CF 33/2021 Volba Kontrolní komise

Celostátní fórum tvoří všichni členové a je nejvyšším orgánem Pirátské strany.


Moderátor: Předsedající

Pravidla fóra

Na celostátním fóru se vyjadřujte slušně a k věci. Nepřístojnosti budou vykázány do samostatného vlákna.
Než napíšete nový příspěvek, zamyslete se, zda má takovou hodnotu, aby ho musely číst stovky lidí.

Zamčeno
Uživatelský avatar
Rostislav.Reha
Republikový výbor
Příspěvky: 5263
Registrován: 15 říj 2013, 12:16
Profese: informatik
Bydliště: Ostrava
Dal poděkování: 7657 poděkování
Dostal poděkování: 8841 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: CF 33/2021 Volba Kontrolní komise

Příspěvek od Rostislav.Reha »

Zdenek.Hrib píše: 12 led 2022, 06:56

Ja mam opravdu problem s temito praktikami, kdy nekteri clenove volenych organu maji pocit, ze nemohou byt kritizovani za svou cinnost v tomto organu, ze jejich rozhodnuti neni prezkoumatelne a ze mohou zneuzivat sve pravomoci.

a) kritizovan muze byt kazdy, tak fungujeme a kazdy by mel byt schopen vecou kritiku unest
b) kazdy ma take pravo se branit, pokud ho nekdo urazi nebo o nem tvrdi nepravdive udaje (tu nepravdivost samozrejme pak prokazuje)
c) zneuziti pravomoci je celkem zavazne obvineni, sikana taktez, mel by sis toho byt vedom, kdyz to rikas
d) asistent KK provadi administrativni ukony na zaklade prislusneho ukolu (v tomto pripade od predsedy KK, ktery zpravodaje urcuje)

Tito uživatelé poděkovali autorovi Rostislav.Reha za příspěvky (celkem 3):
Jakub.Backa, Michaela.Nepejchalova, Jan.Bednarik

Neverim na mensi zlo. Je jen velke zlo a zlo, co zatim nemelo sanci vyrust.
exJunior clen KK.
Podporuji myšlenky Renesance Pirátů. web | forum | zulip

Uživatelský avatar
Tomas.Pastircak
Administrativní odbor
Příspěvky: 1544
Registrován: 02 lis 2017, 07:09
Profese: Informatik, student práv
Dal poděkování: 484 poděkování
Dostal poděkování: 3151 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: CF 33/2021 Volba Kontrolní komise

Příspěvek od Tomas.Pastircak »

Registruji včas dodanou nominaci Matěje Bělohoubka.

Úvodní příspěvek byl aktualizován a byly do něj doplněny všechny relevantní informace, tímto prosím všechny kandidáty o kontrolu, že jsem na nic nezapomněl.

Zároveň připomínám kandidátům, kteří kandidátskou řeč ještě nedodali, že mají možnost ji dodat. Všem kandidátům také náleží právo na závěrečnou řeč, o jejíž případné dodání poprosím do půlnoci před hlasováním (tj. do půlnoci ze čtvrtka na pátek).

K žádostem o moderaci sporu Backa x Hřib v tomto vlákně jednání:

  • Jako předsedajícímu mi nepřísluší rozsoudit, která strana sporu je v právu, ale vést jednání tak, aby naplňovalo cíl (=zvolit KK). Příspěvky proto zatím oddělovat nechci, přijde mi fér, aby obě strany měly stejné právo na vyjádření. Jen bych tímto chtěl poprosit všechny, ať v tomto tématu (a obecně názorech na konkrétního nominanta KK) pokračují ideálně v daném nominačním vlákně, ať se tím nezaplňuje vlákno jednání. Pokud bude příspěvků na toto téma zde přibývat, už to bude za hranou únosnosti a budu nucen je oddělit jako OT.
  • O půlnoci neskončila rozprava, ale doba pro navrhování, začala doba na rozmyšlenou, která je stále součástí rozpravy. Ani to tedy není důvod k oddělení příspěvků.

Edit 8:58: Teď už je úvodní příspěvek opravdu aktualizován.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Tomas.Pastircak za příspěvky (celkem 4):
Rostislav.Reha, Jakub.Backa, Jan.Bednarik, Vojtech.Pikal
Uživatelský avatar
Lukas.Hejduk
Republikový výbor
Příspěvky: 884
Registrován: 16 říj 2012, 22:37
Profese: bookmaker, IT developer
Dal poděkování: 1300 poděkování
Dostal poděkování: 3555 poděkování

Re: CF 33/2021 Volba Kontrolní komise

Příspěvek od Lukas.Hejduk »

Lukas.Hejduk píše: 10 led 2022, 11:46

Ahoj,

doručuji svojí nominaci.

