ROZPRAVA: Záměr ZK Ostrava 01/2021 - propagace na FB

Moderátoři: KoKS Moravskoslezský kraj, Komunální zastupitelé, Krajští zastupitelé, Zastupitele - HMP

Uživatelský avatar
David.Witosz
Republikový výbor
Příspěvky: 345
Registrován: 06 dub 2017, 07:54
Profese: inženýrský geodet
Bydliště: Ostrava
Dal poděkování: 359 poděkování
Dostal poděkování: 863 poděkování

Re: ROZPRAVA: Záměr ZK Ostrava 01/2021 - propagace na FB

Příspěvek od David.Witosz »

Poprosím o jeden údaj aneb kolik peněz přesně (za poslední dva roky) šlo z položky zastupitelského klubu Ostrava na plat Jany (čest její práci) která byla součástí krajského mediálního odboru a byla z těchto prostředků placena i v průběhu krajské kampaně (pokud se mýlím, opravte mne). Ať máme dokonalou představu kolik peněz Ostrava přispěla na MO v rámci kraje a o kolika penězích se nyní v rámci propagace bavíme. To že prostředky nešly na propagaci, ale na personálie, dle mého názoru nehraje žádnou roli.

PS Pro Jakuba Dedka, dle mého názoru je to offtopic. S tvrzením o "Sepněme Moravskou" nesouhlasím. Je to hodně povrchní pohled navíc se zamlčením x pozitivních skutečností (zapojení lidí z IPR Praha, besedy ve Staré Aréně, porotci kteří dnes jsou součástí MAPPA a mohu pokračovat). Navíc chci upozornit, že kampaň v Ostravě byla rekordně efektivní. V přepočtu, to co stál na kampani jeden zastupitel v Praze, za ty samé peníze jsme my udělali kampaň pro město a 3 obvody k tomu ;)
Hledejme vzdělání, právě proto, že cit je slepý, musíme mu svítit rozumem. Vzdělání hledejme praktické, ale také všeobecné a filosofické. Dnes zejména je také třeba vzdělání historického, politického. Mravnost dnes znamená do veliké míry mravnost politickou. Nedělejme rozdílu mezi politikou a mravností.
Uživatelský avatar
Andrea.Hoffmannova
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 280
Registrován: 14 říj 2017, 15:44
Profese: vysokoškolská pedagožka
Dal poděkování: 116 poděkování
Dostal poděkování: 384 poděkování

Re: ROZPRAVA: Záměr ZK Ostrava 01/2021 - propagace na FB

Příspěvek od Andrea.Hoffmannova »

Souhlasím se stanoviskem Pavlíny a navrhuji převézt 10 000 na propagaci fb.
Celá diskuze, hlavně z Jakubovy strany, je ale docela odchýlená od reality Buď máme krátkou paměť, nebo nevím. MS Ostrava nemohlo nic až do roku 2019 platit, protože neexistovalo. Od voleb pravidelně ZK v Ostravě přispívá na MEKO, je mi asi v tuto chvíli jedno, jestli je to plat nebo jiné položky, ale žádné jiné MS takovou částku na MEKo nikdy nedával. Platíme...trochu mi ty komentáře totiž vyznívají, že neplatíme nic a dostáváme hodně(taková malá paralela k politickému postavení Ostravi na Kraji...)Nestěžuji si, konstatuji a tak trochu Ostravu obhajuji vzhledem k výše napsanému.
Co jde trochu mimo tuto diskuzi - uvědomujete si, že Ostrava jako třetí největší město v ČR má Piráty ve vedení města a dvou největších obvodů? Že ve třetím jsme poměrně aktivní v opozici? Myslím, že by měl být záměr tuto práci prodávat celokrajsky, protože si nejsem vědoma, že v rámci kraje existují tak silné kluby (bohužel po odchodu Opavy do opozice). Najednou jsme vydělováni, jako by vše byl náš business....takže se ptám. jak je kraj postaví k práci politiků v Ostravě a co pokryje, co bychom si měli ve zbytku pokrýt my. (již výše zmíněný media plán). Není zájem kraje prezentovat vedle poslanecké práce a opoziční práce na kraji také úspěchy v koalici právě v Ostravě? Uvědomujete si, že reálné mediální zásahy (a podívejte se prosím do Newton media) má krom Zuzky Klusové právě Ostrava a její politici? Měli bychom tedy práci Ostravy "vykrajovat" z práce kraje, dělat zvlášť rozpočet, upozadit ostravská témata na krajských stránkách, řešit výstupy zvlášť nebo komplexně v celé medialní strategii kraje (protože si myslím, že nemám lidi ani zdroje mít těch strategií více).
Anom, přispějme na fb prezentaci, ale prosím, pojďme se bavit, jak to chceme a co chceme a vytvořme mediaplán, protože na obecné strategii výstupů jsme se myslím shodli na naší společné schůzce k listům, která se přetavila poměrně kosntruktivně k online prezentaci.
Pokud už někdě něco takového je, pak se omlouvám a prosím o link.

