Napsali o nás

Pravidla fóra
Toto je veřejné fórum, které nesděluje politická stanoviska či názory Pirátské strany. Dodržujte prosím jeho pravidla.
Do vnitrostranické diskuse se mohou naši příznivci zapojit, pokud vstoupí do příslušné skupiny registrovaní příznivci.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :weep: :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek: :fet:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Napsali o nás

Re: Napsali o nás

od Ladislav.Dvorak » 10 říj 2019, 16:45

Krajský soud v Brně zrušil pokutu 55 tisíc pro Piráty. Po sněmovních volbách v roce 2017 ji udělil Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí za to, že strana nezveřejnila včas informace o dárcích a financování volební kampaně. Podle čtvrtečního rozhodnutí soudu ale Piráti lhůtu stihli.

https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/29 ... jnila-vcas

Re: Napsali o nás

od Lukas.Dolezal » 10 říj 2019, 14:44

Jiří Pehe: Babiše porazí jen Babiš
9. říjen 2019
Názory a argumenty

Průzkumy veřejného mínění po politicky turbulentním létě ukazují, že voličská podpora pro hnutí ANO Andreje Babiše ani výrazně nepoklesla, ani se výrazně nezvýšila.

Navzdory dosti nedůstojnému, pasivnímu přihlížení tomu, jak prezident odmítá oficiální návrhy premiéra, aby odvolal z funkce ministra kultury a jmenoval nového, i naopak navzdory příznivému zvratu v kauze Čapí hnízdo, v níž se pražští státní zástupci rozhodli zastavit Babišovo trestní stíhání, drží se preference hnutí ANO okolo 30 procent.

Jelikož jde o dlouhodobý trend, který vydržel i navzdory různým kontroverzím, je zřejmé, že voličským jádrem ANO hned tak něco neotřese. Pevnost Babišovy podpory evidentně souvisí s jinými faktory, než je ta či ona politická nebo dokonce trestně-právní zápletka.

Jmenovat lze dobrou ekonomickou situaci, které využil k tomu, aby nabízel zejména starší „postkomunistické“ generaci ekonomickou stabilitu, vyšší penze a pocit bezpečí v prudce se měnícím světě.

Politická opozice je přitom nadále nejen slabá a roztříštěná, ale má ve srovnání s Babišem ještě další problém. S výjimkou Pirátů fungují opoziční politické subjekty s pomocí těžkopádných rozhodovacích struktur a mechanismů, které jsou spojovány s takzvanými tradičními stranami.

Agrofert a občanská společnost

Jinými slovy, Babišova opozice, se svými grémii, předsednictvy a místními organizacemi jen těžko může u určitého typu voličů konkurovat hnutí, v němž se rozhoduje pružně. Navíc tyto voliče, kteří preferují jednoduchost a vládu pevné ruky, odpuzují vnitřní sváry a boje o moc v jednotlivých stranách.

Piráti, kteří se zdáli být pro Babiše největší výzvou, protože jsou novým, vnitřně pružným hnutím, zdá se, narazili se svou současnou politikou na strop svých preferencí. Prorazit by ho mohli snad jen v případě, že si jasně osvojí nějaké nové mobilizační téma, jako je boj proti klimatickým změnám.

Jelikož převzali v českém politickém systému částečně roli Zelených, udělat by to mohli, ale zatím spíše jen přihlížejí, takže mladé voliče, kteří pomohli ke strmému růstu německým, rakouským i francouzským Zeleným zatím ve větším nesbírají.

Babiš tedy momentálně nemá soupeře. Nebude-li ale opatrný, může porazit sám sebe. Kupříkladu tím, jak decimuje svojí politikou obě levicové strany, s jejichž podporou vládne.

Pokud bude v nastoleném trendu pokračovat, mohou se propadnout pod hranici volitelnosti, což by hnutí ANO vážně komplikovalo sestavování příští koaliční vlády. A pokud by ke spolupráci nakonec získal nějakou ze současných opozičních stran, nemohl by pro změnu dál provozovat populistickou levicovou politiku, která drží pohromadě jeho současné voličské jádro.

