. Znepokojuje mne, pokud klientka tvrdí, žeraději umřít, než aby se stala v nemocnici nemohoucí
Tohle nemá být standard.musí to vydržet, musí zatnout zuby.
První reportáž
Zatím ukazuje znepokojující fakt, že vrchní sestra odmítá komunikovat a vyjádření jednoho syna již zesnulé pečovatelky.
Druhá reportáž.
ukázala na další problémy. Dle slov paní Hraboské pan ředitel zakázal personálu s novinářema mluvit. Znepokojující je ovšem ta další část:
Znepokojivá je i výpověď bývalé pečovatelky, která kvůli přístupu personálu ke klientům odešla po pár měsících.Stáhla mi ty kalhotky, já jsem zůstala stát úplně vykolejená. No ne, když si uvědomím, uvědomila jsem si, že jsem na té druhé straně stála uprostřed chodby... (brečí)
Dle vyjádření další klientky mluví o pečovatelce Šárce, která jí několikrát a opakovaně držela pod krkem.Spousta lidí bylo arogantních a zlých na klientky...
V třetím díle budou chtít konfrontovat vedení. Díl vyjde až zítra, tak jsem zvědavý na reakce.
Vyjádření Zdeňka Pražáka v IDnesu.
Z výsledků našich kontrol vyplývá, že to není žádný domov hrůzy. Nemohu sice vyloučit selhání jednotlivců v konkrétní situaci, protože přímá péče o seniory, často upoutané na vozíku nebo lůžku, je fyzicky i psychicky náročná. Ale vylučuji, že by šlo o plošný či systémový problém. Poradíme se s právníky, zda a jakým způsobem se můžeme proti nařčení bránit.
Bohužel to vypadá, jako by se strkala hlava do písku před problémem. Radit se s právníky, jak se bránit proti nařčení? To je věc, kterou musíme odsoudit. Ochrana oznamovatelů je jeden z pilířů Pirátů. Anktety taky nic nevyřeší. Jsem zvědavý na zítřejší reportáž...Mám z toho pocit, že klienty si v tomto případě stěžovatelka brala jen jako rukojmí v těchto osobních sporech. Zatím nemáme důkazy, že by personál seniory šikanoval. Čekáme na výsledky ministerské kontroly, která tam byla před třemi týdny. A vedení domova už chystá anonymní anketu mezi klienty i jejich příbuznými.