Určitě... přidám to na github do issues...next_ghost píše:Šlo by to RSS hodit do <link rel="alternate">, ať to prohlížeče rovnou nabízejí k odebírání? Ideálně by mezi RSS mělo být i jedno vygenerované dynamicky podle aktuálního nastavení filtrů.Vaclav Malek píše:Úkolovník má RSS.
[HOŘÍ] PROJEKT: technické systémy PO
Moderátor: Personální odbor - celý
Pravidla fóra
- Vaclav.Malek
- Uživatel fóra – není člen Pirátů
- Příspěvky: 8118
- Registrován: 12 čer 2009, 01:32
- Profese: filozof času, meta-politik
- Dal poděkování: 4877 poděkování
- Dostal poděkování: 8528 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: [HOŘÍ] PROJEKT: technické systémy PO
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Vaclav.Malek za příspěvek:
- Tomas.Klapka
- Dalibor.Zahora
- Člen KS Ústecký kraj
- Příspěvky: 13412
- Registrován: 21 dub 2009, 12:29
- Profese: zakládající člen
- Bydliště: Praha
- Dal poděkování: 34679 poděkování
- Dostal poděkování: 17602 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: [HOŘÍ] PROJEKT: technické systémy PO
Link pls, čtečka mi načte jen tohleVaclav Malek píše:Úkolovník má RSS.
Pirati.CZ tiskove-zpravy Zdroj neobsahu ... ové články
A nechceš tu RSS feedovat na Twitter? např. via https://twitterfeed.com (kdo dnes používá RSS čtečky, že jo )
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Dalibor.Zahora za příspěvek:
- Helena.Jarolimkova
zakládající člen, více na profilu lide.pirati.cz, občas píšu na Deník Referendum, preferuji twitter @daliborzz před FB fb.com/dlbrz, najdete mě i na Mastodon witter.cz/@daliborzz
tel. 773 993 465, e-mail: dalibor.zahora(zav)pirati.cz
- Vaclav.Malek
- Uživatel fóra – není člen Pirátů
- Příspěvky: 8118
- Registrován: 12 čer 2009, 01:32
- Profese: filozof času, meta-politik
- Dal poděkování: 4877 poděkování
- Dostal poděkování: 8528 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: [HOŘÍ] PROJEKT: technické systémy PO
Nechci asi nevíš jak funguje úkolovník. Každý má vlastní RSS kanál, kde je informovaný jen o tom co sleduje. Musíš se do úkolovníku přihlásit a potom v jeho nastavení máš odkaz na své RSS.Dalibor Zahora píše:Link pls, čtečka mi načte jen tohleVaclav Malek píše:Úkolovník má RSS.
Pirati.CZ tiskove-zpravy Zdroj neobsahu ... ové články
A nechceš tu RSS feedovat na Twitter? např. via https://twitterfeed.com (kdo dnes používá RSS čtečky, že jo )
Možná udělat nějaké globální kde se bude informovat vždy o novém úkolu... to je možnost dalšího vylepšení. Jestli to někdo bude chtít, tak ať založí na githubu issue...
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Vaclav.Malek za příspěvek:
- Dalibor.Zahora
- Tomas.Klapka
- Uživatel fóra – není člen Pirátů
- Příspěvky: 1985
- Registrován: 30 kvě 2010, 18:50
- Profese: discordian pope
- Dal poděkování: 1715 poděkování
- Dostal poděkování: 3357 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: [HOŘÍ] PROJEKT: technické systémy PO
Podle informací, které jsou mi dostupné bych to viděl nějak takto:
1. Použije se aktuální https://graph.pirati.cz nebo se to napíše znovu.
2. Do toho se implementuje API k Úkolovníku.
3. Udělají se rozhraní k API.
Začal bych u nadefinování toho API, zbytek už se dá dodělávat volněji a klidně i jako jednotlivé aplikace (třeba jedna jen pro RSS, nebo android aplikace, pluginy do jiných systémů apod.).