Babiš může porazit sám sebe i tím, jak se postaví k výsledkům auditu Evropské komise, který se týká jeho konfliktu zájmů. Pokud se konečná verze auditu nebude příliš lišit od té předběžné, podle níž se český premiér dostatečně neodstřihl od společnosti Agrofert, bude muset Babiš našlapovat opravdu opatrně, protože nepřiměřené reakce mohou poměrně stabilní české politické poměry hodně rozkolísat, znovu aktivizovat občanskou společnost, a navíc ohrozit evropské dotace nejen pro Agrofert. A to by mohlo mít vážné dopady na českou ekonomiku.

Její stav může ostatně ovlivnit nejen evropská dotační politika, ale i výrazné zpomalení růstu nebo recese, způsobené externími faktory, jako je brexit nebo vývoj v Německu.

Jelikož se zdá, že Babišovu voličskou podporu vyztužuje především šlapající ekonomika, která mu dovoluje rozdávat, je zřejmé, že pokud chce dál slavit politické úspěchy, měl by jeho mozkový trust připravovat už teď strategii, jak na případný ekonomický pokles zareagovat. Právě tento úkol nezvládly pravicové vlády po krizi v roce 2008, a skončilo to jejich pádem.

Autor působí na New York University Prague

Zdroj: https://plus.rozhlas.cz/jiri-pehe-babis ... is-8088688
Celý komentář možno poslechnout zde.

Re: Napsali o nás

od davkol » 09 říj 2019, 10:29

K OKD a Bakalovi máme nové důkazy. Sobotka jako právník kličkoval, říká šéf vyšetřovací komise

Po dvou letech členové poslanecké vyšetřovací komise k prodeji těžební společnosti OKD v úterý představili výsledky své práce. Mezi lidmi, na které chtějí podat trestní oznámení, se vedle tehdejších ministrů Bohuslava Sobotky a Miroslava Urbana objevilo i jméno podnikatele Zdeňka Bakaly. Na důvody tohoto kroku se Deník N ptal předsedy vyšetřovací komise Lukáše Černohorského.

[zamknuto]

Barbora Janáková
8. října 2019
Deník N

Re: Napsali o nás

od Dalibor.Zahora » 09 říj 2019, 07:06

dnešní Právo
Přílohy
Screenshot 2019-10-09 at 06.53.51 (1).png

Re: Napsali o nás

od Dalibor.Zahora » 07 říj 2019, 09:37

David Klimeš - Odsouzeni k Pirátům?
https://mailchi.mp/dc2d0d5907a3/newslet ... eva-317195

Myslel jsem, že moje knížka „Jak probudit Česko“ se soupisem potřebných ekonomických a sociálních reforem je už nějaký měsíc po své čtenářské expiraci. Přeci jen je to již přes dva roky stará věc. V roce 2017 jsem o navržených reformách mluvil s různými politiky, kteří si tu knížku koupili a zaujala je. Většinou je to dost zajímalo, často souhlasili, ale veřejně že nic takového říct nemohou, to by jim spadly preference.

Nyní to vypadá, že si to přeci jen ještě někdo z politiků tu a tam přečte, jako třeba nyní Mikuláš Ferjenčík.

„Se zájmem jsem přečetl knihu Davida Klimeše Jak probudit Česko. Je to nástin návrhu reformy daňového, sociálního a zdravotního systému ČR. Pár poznámek k tématu.

Předně děkuju za podněty, zvlášť jsem rád za návrh, který z liberálních pozic respektuje společenský konsenzus České republiky a nenechává se zavést na slepou uličku debaty o daňové progresi, nebo zásluhovosti důchodového systému. Místo toho se zabývá funkčností a udržitelností těchto systémů jako celku.“

Taková reakce potěší, byť dál je z textu zřejmé, že se určitě v mnohém neshodneme. Ale vzpomněl jsem si právě na ty politiky z roku 2017, k jejichž pozicím mám asi i blíže než k Pirátům. A vzpomínám si jen na strach a neschopnost přijít s jakýmkoliv hodnověrným programem. A na tom se vlastně nic nezměnilo.

