
• Zpráva o činnosti předsedy KV
• Kontrola výběrových řízení na Odboru stavebně správním a investic za období 2018
 Realizace akce "Vybudování objektu šaten a hygienického zázemí ve Škodalandu"
 Realizace akce "Vybudování parkovacích stání a stání pro kontejnery u objektu Křimická 40-46"
 Realizace akce "Cyklostezka podél trati ČD, Lábkova"
• Odbor životního prostředí - plán údržby zeleně a veřejného prostranství na rok 2019 (plán sečí, údržby stromů, keřů a záhonů) a vyhodnocení zimní údržby 2018- 2019
• Schválení zprávy z kontroly plnění usnesení RMO a ZMO Plzeň 3 za I. čtvrtletí 2019
• Jmenování pracovní skupiny pro kontrolu veřejných zakázek
• Různé
• Usnesení a závěr
Přílohy zde:
Pozvánka na KV 4.4.2019.docx
(20.27 KiB) Staženo 40 x
ZMO 1Q usnesení.docx
(14.21 KiB) Staženo 33 x
RMO 1Q usnesení.doc.docx
(21.67 KiB) Staženo 39 x
Souhrn:
Představení Odboru stavebně správního a investic
-Vedoucí paní Hůlková
1)Stavební úŕad - 11 pracovníků + 1 na podatelně; 2 oddělení, přenesená státní působnost
a) Stavební úřad - předpisy, normy,...
b) Stavební dohled - dozor, povolovací činnost, řeší podněty zvenku
2) Investice - vedoucí pan Eret - VŘ stavebních prací, investiční plán, realizace, projektanti jsou externisti
3) Mateřské školy - agenda MŠ, spolupráce s ředitelkami
-stavební dozor vykonávají projektanti
Prezentace závěru ze schůzky s provozovateli trhů Plzeň
Pak rozprava nad dokumentem Životního prostředí

Pirátský zastupitel města Plzně
Tel: 777 300 508
Email: pavel.sramek@pirati.cz
FB: https://www.facebook.com/Pavel.Sram3k
TW/X: @PiratSramek
Promluvme si: https://calendly.com/pavelsramek

Odpovědět

Zpět na „Zastupitelstvo - Plzeň 3“