Nominace a kandidátní řeč (první příspěvek): viewtopic.php?f=350&t=59676
Profil: https://lide.pirati.cz/osoba/645/

Asi jsem ti vypadnul @Tomas.Pastircak. Prosím o doplneni do úvodního příspěvku, díky.

Machiavelli z Wishe <3

Republikový výbor

+420 777 2I2 272

Uživatelský avatar
Tomas.Pastircak
Administrativní odbor
Příspěvky: 1544
Registrován: 02 lis 2017, 07:09
Profese: Informatik, student práv
Dal poděkování: 484 poděkování
Dostal poděkování: 3151 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: CF 33/2021 Volba Kontrolní komise

Příspěvek od Tomas.Pastircak »

Je to tak, omlouvám se, nominaci registruji a doplňuji.

Uživatelský avatar
Zdenek.Hrib
Republikový výbor
Příspěvky: 1627
Registrován: 03 říj 2013, 09:43
Profese: konzultant
Dal poděkování: 1065 poděkování
Dostal poděkování: 3288 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: CF 33/2021 Volba Kontrolní komise

Příspěvek od Zdenek.Hrib »

Jakub.Backa píše: 12 led 2022, 07:27

Omlouvám se celému fóru, že tu musí tyto výstupy sledovat. Doufal jsem, že Zdeňkovi jen bouchly večer saze a do rána se trochu uklidní. Zjevně ne a zjevně tu bude dál ad nauseam opakovat zavádějící informace a zjevné nepravdy z důvodu pocitu osobní křivdy. Dál na to nebudu reagovat, vše, co mi mlčenlivost umožňuje, již bylo z mé strany řečeno.
Pokud má někdo dotazy k mé minulé nebo případné budoucí práci v KK, rád je zodpovím.

Jakube, já opravdu nemám pocit osobní křivdy. Problém je s toxickou kulturou, kterou prosazuješ.

Do nominační řeči si napíšeš, že usiluješ o deeskalaci sporů a pak hned prvnímu kdo tě začne kritizovat (to se holt při kandidaturách stává), tak začneš jako člen kontrolní komise a kandidát na znovuzvolení vyhrožovat stížností ke kontrolní komisi. Představ si, že by všichni kandidáti ve všech volbách dělali úplně to samé co ty teď při své kandidatuře. To by kontrolní komise neřešila nic jiného. A to navíc děláš jako člověk, který může ovlivnit řízení u kontrolní komise.

Druhý problém je to, že kašleš na naše stanovy, když nejdřív tvrdíš, že tebou vybraná rozhodnutí kontrolní komise nejsou přezkoumatelná celostátním fórem. Stanovy přitom jasně říkají, že rozhodnutí jakéhokoliv orgánu je přezkoumatelné. Pak zas chvíli tvrdíš, že jsi to nikdy neřekl. A pak to nakonec sám přiznáš, ale snažíš se to zlehčit tím, že je potřebná pestrost právních názorů v kontrolní komisi.

S žádnou mlčenlivostí to nemá nic společného. Stačí se podívat do tvého nominačního vlákna viewtopic.php?p=792429#p792429

Jakub.Backa
Kontrolní komise
Příspěvky: 2338
Registrován: 06 říj 2013, 14:52
Profese: advokát a insolvenční správce
Dal poděkování: 2231 poděkování
Dostal poděkování: 3186 poděkování

Re: CF 33/2021 Volba Kontrolní komise

Příspěvek od Jakub.Backa »

Doporučuji rozkliknout si vyjádření linkovaná Zdeňkem. Je v nich něco úplně jiného, než co v nich vidí Zdeněk. Pokus o smír není vyhrožováním a řízení o "své" stížnosti nemá člen KK ve své věci jak ovlivnit, jelikož je v takovém případě vyloučen z jejího projednávání. Rád bych opětovné apeloval na Zdeňka, aby se zdržel nepravdivých a nepodložených obvinění, a když už musí takto svůj názor na mou osobu ventilovat, aby tak v souladu s přáním předsedajícího činil v mém nominačním vlákně a nespammoval s tím jinde.