Takže v jádru budou 2 hlavní struktury: úkol a dobrovolník. Jako dobrovolník (potencionální) se budou brát všichni RegP.
Dále bude v Úkolovníku definován seznam schopností. Seznam geografických oblastí. Seznam organizačních struktur (odbory, RP, apod.)
Seznam klíčových slov (definovaný uživateli tím, že klíčové slovo poprvé použijí).
Úkoly je potřeba mít strukturované do stromu (přes parent id)
Úkolům je možné nastavit příznak "projekt" -> z toho se pak bude dát exportovat projektový atlas.
Úkolům je možné nastavit příznak "pozice" -> z toho se dá generovat seznam otevřených pozic a otevřených kandidatur.
Úkolům je možné nastavit příznak "kampaň" -> z toho se pak bude dát exportovat seznam kampaňí.
Úkolům je možné nastavit příznak "nápad" -> autor se nechce/nemůže podílet na jeho realizaci. To je speciálně pro idealisty a kritiky, aby nespamovali fórum nápady a kritikou, aniž by ten nápad chtěli nebo mohli realizovat, případně pro nápady, který chceme realizovat, ale potřebujeme na něj víc lidí a dokud to nepodpoří alespoň X lidí, pak nemá smysl se nápadem zabývat )
Úkolům je možné nastavit potřebné schopnosti.
Úkolům je možné nastavit počet potřebných dobrovolníků.
Úkolům je možné nastavit počet potřebných dobrovolníků na neurčito a na úkol se nepůjde dát přihlásit. Kdokoliv může úkol vykonat a platí, že čím více lidí jej vykoná, tím lépe (příklad navrhnout logo nebo nějaký design, případně třeba vyhlášení volby do odboru = neurčitý počet hledaných kandidátů, apod.)
Úkol má autora (jedinec nebo organizační struktura strany), může mít vykonavatele (přihlášené dobrovolníky).
Úkoly lze vázat na neomezený počet organizačních struktur strany: RP, RV, TO, AO, PO, programové pracovní skupiny, CF, atd.
Úkoly lze vázat na neomezený počet geografických oblasti: kdekoliv/online, zahraničí, celá republika, kraj (KS), město/čtvrť (MS)
K Úkolům lze vázat neomezený počet kýmkoliv definovatelných klíčových slov (tagů) pro custom kategorizaci a třeba i jen upřesnění úkolu.
Úkol s příznakem nápad se nelistuje defaultně (pro nápady je potřeba nastavit filtr). Nápad se při dosažení potřebného počtu dobrovolníků přepne na úkol (shodí příznak "nápad". Defaultní počet dobrovolníků pro nápady bych dal 3 lidi (swarmwise pravidlo tří pirátů neboli 3 lidi mají mnohem větší šance na realizaci).
Dobrovolník by měl možnost se přihlásit k úkolu, případně se odhlásit z úkolu
Měl by mít možnost i jen sledovat úkol. (Autor a přihlášený dobrovolník sledují automaticky)
Notifikace by nemělo řešit jádro, ale API by mělo poskytovat rozhraní pro vylistování notifikací a označení notifikace jako vyřízené. Tím se notifikace může obsluhovat z jakéhokoliv systému.
Schopnosti by mělo jít přidat, měnit a mazat.
Schopnosti to chce určitě stromově, ale není potřeba s tím obtěžovat jádro a API, protože se dá použít jednoduchý oddělovač, který se dá pak v UI interpretovat jako oddělovač uzlů (třeba pomlčka). Příklad:
IT
IT - Programování
IT - Programování - PHP
IT - Programování - PHP - Smarty
Dobrovolník si může přidávat a ubírat schopnosti a zapínat a vypínat sledování, přihlašovat se a odhlašovat se k/od úkolů, zapínat a vypínat notifikace globálně.
Pak mě ještě napadla obecná feature Graph API... aby každý user měl svojí vlastní key-value storage, aby si do toho aplikace mohly ukládat user specific nastavení, nebo jiná data. Například by si tam rozhraní mohlo ukládat nastavení filtrů pro listování úkolů, apod. Případně rozdělanou práci, atd.