Takže pokud se demokratická opozice konečně nevzpamatuje, tak je asi opravdu nevyhnutelně spousta konzervativců a pravých liberálů odsouzena k Pirátům...

Re: Napsali o nás

od davkol » 06 říj 2019, 11:28

Re: Napsali o nás

od Dalibor.Zahora » 06 říj 2019, 07:18

Praha 2. října 2019

Praha pod pirátskou vlajkou. Co dokázala koalice vedená primátorem Hřibem
https://denikn.cz/199222/praha-pod-pira ... em-hribem/

Prokop Vodrážka

Koalice Pirátů, Spojených sil pro Prahu a Prahy sobě pro mnohé představovala šanci, že se metropole změní k lepšímu. Deník N zjišťoval, jak koalice po necelém prvním roce vládnutí funguje a jak se jí daří naplňovat své sliby. A výsledek? Zásadní problémy se velmi pravděpodobně nestihnou do konce volebního období vyřešit.

Vedení Prahy se koncem září pochválilo za to, že splnilo všechny cíle, které si vytyčilo na první půlrok vládnutí.

Koalice si po volbách v programovém prohlášení stanovila tři základní témata: investice do dopravní infrastruktury, dostupnost bydlení a problematika IT a Smart City.

Ve všech třech oblastech sice své plány naplňuje, zvládnout skutečné problémy se však zřejmě nepodaří. Významné dopravní stavby se do konce volebního období na podzim 2022 nedokončí, dostupnost bydlení se zásadně nezlepší a v digitalizaci výsledky nebudou, přiznávají představitelé města.

Příkladem může být oblast bydlení. Radnice se snaží od počátku profilovat, že rozhoduje na základě dat. Poprvé v historii si například pomocí analýzy bytového fondu magistrát zjistil, kolik je v Praze volných městských bytů a co s nimi může dělat.

Vytipoval také pozemky ve vlastnictví města, kde by bylo možné co nejdříve zahájit výstavbu. Radní pro bydlení Adam Zábranský (Piráti) však přiznává, že problém nedostatku bytů a jejich rostoucích cen mohou s kolegy jen těžko vyřešit.

„Můžeme některé projekty rozběhnout, když se hodně zadaří. Tím, že jsou ty procesy tak dlouhé a nemáme šanci zákonnou úpravu obejít, nemůžeme dělat zázraky. Tisíce bytů, které město potřebuje, vystavět nedokážeme, to by nedokázal ani Superman,“ popisuje nejmladší člen pražské rady.

Stejně mluví i radní Hana Marvanová (STAN), která má v gesci podporu bydlení. „Mám na starosti družstevní bydlení a budu ráda, kdyby se do konce volebního období povedlo dokončit alespoň některý projekt. My můžeme v současnosti Prahu nasměrovat,“ popsala.

Podobné je to i v dopravě. Město se za první půlrok pyšní dílčími kroky v oblasti Městského i Pražského okruhu, posun podle svých slov udělalo v přípravě metra D či na stavbě a opravě mostů a lávek. Ohledně klíčových staveb se ale v nejoptimističtějších plánech mluví pouze o začátku výstavby či získání stavebních povolení.

„Myslím si, že naše práce bude vidět na mostech, které se buď opraví, nebo se zahájí jejich stavba. Podle mě posun bude vidět. Samozřejmě, metro se bude budovat dlouhou dobu, s tím nic neuděláme. Bohužel jsem nepřevzal žádnou velkou stavbu, kterou bych mohl otevřít, ale dělám alespoň všechno proto, abych mohl jednu zkolaudovat, a tou je tunel Blanka,“ popisuje náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).

Podle Jana Sůry ze serveru Zdopravy.cz jsou největším a dlouhodobým problémem Prahy v oblasti dopravy silniční a železniční tahy. Jenže jejich budování často není v kompetenci města.

