CF 15/2014 Volba vedoucího FO

Celostátní fórum tvoří všichni členové a je nejvyšším orgánem Pirátské strany.

Moderátor: Predsedajici

Pravidla fóra
Na celostátním fóru se vyjadřujte slušně a k věci, na ostatní se obracejte jen prostřednictvím předsedajícího. Nepřístojnosti budou vykázány do samostatného vlákna. Než napíšete nový příspěvek, zamyslete se, zda má takovou hodnotu, aby ho musely číst stovky lidí.
Uživatelský avatar
Ondrej.Kallasch
Krajský zastupitel
Příspěvky: 2020
Registrován: 02 říj 2010, 13:37
Profese: Aplikační specialista
Bydliště: Pod Markétou 82, Praha 22 - Hájek
Dal poděkování: 2473 poděkování
Dostal poděkování: 1996 poděkování

CF 15/2014 Volba vedoucího FO

Příspěvek od Ondrej.Kallasch » 17 kvě 2014, 12:38

Svolávám jednání celostátního fóra ve věci volby vedoucího FINANČNÍHO odboru.
Důvod svolání
Vedoucímu Finančního odboru uplyne volební období dne 17. 6. 2014. Celostátní fórum tímto jednáním naplňuje svou výlučnou působnost ve věci volby vedoucích odborů.
Okolnosti rozhodné pro usnášeníschopnost
Podle seznamu členů má k dnešnímu dni Česká pirátská strana 350 členů.
Volební komise má složení Zdeněk Štěpánek, Marek Nečada a Michaela Krausová.
Pořad jednání
Pokud není nikdo proti, budeme pokračovat s následujícím pořadem jednání, který byl sestaven s ohledem na důvod, proč bylo jednání svoláno:
  1. Volba vedoucího FINANČNÍHO odboru
Veřejnost
Pokud není nikdo proti, prohlašuji jednání za veřejné.
Zapisovatel a ověřovatel
Pokud nemá nikdo vhodnějšího kandidáta, navrhuji jako zapisovatele Josefa Kadlečku a ověřovatele Martina Šmídu; jejich role je díky elektronické povaze jednání spíš symbolická.
Kandidatura
Kandidovat může libovolný člen strany. Přihlásit se můžete příspěvkem v tomto tématu. V příspěvku popište způsob, jakým budete funkci vykonávat, a uveďte, jakou máte k výkonu funkce způsobilost.
Lhůta pro návrhy kandidátů je tedy do 31.5., rozhodující hlasování by mělo následovat 6. 6. v 10.00, pokud bude alespoň jeden přijatelný kandidát (nominovaný, člen strany, s prezentací na webu)

Nominace
Nominovat do volby může kandidáta republikové předsednictvo, republikový výbor nebo 1/5 členů. Nominace budou kontrolovány až před zahájením hlasování.

Pracovní náplň volené funkce
Finanční odbor je ústředním orgánem České pirátské strany v oblasti financí České pirátské strany, zejména

a) všech účtů, plateb, rozpočtů a hospodaření, včetně podepisování příslušných smluv,
b) účetnictví a dohledu nad krajskými finančními odbory,
c) jednání s úřady a Poslaneckou sněmovnou Parlamentu České republiky.
Podrobněji viz statut.
---
Prosím kandidáty o přihlášení...
---
Kandidáti
Václav Málek - navržení
Petr Vileta - navržení - nominace
Martin Kučera - navržení - odmítnutí
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kallasch za příspěvky (celkem 4):
Tobias.Esner, Filip.Krska, Frantisek.Navrkal, Vojtech.Pikal
Telefon: 720474822 ondrej.kallasch@pirati.cz
člen zastupitelstva Hlavního Města Prahy a MČ Praha 22

Uživatelský avatar
Martin.Kucera
Vedoucí administrativního odboru
Příspěvky: 12260
Registrován: 23 dub 2009, 16:41
Profese: nakladatel
Dal poděkování: 2156 poděkování
Dostal poděkování: 15721 poděkování

Re: CF 15/2014 Volba vedoucího FO

Příspěvek od Martin.Kucera » 17 kvě 2014, 13:02

Opravil jsem překlep v datu rozhodujícího hlasování (z 5. 5. na 6. 6.)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Martin.Kucera za příspěvky (celkem 2):
Ondrej.Kallasch, Tobias.Esner
tel.: +420 778 702 711
NEPIŠTE MI NA FACEBOOKU, TÉMĚŘ TAM NECHODÍM.

