VŠ ZlK 21/2018 Vyhodnocení kampaně

Moderátoři: Předsedající, PKS Zlínský kraj, KoKS Zlínský kraj, Odbor ZlK - administrativni

Odpovědět
Uživatelský avatar
Yveta.Martinkova
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 1113
Registrován: 30 čer 2017, 16:00
Profese: koordinátorka
Bydliště: Kroměříž
Dal poděkování: 770 poděkování
Dostal poděkování: 1065 poděkování

VŠ ZlK 21/2018 Vyhodnocení kampaně

Příspěvek od Yveta.Martinkova »

Zakládám jednání ke kompletnímu rozúčtování kampaně na jednotlivé obce. Dále bych rád udělal nějakou stručnou analýzu jednotlivých obcí, abychom věděli, do kterých věcí se oplatilo investovat.

Rozúčtování FB je zde https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... KNsg#gid=0

Abychom měli přesná čísla, tak bych potřeboval vědět, kde nakonec skončli pirátské listy.

Ostatní podklady jsou pak zde https://piroplaceni.pirati.cz/rozpocet/6/
Koordinátor Zlínského kraje
yveta.martinkova@pirati.cz
+420 770 113 648
Uživatelský avatar
Zdenek.Tros
Příspěvky: 453
Registrován: 20 lis 2017, 14:10
Profese: Podnikatel
Dal poděkování: 568 poděkování
Dostal poděkování: 574 poděkování

Re: VŠ ZlK 21/2018 Vyhodnocení kampaně

Příspěvek od Zdenek.Tros »

Rožnov p.R.
Zde je odkaz na kampaň a konkrétní položky, které jsme utratili. Měli jsme schválený rozpočet 54110,- ještě jen dořešíme a dopočítáme merch, na který tam máme rezervu.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

V zastupitelstvu máme 1 mandát z 21 členů.

Pirátských listů zbylo cca: 800 ks

FB:
v kampani dost zabrala reklama na propagaci jednotlivých kandidátů, pak reklama na konkrétní příspěvky na určité téma. Naopak bychom asi příště neinvestovali tolik na likes na stránku. Možná jen 1000,- ale další investice na likes už přinesly jen pár likes.

Bannery apod:
měli jsme ve městě celkem 22 ks A2 plakátů na skružích, 12 ks A2 plakátů na áčkách, 13 ks bannerů 1x2 metry na plotech (umístění kromě jednoho zdarma)
myslím si, že jsme byli vidět, ale ukázalo se, že je asi lepší na bannery apod. dávat více konkrétních hesel a asi i více tváří. Ale vše v komunálu je spíše o lidech a v těchto volbách jsme byli zcela neznámí pro všechny... Nicméně i když jsme byli ve městě hodně vidět, tak máme jen jeden mandát. Strana soukromníků šla také hodně vidět, měla billboardy a hodně bannerů a také mají jen jeden mandát. Tato reklama voliče moc zřejmě neoslovila. Spíše podpořila a zdůraznila značku Pirátů.

Letáky:
vytiskli jsme 10 k letáků na recyklovaný papír na roznos do schránek (cca 7500) a na kampaň v ulicích. Myslím si, že tato reklama zabrala a hodně lidí nám říkalo při kampani v ulicích, že náš leták četli. Také úplně stačí mít jeden A4 leták a méně textu, ale co nejvíce konkretizovat program. Měli jsme dát asi na jednu stranu co nejvíc tváří z kandidátky... Ve schránkách měli občané strašně moc letáků a myslím, že bohatě stačí jeden A4 leták. Např. soukromníci do letáků dali obrovskou částku s několika roznosy a neuspěli...

Kampaň v ulicích:
měli jsme celkem 3 kampaně v ulicích a na náměstí (nejvíce ze všech stran).
Zde jsme měli dle mého odhadu cca 90% pozitivních reakcí. Lidé se nás vyptávali, zajímali se, brali si letáky, balonky noviny. Z propagačních materiálů spíše příště navrhuji koupit jen tužky, skoro vše ostatní nám zbylo a lidi to nechtěli. Pak dost šly na odbyt balónky, ale zde bych příště doporučil ty plastové tyčky vyměnit za ekologičtější materiál.

Shrnutí:
dali jsme všichni do kampaně hodně úsilí, mnoho času, sáhli jsme si i někdy na dno a dali do toho maximum co jen šlo a upřímně jsme si věřili na více mandátů, šlo nás dost vidět v ulicích, na plotech, ve schránkách, na skružích apod...., ale je jasné, že občané volí spíše osobnosti, které již znají.
Myslím si, že pro nás nyní bude důležité se za ty 4 roky zviditelnit a psát na FB, do místních novin apod., dělat srozumitelné a čtivé zápisy ze zastupitelstva, z komisí i z výborů a přesvědčit lidi o tom, že jsme volitelní :-)))
Odpovědět

Zpět na „Volební výbor Zlínský kraj“