Posuny, které udělalo v jednotlivých projektech, jsou podle něj nejasné. „Situace s metrem D se nijak zásadně neposunula. Především není jasné, jakým způsobem bude probíhat výkup pozemků a spolupráce se soukromými investory,“ tvrdí. Podobně to vidí také v oblasti parkování.

Náměstek Scheinherr označil za problém především auta přijíždějící ze Středočeského kraje. Alternativou pro ně má být vybudování parkovišť P+R poblíž železničních stanic ve středních Čechách, ale také důraz na stavbu záchytných parkovišť u nových stanic metra. Parkovací místa se však podle Scheinherra podaří zřídit maximálně pro pět procent aut, které do Prahy přijíždějí.

„Budování nové infrastruktury se nekoná, není připraveno, látají se akorát díry, nic se nikam neposunulo. Přitom teprve po dokončení obou okruhů – kolaudace jsou vzájemně podmíněny – je možné uvažovat o technologické nadstavbě typu mýta do centra,“ doplnil Sůra.

Digitalizace je složitá, vidět nebude, říká Hřib

Důležitým tématem pro koalici a zejména pro Piráty je digitalizace a IT. Ostatně jedno z předvolebních hesel současného primátora Zdeňka Hřiba bylo přání, aby jeho děti „žily v chytrém městě, které bude sloužit občanům, a ne kmotrům“.

I proto má tuto agendu pod sebou přímo Hřib. Zatím se podle něj podařilo udělat několik dílčích kroků, jako je částečné zavedení signálu v metru či představení několika městských aplikací. V oblasti digitalizace úřadu však zatím město nic zásadního nepodniklo. A i když tak učiní, občan to prý nepozná.

„Je třeba se připravit na to, že hrozně dlouho nebudou vidět žádné výsledky. V oblasti digitalizace je z našeho pohledu potřeba rozkrájet monolit, který na úřadě je. Musíme ho rozdělit na menší kousky a doprostřed implementovat integrační platformu, skrze kterou to bude komunikovat. Systém nelze vyměnit najednou, protože by bylo nutné přeškolit 2500 úředníků, zároveň by to ani nebylo únosné,“ podotkl Hřib.

Praha se chce více zaměřit na projekty Smart City, které se dají lépe prezentovat: vybudování sítě dobíjecích stanic pro elektrovozy či poskytnutí dat o poloze vozů hromadné dopravy. V druhém případě však město naráží na potíže s letitými smlouvami.

Magistrát se také snaží proměňovat veřejný prostor. Výběr problémů, na které se zaměřil, může ale občas vypadat jako výtah z témat novináře Janka Rubeše a jeho pořadu Honest Guide.

Jednou se primátor vyfotí vedle obří pandy na Staroměstském náměstí, jindy se zaměří na „zámky lásky“ na mostech. Praha také nechala odstranit reklamní auta zpod Prašné brány, nevyužívaná taxi stanoviště mění na parkoviště nebo chce skoncovat s pseudohistorickými vozy.

Opozice koalici vyčítá, že se místo zásadním problémům věnuje tomu, co je dobře vidět a co lze dobře prodat, ale Pražany zase tak moc nepálí. Jako třeba zmíněné pandy. Hřib to však odmítá.

„Já to považuji za zásadní úspěch v oblasti veřejného prostoru. Je to téma, které má velký zájem veřejnosti. Výtky opozice podle mě nejsou pravdivé, věnujeme se zásadním problémům a tohle je věc, která Pražany reálně zajímá. Prioritně se věnujeme tématům dopravy a bydlení, ale zlepšování veřejného prostoru je pro nás také důležité,“ popisuje primátor.

Podle opozičního zastupitele Patrika Nachera (ANO) je koalice netransparentní – zmiňuje například tajné hlasování o dostavbě metra D nebo podezření z falšování zápisu z rady –, nekompetentní při obsazování městských firem, komisí a výborů a málo komunikativní.