Děkuji
Andrea Hoffmannová
Uživatelský avatar
Pavlina.Polaskova
Místní předsednictvo
Příspěvky: 623
Registrován: 20 kvě 2016, 12:41
Profese: úředník
Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
Dal poděkování: 291 poděkování
Dostal poděkování: 404 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: ROZPRAVA: Záměr ZK Ostrava 01/2021 - propagace na FB

Příspěvek od Pavlina.Polaskova »

Andrea.Hoffmannova píše: 03 bře 2021, 14:08 ale prosím, pojďme se bavit, jak to chceme a co chceme a vytvořme mediaplán, protože na obecné strategii výstupů jsme se myslím shodli na naší společné schůzce k listům, která se přetavila poměrně kosntruktivně k online prezentaci.
Já bych byla tedy pro to, ať si k tomu uděláme call, kde náš MO vysvětlí, jak tvoří mediální prezentaci Ostravy, kde vidí slabé stránky, kde silné stránky, kde to chce změnu či jiný přístup a pak viz to, co jsem psala výše, tedy jak by to mělo vypadat do budoucna (ostatními zmiňovaný mediaplan). A věřím, že z takové diskuze něco může vylézt.
Já jsem osobně pro ty peníze na propagaci dát, protože to vnímám v širším kontextu (viz výkop k rozpravě).
Trochu mimo Ostravu - asi by bylo fajn, ať peníze do MO putují i z jiných ZK. Ono kdyby přispívaly všechny kluby na činnost MO (tedy na placenou propagaci minimálně), zbylo by více peněz třeba na medializaci témata celokrajských, která pomohou nejen ZK kraje nebo ostravským, ale Pirátům obecně, protože reflektují program všech úrovní politiky (VRT, transparentní systém dotací apod.)
OFFTOPIC Nicméně, rozpočty ZK jsou nepovinné a žádný ZK nemá povinnost si fond tvořit, takže tohle je asi těžko přikazatelné.
,,Když člověk dojde na konec života, měl by si při ohlédnutí říct víc než jen -Byl jsem tady-"
Uživatelský avatar
Jakub.Dedek
Koordinátor/ka krajského sdružení
Příspěvky: 1651
Registrován: 05 led 2017, 10:46
Profese: Student matematiky
Dal poděkování: 2669 poděkování
Dostal poděkování: 2319 poděkování

Re: ROZPRAVA: Záměr ZK Ostrava 01/2021 - propagace na FB

Příspěvek od Jakub.Dedek »

Pavlina.Novackova píše: 03 bře 2021, 12:00
Kraj platí Ostravské centrum za 11 tisíc měsíčně už od roku 2016 nebo 2015.
Však to je krajské centrum a PKS nemělo nikdy potřebu ani Ostravě svěřit jeho správu a starost, byť jsme o tom vedli diskuzi i jako PMS. Ostrava tedy využívá krajské centrum i pro své aktivity, tak jak to může dělat kterákoliv buňka nebo člen, stejně tak je veden i majetek jako krajský. Ostrava jako MS nemá své pirátské centrum.
Jinak, debata o Opici či čemkoliv jiném než o propagaci je tady trochu OFFTOPIC
Omlouvám se za Opici, nebyl to dobrý příklad. MS Ostrava má kvůli tomu i menší rozpočet oproti jiným MSkům.

První zásadou je, že nesmíte klamat sami sebe, a že vy jste ten nejsnazší člověk, kterého lze oklamat.