We are all heroes: You and Boo and I. Hamsters and rangers everywhere! Rejoice!
Uživatelský avatar
Jakub.Michalek
Poslanec/poslankyně Parlamentu ČR
Příspěvky: 12344
Registrován: 22 čer 2009, 14:54
Profese: poslanec
Bydliště: Žižkov - Praha 3
Dal poděkování: 5385 poděkování
Dostal poděkování: 20706 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Dotazy pro členy kontrolní komise

Příspěvek od Jakub.Michalek »

Ahoj všem,

přezkumné orgány považuji za důležitou součást vnitřního fungování strany a považuji za zásadní, aby fungovaly řádně a přínosně pro celou stranu. Proto jsem napsal několik dotazů na kandidáty. Nijak nezastírám, že vycházejí z mých dlouhodobě známých názorů a je na kandidátech, aby případně v odpovědi nabídli jiný přístup k tématu, který považují za vhodnější.

Dotazy jsem se snažil koncipovat tak, aby se týkaly výlučně předpokladů konkrétního uchazeče a jeho hodnotových názorů, naopak aby se netýkaly aktuální podoby předpisů, za kterou odpovídá zejména republikový výbor, nebo běžících případů, k nimž by se kontrolní komise neměla vyjadřovat jinak než z procesních hledisek či stanovenými postupy. Dotazy jsou přitom přizpůsobeny tématům, která považuji za nejaktuálnější pro současnou situaci Pirátské strany a zkušenosti s činností těchto orgánů. Byl jsem jak členem kontrolní komise, tak později členem rozhodčí komise, takže mám trochu přehled, o co v této činnosti jde. Na některé z dotazů, které jsou tak označeny, prosím odpovězte ano/ne a případně odpověď rozveďte, u jiných není taková odpověď možná a je třeba se k nim vyjádřit podrobněji.

Kvalifikace. Ve zprávě Konsentu je citován názor jednoho člena/členky: Problém je v tom, že v kontrolní komisi jsou výrazně zastoupení jedinci, kteří mají nulové zkušenosti z praxe a podle aktuálních předpisů mohou vyhodnocovat (obvykle na základě podnětu) kdo a jak plní politický program a na základě toho pak postihují ostatní, kteří (na rozdíl od nich) něco dělají. Proto se ptám:

1) Jaká je vaše kvalifikace pro výkon kontrolní činnosti? Zejména vzdělání a zkušenosti z praxe, kde člověk přichází do kontaktu s dalšími lidmi a vykonává pro ně nějakou službu?

Nestrannost. Kontrolní komise byla historicky někdy obsazována lidmi, kteří se profilovali jako vnitrostranická opozice, podobně jako kontrolní výbory v zastupitelstvech. Odlišnost spočívá v tom, že kontrolní výbor je politický orgán obce, zatímco kontrolní komise strany by měla být apolitická a její členové postupovat nestranně. Existuje řada způsobů, jak si neustále udržovat nestrannost, jedním z důležitých je třeba stýkat se s lidmi napříč bublinami. Někteří přitom právě neuspěli ve volbě do funkce politické a nyní se hlásí do funkce apolitické, což je výrazná změna, kterou si ne každý uvědomuje. Proto se ptám:

2) Jak zajistíte, abyste vykonávali svou funkci skutečně nestranně a nepromítali do ní politické názory či osobní averze a historické neshody?

Střet zájmů. Nyní se dostáváme k důležitému okruhu pro obecné posouzení nestrannosti, aby nedocházelo k nežádoucí politizaci činnosti přezkumných orgánů. Jde o transparenci vazeb, zejména finančních dodavatelských vztahů, ale také o partnerské či rodinné vazby, které by bylo dobré v souvislosti s kandidaturou vyjasnit.

3) Jaké další funkce, role a zdroje vazeb a příjmů, které jsou podstatné pro rozhodčí řízení a posouzení či vyloučení střetu zájmů, máte (například angažmá u volených funkcionářů, vnitrostranické funkce, role v exekutivě a související partnerské či rodinné vazby)?