„Koalice se nazývá koalicí změny, ale za nás je to bohužel změna k horšímu. Nedokáže nastavit jasné směřování města a je rozhádaná. Nejhorší mi přijde, že se snažila vymezit vůči minulému vedení, v těchto třech bodech je to však změna k horšímu,“ domnívá se Nacher.

Silná opozice vládě

Současné vedení města už o sobě dalo vědět i v zahraničí. Jednak snahou řešit nápor turistů, ale především tvrdým postojem k Číně a důrazem na lidská práva. „Jde o vzácný případ, kdy lokální politik vzdoruje supervelmoci a zároveň stojí proti politice vlády, která podporuje čínské vazby,“ uvedl na adresu primátora třeba britský The Guardian.

Reagoval tak na snahu Prahy zrušit jedno ustanovení partnerské smlouvy s Pekingem, které explicitně uznává politiku jedné Číny. Pro Peking je ale tato pasáž natolik zásadní, že kvůli tomu ruší návštěvy pražských orchestrů či vyhrožuje vypovězením spolupráce mezi Prahou a čínskými partnerskými městy.

Bez povšimnutí nezůstávají ani fotky čelných představitelů města s tibetskou vlajkou nebo setkání se zástupci Tchaj-wanu. A dopady to má i na celostátní úrovni.

Například mluvčí čínského ministerstva zahraničí Keng Šuang uvedl, že Praha jedná v otázkách týkajících se národní suverenity Číny velmi nevhodně. „S magistrátem spojené strany a jednotlivci z Prahy nejsou čínským lidem vítáni,“ sdělil agentuře Nová Čína.

Praha tím nastavuje jakousi alternativu k celostátní politice, podotýká politolog z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy Miloš Brunclík. Rivalita mezi pražskou a celostátní politikou je podle něj však přítomná v každém volebním období.

„Jejich vzájemný vztah odráží i fakt, že celonárodní politika se v Praze silně prolíná s regionální politikou, což dobře ilustruje případ roztržky Prahy s Čínou. Velkou roli hraje to, že Piráti se dnes snaží prezentovat jako hlavní alternativa vůči hnutí ANO. Snaží se být jasně odlišitelní od Andreje Babiše a hnutí ANO, což pro ně není vůbec těžké,“ míní Brunclík.

Nejnovějším příkladem je spor kolem možné vládní čtvrti v Letňanech. Babišův nápad vybudovat vládní komplex podmínil Hřib vybudováním moderní čtvrti s byty a nemocnicí, stát by se navíc musel finančně podílet na významných dopravních stavbách ve městě. Po společném jednání Babiš uvedl, že vyjednávání nefunguje.

Podle Brunclíka jsou Hřibovy tvrdé postoje pochopitelné. „Pirátům se může vyplácet jít do tvrdého střetu s Andrejem Babišem a prezentovat se jako silná sebevědomá a ambiciózní strana, která možná jednou Babiše vystřídá ve Strakově akademii. Spor má samozřejmě vedle symbolické roviny i rovinu politickou, generační a ideovou,“ dodal.

Takové vymezení však může prospět i dalším subjektům z koalice – kolem spolupráce s Čínou a vládní čtvrti ostatně v koalici panuje jasná shoda. I proto se Praha snaží vlastní iniciativou často suplovat vládní politiku. Příkladem může být zastavení dětských exekucí nebo zvyšování platů učitelů.

„Nechceme suplovat politiku státu, ale musíme to dělat. Potřebujeme udržet učitele ve školství a ukázat, že náklady na život v Praze jsou jiné než v regionech a že je třeba platově odlišovat,“ říká náměstek pro finance Pavel Vyhnánek (Praha sobě).

Koalice jednotná jen naoko

Celé působení koalice však provázejí spory mezi jednotlivými stranami. Nejvýraznější je střet mezi zástupci Pirátů a Spojených sil pro Prahu. Projevil se již při vyjednávání, kdy Piráti trvali na postu primátora, což se nelíbilo lídrům jejich koaličních partnerů Jiřímu Pospíšilovi ani Janu Čižinskému. Pnutí pokračovalo při analýze prázdných bytů nebo tajném hlasování rady.