Richard P. Feynman

Uživatelský avatar
Rostislav.Reha
Republikový výbor
Příspěvky: 5262
Registrován: 15 říj 2013, 12:16
Profese: informatik
Bydliště: Ostrava
Dal poděkování: 7653 poděkování
Dostal poděkování: 8840 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: ROZPRAVA: Záměr ZK Ostrava 01/2021 - propagace na FB

Příspěvek od Rostislav.Reha »

No ja ted o tom mluvim hodinu s Kubou, navrh dohody zni tak, ze KMO nejprve pripravi medialni strategie (ceho chceme dosahnout a jak toho chceme dosahnout) a az potom se budeme bavit o financich na to. Protoze takhle zivelne jako to delame uz to dal fungovat nebude (resp. bude, ale zadny ohen).
A my si budeme muset rict, jestli chceme propagovat lidi nebo propagovat znacku. Lidi se delaji lip, ale samozrejme znacka je trvanlivejsi, proto ja osobne jsem pro druhou variantu. Ale porad potrebujeme mit The Plan :)

A davam tedy proceduralni navrh na preruseni jednani do doby, nez KMO pripravi aspon nastrely tech strategii a muzeme se nad nima sejit.

Neverim na mensi zlo. Je jen velke zlo a zlo, co zatim nemelo sanci vyrust.
exJunior clen KK.
Podporuji myšlenky Renesance Pirátů. web | forum | zulip

MarianB
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 680
Registrován: 04 dub 2016, 21:13
Dal poděkování: 1004 poděkování
Dostal poděkování: 1147 poděkování

Re: ROZPRAVA: Záměr ZK Ostrava 01/2021 - propagace na FB

Příspěvek od MarianB »

Ahoj, omlouvám se, že vám do toho vstupuji.

Chci jen reagovat na ten návrh, že na činnost MO by měli přispívat i další MS či ZK. Apriori se tomu nápadu nebráním, jsem si vědom, že třeba pro Opavu odvedl MO (resp. MeKo) kus práce, ale podle mého názoru by tato činnost měla být přeci financována primárně z krajského rozpočtu. Příspěvky ze strany MS/ZK bych viděl jako důvodné v případě, že pro konkrétní sdružení bude MO vykonávat nějakou nadstandardní práci nebo bude nutné zafinancovat nějakou extra mediální kampaň. Ale pokud by měli MSka posílat do rozpočtu MO peníze bez specifického určení, to by se mi úplně nezamlouvalo.

Jinak je to zajímavá a určitě důležitá debata. Až si to tady vydiskutujete, bylo by fajn jí otevřít i v rámci krajské vnitrostranické diskuse.

If we have data, let's look at the data.
If all we have is opinions, let's go with mine.

Uživatelský avatar
Pavlina.Polaskova
Místní předsednictvo
Příspěvky: 623
Registrován: 20 kvě 2016, 12:41
Profese: úředník
Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
Dal poděkování: 291 poděkování
Dostal poděkování: 404 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: ROZPRAVA: Záměr ZK Ostrava 01/2021 - propagace na FB

Příspěvek od Pavlina.Polaskova »

Rostislav.Reha píše: 03 bře 2021, 15:37 No ja ted o tom mluvim hodinu s Kubou, navrh dohody zni tak, ze KMO nejprve pripravi medialni strategie (ceho chceme dosahnout a jak toho chceme dosahnout) a az potom se budeme bavit o financich na to. Protoze takhle zivelne jako to delame uz to dal fungovat nebude (resp. bude, ale zadny ohen).
A my si budeme muset rict, jestli chceme propagovat lidi nebo propagovat znacku. Lidi se delaji lip, ale samozrejme znacka je trvanlivejsi, proto ja osobne jsem pro druhou variantu. Ale porad potrebujeme mit The Plan :)

A davam tedy proceduralni navrh na preruseni jednani do doby, nez KMO pripravi aspon nastrely tech strategii a muzeme se nad nima sejit.
Ještě upřesni, bavili jste se o strategii celokrajské nebo ostravské? Protože pokud celokrajské, je to téma na krajskou schůzi, pokud strategie propagace práce ostravských zastupitelů, tak na to stačí call zastupitelů ostravských. To by bylo dobré ujednotit. Každopádně, na oboje potřebujeme více času než 10 minut.
,,Když člověk dojde na konec života, měl by si při ohlédnutí říct víc než jen -Byl jsem tady-"
Uživatelský avatar
Andrea.Hoffmannova
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 280
Registrován: 14 říj 2017, 15:44
Profese: vysokoškolská pedagožka
Dal poděkování: 116 poděkování
Dostal poděkování: 384 poděkování