Uživatelský avatar
Petr.Kopac
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 2921
Registrován: 10 říj 2011, 22:43
Profese: Team lead, software engineer
Dal poděkování: 5423 poděkování
Dostal poděkování: 3553 poděkování

Re: CF 15/2014 Volba vedoucího FO

Příspěvek od Petr.Kopac » 17 kvě 2014, 15:04

Hodne stesti s hledanim vola, ktery si na sebe vezme hmotnou zodpovednost za 13M, kopu prace a nedostane za to ani "dekuju" ;)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Kopac za příspěvky (celkem 5):
Tobias.Esner, Helena Jarolimkova, Mikulas.Peksa, Radek.Holodnak, Daniel.Mazur
Softwarový inženýr 5+ let praxe. Evropan.
If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. -- Desmond Tutu

Uživatelský avatar
Ondrej.Kallasch
Krajský zastupitel
Příspěvky: 2020
Registrován: 02 říj 2010, 13:37
Profese: Aplikační specialista
Bydliště: Pod Markétou 82, Praha 22 - Hájek
Dal poděkování: 2473 poděkování
Dostal poděkování: 1996 poděkování

Re: CF 15/2014 Volba vedoucího FO

Příspěvek od Ondrej.Kallasch » 17 kvě 2014, 15:07

Děkuji že se všichni drží tématu a neodrazují případné kandidáty.

Rád bych tímto vyzval stávajícího vedoucího k přednesu co tato funkce obnáší a zda má zájem obhajovat svou pozici.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kallasch za příspěvky (celkem 2):
Tobias.Esner, Vojtech.Pikal
Telefon: 720474822 ondrej.kallasch@pirati.cz
člen zastupitelstva Hlavního Města Prahy a MČ Praha 22

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Místní předsednictvo
Příspěvky: 26009
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: živnostník, programátor
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 20604 poděkování
Dostal poděkování: 18133 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: CF 15/2014 Volba vedoucího FO

Příspěvek od Petr.Vileta » 17 kvě 2014, 23:14

Popíšu tu funkci z mého subjektivního pohledu. Strohý popis je v StFO

Být vedoucím FO znamená především být k dispozici v podstatě denně, protože vždycky se najde někdo, kdo nutně potřebuje cosi proplatit nejpozději včera. :) Přitom dispoziční právo k bankovním účtům mají jen vedoucí FO a předseda strany a je podmíněné podepsáním hmotné zodpovědnosti, takže tuto činnost nemůžete přenést na nikoho jiného.

Dále by měl kandidát být poměrně nekonfliktní, protože kdyby začal trucovat, nebo někoho šikanovat, má k tomu poměrně účinný nástroj. Nechci, neproplatím a postavte se třeba na hlavu.

Také je třeba mít alespoň nějaké zkušenosti s účtováním. Přiznám se, že ani po dvou letech bych sám nedokázal účtovat v (dříve podvojném) účetnictví, ale znalost daňové evidence (dříve jednoduchého účetnictví) a 20 letá praxe mi hodně pomáhá. No a mám profesionálního účetního. ;) Je důležité vědět, který doklad by Finanční úřad uznal a který vyhodil. FÚ je totiž nad FO i nad RP, oni mají poslední slovo a i když se nám něco bude zdát "na hlavu", je třeba za každou cenu dodržovat zákony. Navíc ještě podléháme auditu a veřejné kontrole médií. Je možné, že se někdo účetnictví naučil ve škole, nebo to zvládne samostudiem, ale bez alespoň krátké praxe v jakékoliv organizaci (živnost, firma, neziskovka, samospráva) to bude mít hodně těžké a za každý přehmat zodpovídá vlastními penězi.

Pak tu (ne)jsou technické prostředky k vedení účetnictví. :(

V současné době se účtuje v programu Pohoda. Export dat do jiného programu je možný a záleží na budoucím vedoucím a na jeho případném účetním, co zvolí. Pokud je mi známo, žádný opensource, reflektující české zákony, zatím neexistuje a za každý program se tak musí platit licence a to každoročně, neboť všechny jsou pravidelně aktualizovány, kvůli změně zákonů.