Pospíšil se několikrát nechal slyšet, že s fungováním koalice není zcela spokojen. Piráti vinu za neshody ale často svalují právě na předsedu TOP 09. V nedávném rozhovoru pro Deník N jej kritizoval i jejich předseda Ivan Bartoš.

Ostatní strany Pirátům vyčítají, že často vyvolávají zbytečné spory kvůli tématům, na která upozorňovali v minulém období, kdy byli v opozici. Podle zástupců Spojených sil je příkladem snaha Pirátů odvolat předsedu Pražské plynárenské Pavla Janečka.

„To, že jsou s Piráty problémy, jsou aktivistická strana a jejich výkony neodpovídají výkonům jiných kolegů, je prostě fakt. Na druhou stranu problémy jsou od toho, aby se řešily,“ říká náměstek pro životní prostředí Petr Hlubuček (STAN).

Spolupráci komplikuje i to, že kolice de facto sestává z pěti subjektů, protože Spojené síly pro Prahu tvoří tři partneři (TOP 09, STAN a KDU-ČSL), kteří nejsou vždy zajedno. Vidět to bylo třeba právě při sporu o plynárny, kdy Pospíšil nevyloučil možnost konce koalice, proti čemuž se ostře ohradil Hlubuček.

Nejednotnost ale odmítá radní Marvanová, podle které je jejich volební uskupení v zásadních otázkách naprosto pevné. „Samozřejmě jsou témata, kde máme třeba volné hlasování, ale u těch zásadních témat pracujeme vždy ve shodě,“ říká Marvanová.

Koalice se potýká i s řadou sporů o citlivých tématech – například o využití prostoru bývalého Stalinova památníku. Zatímco Jan Čižinský (Praha sobě) i ze své pozice starosty Prahy 7 trvá na tom, že se prostor měnit nebude, Marvanová zde prosazuje vznik Muzea paměti 20. století. Spojené síly a Praha sobě mají zcela jiný pohled i na privatizaci bytů.

Nesoulad panuje i ohledně toho, zda mají členové rady stejný prostor v médiích. Příkladem může být nedávný spor Vyhnánka a Hlubučka o to, kdo bude veřejnost informovat o možnosti zrušit protiatomové kryty.

Všechny strany se ale i tak shodují, že spory, které se dostávají na povrch, jsou často především mediální. „Myslím, že ve finále spolupracujeme velmi dobře. S někým je lepší spolupráce, protože si lidsky lépe rozumíte, s někým horší,“ popisuje Vyhnánek.

Stejně mluví také Jan Chabr (TOP 09), který zmiňuje, že se s pirátskými kolegy účastní i mimopracovních aktivit, jako třeba cyklistických závodů. „Lidsky nám to funguje dobře, bohužel se občas zbytečně řeší problémy přes média. Důvodem je asi ideový spor,“ míní.

Jako Hřib v plotě

Jak si zatím počíná hlavní tvář koalice, primátor Hřib? Radní se nezávisle na sobě shodují, že pracuje tvrdě a snaží se být ve všech tématech alespoň částečně v obraze. S jednotlivými členy rady má pravidelné schůzky, kde se snaží rozebírat jejich agendu. Radní se však neshodují v tom, zda je Hřib dobrým šéfem a jestli je obklopen schopnými lidmi.

Podle některých radních si primátor přivlastňuje cizí úspěchy. „Chápu, že je v čele vedení města a prezentuje ho, ale je třeba, abychom se o úspěchy dělili, protože jinak se spolupráce naruší jako u současné a minulé celostátní vlády,“ řekl Deníku N jeden z členů rady.

Hřibova předchůdkyně Adriana Krnáčová sice koalici vytýká mediální přestřelky a laciná PR gesta namísto důrazu na „tvrdé“ projekty především v oblasti dopravy, s primátorem však podle svých slov soucítí.