Re: ROZPRAVA: Záměr ZK Ostrava 01/2021 - propagace na FB

Příspěvek od Andrea.Hoffmannova »

A ještě jedna drobnost...po celou dobu včetně komunalek 2018 jsem fb Piráti Ostrava vedla zcela dobrovolné já plus pár lidí, takže nás to stálo čistou nulu. Kolem voleb měl facebook 1000 fanoušků, což myslím na dobrovolníky byl slušný start-pak jde vidět rozkol mezi krajským a ostravským fb, kde se tomu krajskému od začátku věnují lidé na úvazek. Nepřeceňovala bych reklamu, ale věnovala pozornost i lidským zdrojům, strategii a práci na příspěvcích.
Andrea Hoffmannová
Uživatelský avatar
Jakub.Dedek
Koordinátor/ka krajského sdružení
Příspěvky: 1651
Registrován: 05 led 2017, 10:46
Profese: Student matematiky
Dal poděkování: 2669 poděkování
Dostal poděkování: 2319 poděkování

Re: ROZPRAVA: Záměr ZK Ostrava 01/2021 - propagace na FB

Příspěvek od Jakub.Dedek »

Andrea.Hoffmannova píše: 03 bře 2021, 18:38 A ještě jedna drobnost...po celou dobu včetně komunalek 2018 jsem fb Piráti Ostrava vedla zcela dobrovolné já plus pár lidí, takže nás to stálo čistou nulu. Kolem voleb měl facebook 1000 fanoušků, což myslím na dobrovolníky byl slušný start-pak jde vidět rozkol mezi krajským a ostravským fb, kde se tomu krajskému od začátku věnují lidé na úvazek. Nepřeceňovala bych reklamu, ale věnovala pozornost i lidským zdrojům, strategii a práci na příspěvcích.
Ještě jednou si dovolím tady ještě předtím, než bude schůzka tyto věci co zde zaznívají upřesnit. Ano, tehdy byla to dělali dobrovolníci a já myslím že dobrý. Jen několik věcí, co tu zazněli není pravda.
1. Po komunálních volbách bylo na FB Ostrava cca 800 fanoušků.
1.png
2. Propagace za tehdejší období stála 11 469,52,- Kč. A to jsem teďka ještě objevil, že tato částka byla špatně fakturována, protože my máme k tomu platit DPH a toto byla částka bez DPH. Tedy reálná částka je necelých 14 tisíc korun (tady se omlouvám za předchozí číslo 25 tisíc, pamět mi selhala, protože jsem zapomněl, že to bylo ještě rozděleno s kampaní Martina Tomáška).
3. Když se začíná stránka, tak se na ní pozvou přátelé, což jsme dělali a reálně jsme začínali obsah tvořit při cca 450 fanoušcích.
4. Rozdíl mezi propagací za nějakou základní částku a nepropagací je v podobě 30-50 nových fanoušků oproti 2 novým fanouškům za týden. Při celém roce to dělá 1500 - 2500 nových fanouškům vůči 100 novým fanouškům. Takže startovní čára pro rok 2022 na komunální volby bude buď 3500 a určité skupiny občanů oslovené v rámci svého zájmu několikrát, oproti 1600 fanouškům, kterým a z naprosté většiny pouze jim, se náš obsah ukáže cca z 1/5 když to ještě jde docela dobře (nyní jsme někde až na 10%).