Připomínky?
1. Použije se aktuální https://graph.pirati.cz nebo se to napíše znovu.
2. Do toho se implementuje API k Úkolovníku.
3. Udělají se rozhraní k API.
Začal bych u nadefinování toho API, zbytek už se dá dodělávat volněji a klidně i jako jednotlivé aplikace (třeba jedna jen pro RSS, nebo android aplikace, pluginy do jiných systémů apod.).
Takže v jádru budou 2 hlavní struktury: úkol a dobrovolník. Jako dobrovolník (potencionální) se budou brát všichni RegP.
Dále bude v Úkolovníku definován seznam schopností. Seznam geografických oblastí. Seznam organizačních struktur (odbory, RP, apod.)
Seznam klíčových slov (definovaný uživateli tím, že klíčové slovo poprvé použijí).
Úkoly je potřeba mít strukturované do stromu (přes parent id)
Úkolům je možné nastavit příznak "projekt" -> z toho se pak bude dát exportovat projektový atlas.
Úkolům je možné nastavit příznak "pozice" -> z toho se dá generovat seznam otevřených pozic a otevřených kandidatur.
Úkolům je možné nastavit příznak "kampaň" -> z toho se pak bude dát exportovat seznam kampaňí.
Úkolům je možné nastavit příznak "nápad" -> autor se nechce/nemůže podílet na jeho realizaci. To je speciálně pro idealisty a kritiky, aby nespamovali fórum nápady a kritikou, aniž by ten nápad chtěli nebo mohli realizovat, případně pro nápady, který chceme realizovat, ale potřebujeme na něj víc lidí a dokud to nepodpoří alespoň X lidí, pak nemá smysl se nápadem zabývat )
Úkolům je možné nastavit potřebné schopnosti.
Úkolům je možné nastavit počet potřebných dobrovolníků.
Úkolům je možné nastavit počet potřebných dobrovolníků na neurčito a na úkol se nepůjde dát přihlásit. Kdokoliv může úkol vykonat a platí, že čím více lidí jej vykoná, tím lépe (příklad navrhnout logo nebo nějaký design, případně třeba vyhlášení volby do odboru = neurčitý počet hledaných kandidátů, apod.)
Úkol má autora (jedinec nebo organizační struktura strany), může mít vykonavatele (přihlášené dobrovolníky).
Úkoly lze vázat na neomezený počet organizačních struktur strany: RP, RV, TO, AO, PO, programové pracovní skupiny, CF, atd.
Úkoly lze vázat na neomezený počet geografických oblasti: kdekoliv/online, zahraničí, celá republika, kraj (KS), město/čtvrť (MS)
K Úkolům lze vázat neomezený počet kýmkoliv definovatelných klíčových slov (tagů) pro custom kategorizaci a třeba i jen upřesnění úkolu.
Úkol s příznakem nápad se nelistuje defaultně (pro nápady je potřeba nastavit filtr). Nápad se při dosažení potřebného počtu dobrovolníků přepne na úkol (shodí příznak "nápad". Defaultní počet dobrovolníků pro nápady bych dal 3 lidi (swarmwise pravidlo tří pirátů neboli 3 lidi mají mnohem větší šance na realizaci).
Dobrovolník by měl možnost se přihlásit k úkolu, případně se odhlásit z úkolu
Měl by mít možnost i jen sledovat úkol. (Autor a přihlášený dobrovolník sledují automaticky)
Notifikace by nemělo řešit jádro, ale API by mělo poskytovat rozhraní pro vylistování notifikací a označení notifikace jako vyřízené. Tím se notifikace může obsluhovat z jakéhokoliv systému.
Schopnosti by mělo jít přidat, měnit a mazat.