„Zdeňka mám ráda jako člověka. Myslím, že mu dochází, jak osamělá a nevděčná je pozice primátora v tak různorodé koalici. Sleduji dění v Praze a nezávidím mu opravdu nic. Bohužel nemá žádnou gesci, která by byla viditelná, takže ani nevím, za co bych ho chválila, byť bych tak ráda učinila,“ popsala.

Na dotaz, zda primátorovi něco závidí, uvedla, že především nekritický postoj médií. „Nevím, zda je to dobře, nebo zle. Ale kdybych já navrhla tajné hlasování na radě, tak bych asi vzápětí mohla skončit ve funkci, protože další zastupitelstvo bych nepřežila,“ dodala bývalá primátorka za ANO.

Re: Napsali o nás

od Lukas.Dolezal » 05 říj 2019, 11:52

Piráti chtějí nechat vládní výbor prověřit volbu šéfa Českých drah

Obrázek

04 Říj 2019 15:00, autor: Jan Sůra

Předseda poslaneckého klubu Pirátů Jakub Michálek zaslal předsedkyni vládního výboru pro personální nominace Yvoně Charouzdové podnět, v kterém žádá prověření volby generálního ředitele Českých drah. Tím se minulý týden stal Václav Nebeský, který prošel při volbě dozorčí radou až napodruhé. Podnět oznámili v tiskové zprávě.

Podle Pirátů proběhla celá volba Nebeského podezřele. „České dráhy jsou strategickým podnikem a jedním z největších zaměstnavatelů v Česku, a do jeho čela musí být na základě transparentního výběrového řízení vybraná odborně zdatná osoba s vizí, což se v tomto případě rozhodně nestalo,“ komentuje situaci pirátský poslanec a člen Podvýboru pro dopravu Lukáš Černohorský.

Piráti poukazují na to, že na rozdíl od loňského výběrového řízení na člena představenstva Českých drah došlo k zásadnímu snížení požadavků na kvalifikaci. Stačilo mít už zkušenost z řízení firmy do nad 100 zaměstnanců, loni bylo potřeba 300. „Pokud by se Václav Nebeský chtěl přihlásit před rokem do výběrového řízení na člena představenstva Českých drah, společnosti ČEPS nebo v tomto roce na člena představenstva MERO ČR, tak všude by byl vyřazen, jelikož by nesplnil základní požadavky kandidáta. V tomto výběrovém řízení ovšem byly podmínky nepochopitelně upraveny tak, že Václav Nebeský již přihlášku mohl podat,“ uvedl předseda poslaneckého klubu Pirátů Jakub Michálek.

Piráty nepřesvědčilo ani středeční jednání Hospodářského výboru, kam byl Nebeský přizván. „Nesnažil se ani vysvětlit okolnosti tohoto výběrového řízení a popisoval pouze výzvy, kterým České dráhy musí čelit – otevření trhu či stanovení investiční strategie a podobně. S těmito úkoly si ovšem dokáže poradit pouze skutečný profesionál, který bude mít důvěru a vzejde z férového výběrového řízení,“ dodal Černohorský. Nebeský na jednání uvedl, že o podmínkách výběrového řízení nerozhodoval. Bývalý předseda dozorčí rady Karel Pospíšil uvedl před časem, že návrh na zmírnění podmínek podal jeden z členů dozorčí rady, nechtěl ho ale jmenovat.

Deník Zdopravy.cz se problematice volby nového šéfa ČD věnoval v několika textech.

Zdroj: https://zdopravy.cz/pirati-chteji-necha ... rah-35322/

Re: Napsali o nás

od Dalibor.Zahora » 04 říj 2019, 08:02

O pirátech v předposledním odstavci (Právo 3. 10. 2019)
Přílohy
Screenshot 2019-10-04 at 07.19.56.png

Re: Napsali o nás

od Martin.Kucera » 03 říj 2019, 12:16

Oznámení moderátora:
Diskusi kolem viewtopic.php?p=640498#p640498 jsem oddělil do viewtopic.php?f=353&t=48902, chásko nezdárná v monitorovacím vlákně debatující.

Nahoru