Na stranických systémech jste jistě zaznamenali změnu. Rozpočty i žádosti jsou nyní mnohem lépe provázané, díky Jakubovi Michálkovi, který udělal většinu systému. Ovšem už to naráží na své limity, dané použitým software. Byla slíbena samostatná aplikace (plugin) pro finanční odbor, ale už je to mnoho měsíců a pořád nic. Bez daleko větší provázanosti mezi příjmovými a výdajovými kapitolami a položkami to pořád znamená celkem dost manuální práce a optické kontroly. Nyní například má kraj jednu výdajovou položku "Propagace a pořádání akcí", ale příjmy do ní jdou ze tří příjmových položek "Dary", "Členský příspěvek" a "Převod přebytku z předchozího roku". Jestli tedy příjmy v některé z prvních dvou položek nebudou, lze snadno přehlédnout překročení ve výdajích. Dříve se výdaje ve výsledovkách účtovali postupně po měsících, ale to RV kdysi zakázal, takže dnes se výdajová položka "naplní" na začátku roku jaksi "na dluh" a každý ve výsledovce vidí kladnou částku a tudíž si nevšimne, že už jede na dluh.

Úplná automatizace např. příchozích plateb podle mě není možná, protože se vždycky najde někdo, kdo pošle členský příspěvek jednou platbou za několik lidí, nebo se špatným VS, najde se dárce, který neuvede zákonem vyžadované osobní údaje atd.

Také zavedení "barevných" peněz účtování dost zkomplikovalo. Když srovnáte účtové osnovy 2013 a 2014, vidíte rozdíl. A s tím souvisí i poslední, co chci uvést. FO má kontrolovat správnost dokladů, náležitosti podaných žádostí a jestli na proplacení jsou v rozpočtu peníze, ale v žádném případě nelze po FO žádat, aby posuzoval "ideovou" správnost použití těch nebo oněch peněz.

A jestli budu kandidovat? Za ty dva roky, co funkci vykonávám, jsem tomu věnoval hodně času a o to méně mi ho zbylo na moji živnost. Jenže žít z něčeho musím a tak, pokud bude vůle, aby vedoucí FO byla placená funkce, řekněme 1500 až 2000 čistého měsíčně, budu kandidovat znovu. Pokud vůle nebude, přenechám to někomu jinému.
Poslední místopředseda místního sdružení Plzeň
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

Uživatelský avatar
Martin.Smida
Republikový výbor
Příspěvky: 3513
Registrován: 12 črc 2012, 07:45
Profese: Kompostář
Bydliště: Majetín
Dal poděkování: 2242 poděkování
Dostal poděkování: 3883 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: CF 15/2014 Volba vedoucího FO

Příspěvek od Martin.Smida » 17 kvě 2014, 23:31

tak... jednou to přijít muselo.

Plzeň trucovat může, vedoucí FO nesmí.

Takže co je potřeba udělat pro to, aby mohl vedoucí FO dostat 2000,- měsíčně? (odpovím si sám :-) "změna nikoli zrušení účelového určení veřejných peněz"?)

Nebo budeme volit podle finančních nároků?
Naposledy upravil(a) Martin.Smida dne 17 kvě 2014, 23:40, celkem upraveno 1 x.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Martin.Smida za příspěvky (celkem 3):
Petr.Vileta, Petr.Kopac, Lenka.Kozlova
Zastupitel za Piráty v obci Majetín (od října 2014), člen kontrolního výboru tamtéž. V Pirátské straně v současnosti člen Republikového výboru (zvolený celostátním fórem v prosinci 2017) a Strategického týmu pro upgrade strany. Během parlamentních voleb 2017 člen volebního výboru. Od dubna 2016 do prosince 2017 - 2. místopředseda České Pirátské strany. Od listopadu 2013 do dubna 2016 předseda XOLKu.
Člen mediálního odboru, social media týmu, člen venkovského místního sdružení Pirátská Tvrz.

Helena Jarolimkova
Příznivec Pirátů – Plzeňský kraj
Příspěvky: 2490
Registrován: 26 dub 2013, 08:06
Profese: Anarchista
Dal poděkování: 6617 poděkování
Dostal poděkování: 1203 poděkování

Re: CF 15/2014 Volba vedoucího FO

Příspěvek od Helena Jarolimkova » 17 kvě 2014, 23:39

Petr Vileta je VELKÝM ŠTĚSTÍM pro Piráty.