Schopnosti to chce určitě stromově, ale není potřeba s tím obtěžovat jádro a API, protože se dá použít jednoduchý oddělovač, který se dá pak v UI interpretovat jako oddělovač uzlů (třeba pomlčka). Příklad:
IT
IT - Programování
IT - Programování - PHP
IT - Programování - PHP - Smarty
Dobrovolník si může přidávat a ubírat schopnosti a zapínat a vypínat sledování, přihlašovat se a odhlašovat se k/od úkolů, zapínat a vypínat notifikace globálně.
Pak mě ještě napadla obecná feature Graph API... aby každý user měl svojí vlastní key-value storage, aby si do toho aplikace mohly ukládat user specific nastavení, nebo jiná data. Například by si tam rozhraní mohlo ukládat nastavení filtrů pro listování úkolů, apod. Případně rozdělanou práci, atd.
Připomínky?
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Tomas.Klapka za příspěvky (celkem 2):
- Ivan.Sirko, ItoldYouSo7227
You'll be redlacep!
- Vaclav.Malek
- Uživatel fóra – není člen Pirátů
- Příspěvky: 8118
- Registrován: 12 čer 2009, 01:32
- Profese: filozof času, meta-politik
- Dal poděkování: 4877 poděkování
- Dostal poděkování: 8528 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: [HOŘÍ] PROJEKT: technické systémy PO
U úkolů bych stromovou strukturu nedělal a u schopností ano
U schopností potřebuješ stromovou strukturu aby si to nemusel při notifikaci celé parsovat, ale věděl přesně jaké nadřazené skupiny upozornit...
Já bych v Graph API úkolovníkem nezačínal, ale spíš bych začal "jádrem" (CRUD,REST,oauth2) a to uživateli a skupinami..
Podle mě nedá... když budeš mít víc úkolů pro jeden projekt... musíš max. každý ten úkol přiřadit ke konkrétnímu projektuÚkolům je možné nastavit příznak "projekt" -> z toho se pak bude dát exportovat projektový atlas.
Tady moc nechápu co má kandidatura/pozice společného s úkolem...Úkolům je možné nastavit příznak "pozice" -> z toho se dá generovat seznam otevřených pozic a otevřených kandidatur.
Podle mě nedá viz. Projekty.Úkolům je možné nastavit příznak "kampaň" -> z toho se pak bude dát exportovat seznam kampaňí.
Tohle se dá dělat tagem, ne?Úkolům je možné nastavit příznak "nápad"
U schopností potřebuješ stromovou strukturu aby si to nemusel při notifikaci celé parsovat, ale věděl přesně jaké nadřazené skupiny upozornit...
Já bych v Graph API úkolovníkem nezačínal, ale spíš bych začal "jádrem" (CRUD,REST,oauth2) a to uživateli a skupinami..
- next_ghost
- Uživatel fóra – není člen Pirátů
- Příspěvky: 3239
- Registrován: 21 dub 2009, 18:03
- Profese: programátor
- Dal poděkování: 1433 poděkování
- Dostal poděkování: 5131 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: [HOŘÍ] PROJEKT: technické systémy PO
Proto právě ta stromová struktura - pro celý projekt/kampaň založíš jeden úkol s příznakem a dál budeš zakládat podúkoly bez příznaku.Vaclav Malek píše:U úkolů bych stromovou strukturu nedělal a u schopností anoPodle mě nedá... když budeš mít víc úkolů pro jeden projekt... musíš max. každý ten úkol přiřadit ke konkrétnímu projektuÚkolům je možné nastavit příznak "projekt" -> z toho se pak bude dát exportovat projektový atlas.Podle mě nedá viz. Projekty.Úkolům je možné nastavit příznak "kampaň" -> z toho se pak bude dát exportovat seznam kampaňí.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi next_ghost za příspěvky (celkem 2):
- Helena.Jarolimkova, Tomas.Klapka
Chceš, aby organizace fungovala? Komunikuj!
Česká pirátská strana: Neškodná.