Porovnání roku 2018 a 2021:
1. V roce 2018 ještě ano, šla dělat FB stránka se slušnými dosahy organicky. Dneska v roce 2021 už to není vůbec možné. Rosťa to dnes říkal správně, FB umírá. S tím naprosto souhlasím, zatím ale nabízí pořád nejefektivnější nástroje a zároveň nejlevnější způsob, jak dostat obsah mezi cílovou skupinu. Udělat dobrou organickou kampaň nemáme v koalici, bez kontroverze a komunikaci naší práce reálně vůbec šanci udělat. Můžeme mít jak kvalitní fotky chceme nebo grafiku, ale tohle fungovat nebude.
2. Ještě upravuji data, že od roku po komunále bylo utraceno tedy jen 6 tisíc na propagaci. To je dost málo a zde je velká mezera.
3. FB změnil i možnosti reklamy, že zatímco propagace stránky jako celku byla dříve velice levný způsob nabírání nových fanoušků, nyní je ta efektivita o dost nižší. Dříve taky fungovalo, že se zakládali hromadné události, které jen sloužili k prezentaci nějakého tímatu, protože události měly až 10x lepší čísla než standardní příspěvky. Nyní jsou události nejhorší způsob prezentace.
4. V roce 2018 jsme si témata víceméně vybírali a mohli jsme jet na popularitu úplně v klidu. Nyní chceme komunikovat úzce zaměřená a specifická témata a to buď pro lokalitu nebo pro nějaký zájem. Například Andrea má téma Sport, ale naš FB reálně sledují 1500 lidí, z toho sport zajímá když je dobře 20% lidí. Tedy 300 lidí. Protože ta stránka nebyla vytvořena o sportu. takže je to nenadchne. Stejně tak, to je i s jinými tématy. Waldorf? Lidé co zajímá Waldorf a už mají lajknutou stránku je sice u nás dost, ale pořád se pohybujeme v řádech stovek. My ale chceme to téma Waldorf prezentovat na ty desetitisíce lidí, co v Ostravě žijí a měli by o to téma zájem. Nebo Rosťa zve lidi na veřejné projednání k fifejdám. Lidi, co nás sledují a jsou z Fifejd je asi 10. Je tedy logické, že to ty lidi zajímat nebude už vůbec, pokud se tam nehodí nějaká ta kačka, aby to lidé, keří na fifejdách bydlí vůbec viděli. (Toto je ostatně i důvod, proč dlouhodobě ta organika u nás je slabá, na rozdíl od krajské stránky). Logika za tímto je prostě neúprosná. Propagace není něco navíc, je to nutnost. Zde se můžeme bavit o tom, zda a jak se na tom zastupitelské kluby mají podílet, ale faktický stav je, že pokud nejdou peníze do reklamy, tak to rovnou můžeme vrátit k tomu, že tam budeme psát my členové na dobrovolné bázi s tím, že to stejně nikdo neuvidí a reálně to nikoho nezajíma. S tím, že do toho před volbami tentokrát nasypeme statisíce, protože přece chceme být vidět.

Závěr co tu napsal Rosťa postupně probírám s Holkami a předloží dlouhodobý média plán. Za mě jako člověka, který dělá analytiku a nastavuje tu propagaci říkám, že plánovat propagaci reálně moc dobře nejde. Je tam vždy tolik neznámých vlivů a správně se propagace upravuje v průběhu podle cílovky, podle toho co funguje a nefunguje a reálně se neustále vyhodnocují účinky. Není výjimkou, že se občas propagace zastaví úplně, protože nemá ani zdaleka ten efekt, který mít měla a naopak. Fakticky stav je ten, že v určité míře by se měla jet kampaň pravidelně a sponzorovaný příspěvek by měl být každý. U nás to použitelné není, protože máme i občas příspěvky z běžného života, které nás vykreslují jako komunitu/lidi a to se ven propagovat nehodí. Takže to vyjde, že se propaguje jen část věcí. A ještě další případné překážky tam jsou, ale to by bylo zde na dlouho.

Jako tohle je téma na hodiny a hodiny. Já za sebe říkám, že bez toho se neobejdeme a jestli chceme být připraveni na rok 2022 a mít to ještě pořád docela za levno, tak jiné cesty ani není.

První zásadou je, že nesmíte klamat sami sebe, a že vy jste ten nejsnazší člověk, kterého lze oklamat.

Richard P. Feynman

Uživatelský avatar
Pavlina.Polaskova
Místní předsednictvo
Příspěvky: 623
Registrován: 20 kvě 2016, 12:41
Profese: úředník
Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
Dal poděkování: 291 poděkování
Dostal poděkování: 404 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: ROZPRAVA: Záměr ZK Ostrava 01/2021 - propagace na FB

Příspěvek od Pavlina.Polaskova »

Přerušuji na podnět Rosti Řehy rozpravu a prosím @Jakub.Dedek @Jana.Ozanova a @Zuzana.Klusova o svolání meetingu MO a ostravští zastupitelé, kde si ty věci teda řekneme i s daty. To je určitě lepší než takhle vypisovat romány jak od Tolstého.
,,Když člověk dojde na konec života, měl by si při ohlédnutí říct víc než jen -Byl jsem tady-"
Odpovědět

Zpět na „Zastupitelstvo - Ostrava“