- je spolehlivý
- nekonfliktní
- slušný
- má dvouletou skvělou pirátskou praxi
- je obětavý

Stojí minimálně za 5K měsíčně, ale jeho skromnost je další výhodou pro nevděčný Piráty... Za ty 2K měsíčně je to VELKÁ VÝHRA.

Uživatelský avatar
Martin.Shanil
Příznivec Pirátů – Středočeský kraj
Příspěvky: 6945
Registrován: 07 dub 2012, 21:03
Profese: eshop + prodejna
Bydliště: Karoliny Světlé 486, Sadská 28912
Dal poděkování: 9086 poděkování
Dostal poděkování: 9080 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: CF 15/2014 Volba vedoucího FO

Příspěvek od Martin.Shanil » 18 kvě 2014, 10:14

Objem vykonané práce je celkem jednoduché vykázat a nevidím nikde žádný problém tuto práci odměnit. imho 2k je málo.
Ale i další odbory jistě něco dělají. Asi je na čase tyto činnosti nutné pro chod strany ohodnotit a nastavit režim odmeňování.
Nechtěl bych to ale dělat způsobem, že si zájemce o funkci řekne za kolik je ochoten to dělat :)

Petře - dokážeš trochu blíž specifikovat kolik času denně ti to zabere (odhaduji tak minimálně dvě-tři hodiny)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Martin.Shanil za příspěvky (celkem 4):
Ondrej.Kallasch, Janek.Wagner, Tobias.Esner, Lenka.Kozlova

Helena Jarolimkova
Příznivec Pirátů – Plzeňský kraj
Příspěvky: 2490
Registrován: 26 dub 2013, 08:06
Profese: Anarchista
Dal poděkování: 6617 poděkování
Dostal poděkování: 1203 poděkování

Re: CF 15/2014 Volba vedoucího FO

Příspěvek od Helena Jarolimkova » 18 kvě 2014, 10:26

Martin Shanil píše:Objem vykonané práce je celkem jednoduché vykázat a nevidím nikde žádný problém tuto práci odměnit. imho 2k je málo.
Ale i další odbory jistě něco dělají. Asi je na čase tyto činnosti nutné pro chod strany ohodnotit a nastavit režim odmeňování.
Nechtěl bych to ale dělat způsobem, že si zájemce o funkci řekne za kolik je ochoten to dělat :)

Petře - dokážeš trochu blíž specifikovat kolik času denně ti to zabere (odhaduji tak minimálně dvě-tři hodiny)
Některá činnost se prostě neměří na hodiny, ale na všechny aspekty a okolnosti, které s ní souvisí.

- odbornost
- zodpovědnost
- čas
- průběžné doplňování odbornosti
- rutinní práce
- kreativní práce
atd. atd. ....

Myslím, že je chybou chtít řešit některé věci - dohody do detailu, když je to jen ohnisko pro nekonečné spory a dohadování. Jeden měsíc to je tolik hodin, druhý před volbama 10X víc... účetní firmy si neberou peníze za hodiny, ale za měsíc, dle cca množství účetních dokladů za rok a také za služby, které kromě zaúčtování poskytují.

Dle mě je pro tuhle trolící bandu 2K málo - mně se zdá adekvátní 4K/měsíc (cca 1000/týden = cca 115,-/den),
Vzhledem ke všem aspektům této strany by mi zajímalo, kdo jiný bude ochotný podepsat hmotnou zodpovědnost ;-)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Helena Jarolimkova za příspěvek:
Daniel.Mazur

Uživatelský avatar
Martin.Shanil
Příznivec Pirátů – Středočeský kraj
Příspěvky: 6945
Registrován: 07 dub 2012, 21:03
Profese: eshop + prodejna
Bydliště: Karoliny Světlé 486, Sadská 28912
Dal poděkování: 9086 poděkování
Dostal poděkování: 9080 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: CF 15/2014 Volba vedoucího FO

Příspěvek od Martin.Shanil » 18 kvě 2014, 10:34

doprdele čti pořádně. taky řikam že 2k je málo.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Martin.Shanil za příspěvky (celkem 3):
Ondrej.Kallasch, Tobias.Esner, Daniel.Mazur

Zamčeno

Zpět na „Celostátní fórum“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host