- Tomas.Klapka
- Uživatel fóra – není člen Pirátů
- Příspěvky: 1985
- Registrován: 30 kvě 2010, 18:50
- Profese: discordian pope
- Dal poděkování: 1715 poděkování
- Dostal poděkování: 3357 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: [HOŘÍ] PROJEKT: technické systémy PO
Kampaň, projekt, nápad, pozice sem myslel jako příznak (boolean), ale klidně to může být tag. Úkolovník by se vším pracoval stejně. Šlo by jen o příznak, podle kterého by šlo filtrovat a o interpretaci by se staralo UI. Obecně jsou to všechno "úkoly", na které je potřeba něčí aktivita a schopnosti. Nepředstavuje to programování navíc. Úkolovník ve svém hlavním rozhraní může defaultně zobrazovat pouze úkoly. Úkoly s příznakem lze pak použít pro zmíněné generování projektového atlasu, seznamu otevřených pozic a seznamu kampaňí, případně nápadů.
Ta stromová struktura je důležitá právě pro propojení úkolů ke kampaním, projektům, ale i k větším úkolům. Je to v podstatě jen číslo v db navíc a možná i malinko hlídání závislostí při mazání
Můžeš úkol udělat do více podůkolů a brát je jako jednotlivé kroky. Když se ti dokončují podúkoly, působí to psychologicky mnohem líp, než když to máš jako jeden velký úkol, kde se ti to neodškrtává automaticky s notifikací, když to někdo dokončí
Taky můžeš větší úkol rozdělit do podúkolů podle různých činností a tím cílit na konkrétně schopného dobrovolníka na malý a snadno realizovatelný krok. A jako dobrovolník dělající úkol, který mi přistál v mailu, si můžu udělat velice rychle představu o celém projektu, protože díky stromové struktuře vidím okamžitě cíl, kam to všechno směruje, aniž bych musel prolejzat stránky a desetistránkové diskuzní vlákno projektu. Je vidět, jak to odsejpá, a co se kde děje a kde je potřeba pomoct. Strukturování úkolů, projektů, kampaní a nápadů je MUST HAVE featura
Příklad:
Kampaň: Legalizace / Projekt: Demonstrace s koncertem / Úkol: Zajistit odznáčky / Úkol: Navrhnout podobu odznáčku (schopnost "grafika").
Pod "Zajistit odznáčky" může být další úkol, třeba: Stříhání a ražení odznáčků. Na to už nepotřebuješ grafika, ale dvě ruce (alespoň jedna pravá ). Na tisk můžeš mít jiný úkol, když někdo nabídne schopnost "tisk", tak proč ne?
Tisíce úkolů bez struktury neposkytnou ucelenější přehled o kampaních a nebo projektech. Tagy můžou pomoct, ale celkový přehled o tom, co je potřeba a co je hotový, z nich nevytřískáš
Ta stromová struktura je důležitá právě pro propojení úkolů ke kampaním, projektům, ale i k větším úkolům. Je to v podstatě jen číslo v db navíc a možná i malinko hlídání závislostí při mazání
Můžeš úkol udělat do více podůkolů a brát je jako jednotlivé kroky. Když se ti dokončují podúkoly, působí to psychologicky mnohem líp, než když to máš jako jeden velký úkol, kde se ti to neodškrtává automaticky s notifikací, když to někdo dokončí
Taky můžeš větší úkol rozdělit do podúkolů podle různých činností a tím cílit na konkrétně schopného dobrovolníka na malý a snadno realizovatelný krok. A jako dobrovolník dělající úkol, který mi přistál v mailu, si můžu udělat velice rychle představu o celém projektu, protože díky stromové struktuře vidím okamžitě cíl, kam to všechno směruje, aniž bych musel prolejzat stránky a desetistránkové diskuzní vlákno projektu. Je vidět, jak to odsejpá, a co se kde děje a kde je potřeba pomoct. Strukturování úkolů, projektů, kampaní a nápadů je MUST HAVE featura
Příklad:
Kampaň: Legalizace / Projekt: Demonstrace s koncertem / Úkol: Zajistit odznáčky / Úkol: Navrhnout podobu odznáčku (schopnost "grafika").
Pod "Zajistit odznáčky" může být další úkol, třeba: Stříhání a ražení odznáčků. Na to už nepotřebuješ grafika, ale dvě ruce (alespoň jedna pravá ). Na tisk můžeš mít jiný úkol, když někdo nabídne schopnost "tisk", tak proč ne?
Tisíce úkolů bez struktury neposkytnou ucelenější přehled o kampaních a nebo projektech. Tagy můžou pomoct, ale celkový přehled o tom, co je potřeba a co je hotový, z nich nevytřískáš
To každopádně. Popsal jsem tu jen Úkolovník, abych kdyžtak zapracoval připomínky do specifikace, když ji dávám dohromady. Tohle bude potřeba chvíli diskutovat, když to máme všichni používatVaclav Malek píše:Já bych v Graph API úkolovníkem nezačínal, ale spíš bych začal "jádrem" (CRUD,REST,oauth2) a to uživateli a skupinami..
You'll be redlacep!
- Tomas.Klapka
- Uživatel fóra – není člen Pirátů
- Příspěvky: 1985
- Registrován: 30 kvě 2010, 18:50
- Profese: discordian pope
- Dal poděkování: 1715 poděkování
- Dostal poděkování: 3357 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: [HOŘÍ] PROJEKT: technické systémy PO
A když bude známá specifikace, může se okamžitě začít s tvorbou pluginů a aplikací, i když by API ještě neběželo.
You'll be redlacep!
- Ivan.Sirko
- Uživatel fóra – není člen Pirátů
- Příspěvky: 2751
- Registrován: 04 úno 2011, 15:23
- Profese: Putující filosof
- Bydliště: Praha - 1
- Dal poděkování: 10373 poděkování
- Dostal poděkování: 2644 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: [HOŘÍ] PROJEKT: technické systémy PO
Aby to nezapadlo někam to co dnes mluvilo se na MUMBLU o vzhledu "Ukolovniku" (prosím o rychlou náhradu tohoto nazvu), tady je ukázka a zároveň požadavek na graficky vzhled "Ukolovniku" (tfůj), prosím vzít v úvahu pohled ze strany dobrovolníků, které nerozumí programování ani burokrace
http://teamopen.cc/john/
http://teamopen.cc/john/
Слава Україні! Героям слава! Podpoř ukrajinskou armádu.
- Tomas.Klapka
- Uživatel fóra – není člen Pirátů
- Příspěvky: 1985
- Registrován: 30 kvě 2010, 18:50
- Profese: discordian pope
- Dal poděkování: 1715 poděkování
- Dostal poděkování: 3357 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: [HOŘÍ] PROJEKT: technické systémy PO
Navrhni nějaký lepší název
Tak přihazuji k brainstormingu jako inspiraci:
burza
aktivity
projekty
databáze dobrovolnických příležitostí (inspirace z http://databaze.dobrovolnik.cz/), případně zkratka DDP
Co použít zkratku, která si se sebou nenese žádné významové břemeno?
Aplikace pro koordinaci aktivit strany = AKAS
Nebo co použít cizí název, například z esperanta? Případně zkratka?
pomocný nástroj pro koordinování činností = helpilo por kunordigado je agadoj (HKA) = agad-kunordigado helpilo (AKH)
databáze dobrovolnickách příležitostí = datumbazo je volontulaj okazoj = DVO, VOD
Nějaký použitelný slova z esperanta:
Tak přihazuji k brainstormingu jako inspiraci:
burza
aktivity
projekty
databáze dobrovolnických příležitostí (inspirace z http://databaze.dobrovolnik.cz/), případně zkratka DDP
Co použít zkratku, která si se sebou nenese žádné významové břemeno?
Aplikace pro koordinaci aktivit strany = AKAS
Nebo co použít cizí název, například z esperanta? Případně zkratka?
pomocný nástroj pro koordinování činností = helpilo por kunordigado je agadoj (HKA) = agad-kunordigado helpilo (AKH)
databáze dobrovolnickách příležitostí = datumbazo je volontulaj okazoj = DVO, VOD
Nějaký použitelný slova z esperanta:
You'll be redlacep!