Veřejné komentování sporů. Nyní se dostáváme ke způsobu výkonu funkce, konkrétně online komentování sporů členy přezkumných orgánů. Potýkáme se s nešvarem, že někteří členové kontrolní komise komentují běžící nebo potenciální spory, v některých případech i s osobními útoky vůči konkrétním lidem. Řada členů je přesvědčena, že členové přezkumných orgánů by měli vystupovat nestranně, jak to vyžaduje jejich role podle stanov. Neznamená to samozřejmě zákaz vyjadřovat se ve veřejném prostoru, ale jde o záležitosti týkající se běžících či možných případů a účastníků řízení. Nemáme přitom na mysli věcné faktické uvedení na pravou míru v diskusi, kde se řeší činnost přezkumného orgánu, pokud jím nedochází k porušení mlčenlivosti. Ke komentářům typicky dochází na Zulipu, na internetovém fóru či na facebooku. Proto se ptám:

4) Budete se vyjadřovat o běžících a možných případech, případně týkající se účastníků řízení v diskusních kanálech nad rámec stručných a věcných oprav v nezbytných případech? ano/ne Jak byste na dotazy ve vztahu k takovým řízením reagovali?

Etika vystupování mimo výkon funkce. Tuto otázku je však možné rozvést, protože v podstatě souvisí s etikou výkonu funkce a ochranou „justiční nezávislosti“ v institucionálním smyslu jako hodnotou právního státu. Od soudců a státních zástupců se očekává určitá míra zdrženlivosti na rozdíl od jejich kolegů v politickém dresu. Například etický kodex státního zástupce uvádí: Státní zástupce se vyvaruje takové činnosti, která by mohla i jen zavdat důvodnou pochybnost o jeho nestrannosti. A dále v komentáři: I poskytování informací médiím (a to v jakékoliv podobě) je třeba činit nejen v intencích právní úpravy, ale i zdrženlivě, srozumitelně a důstojně. I státní zastupitelství může mít aktivní mediální politiku (ta obecně není nic špatného) a v intencích shora uvedeného informovat o své činnosti, ale současně by takto nemělo (včetně osobní iniciativy jednotlivých státních zástupců) být postupováno aktivisticky a mediálně podbízivě. (...) Státní zástupce se může vyjadřovat ve veřejném prostoru k veřejným otázkám a zapojovat se do společenské debaty. Toto zapojení ale není neomezené, je třeba klást důraz na zdrženlivost, a to především v oblasti otázek politických. (...) Státní zástupci tak mohou využívat ve svém soukromém životě sociální sítě, není však vhodné, aby na těchto sociálních sítích zdůrazňovali to, že jsou státními zástupci. Podstatnější je však, jak na sociálních sítích a na internetu vystupují. Státní zástupce by měl tyto využívat zdrženlivě, přičemž je třeba odkázat na výše uvedené k obecnému uplatňování svobody slova. Proto se ptám:

5) Jste připraveni vzít na sebe závazky nad rámec standardních povinností, které vyžaduje zachování široké důvěry v přezkumné orgány, které mají fungovat apoliticky, zejména závazek i mimo výkon funkce vystupovat korektně, slušně, trpělivě a transparentně při zachování mlčenlivosti a všech dalších povinností člena přezkumného orgánu? ano / ne Jak byste k této věci přistoupili?

Uplatňování pravidel, zejména v online prostoru. Mezi vnitřní předpisy patří i pravidla internetového fóra. Část lidí ventiluje své frustrace na on-line platformách využívaných stranou k oficiální komunikaci. Pravidla jsou roztříštěná, vzájemně si odporující a členové a členky strany v nich nemají přehled. Velké množství nenávistných projevů (osobních útoků, dezinformací, dehumanizačních technik, skandalizace apod.), které se na Pirátských komunikačních platformách objevuje, odrazuje členy od aktivní participace. Ve straně stále doutná mnoho sporů, které část stávajícího členstva frustrují a demotivují od další práce. Jejich dozvuky zároveň omezují další členy, kteří se zažehnutí sporu svým jednáním obávají. Zjištění ukazují, že komunikace na platformách dlouhodobě bez jasně stanovených a konkrétních pravidel nefunguje. Pravidla trestání za škodlivé projevy na komunikačních platformách jsou formulována velmi vágně a nejsou téměř uplatňována. Podle vyjádření během rozhovorů by jasnější formulace pravidel a tvrdší opatření k jejich vymáhání straně prospěla.

6) Budete jako člen kontrolní komise prosazovat vymahatelnost pravidel online i offline? ano/ne, případně jak to dělat lépe.

Kontrolní komise byla historicky v některých případech kritizována za nízkou úroveň své práce, kdy vytvářela očekávání že došlo k zásadním nepravostem, následně členové kontrolní komise dané osoby skandalizovali, aby se následně ukázal poměrně bagatelní charakter zjištěných vad. Rozhodčí komise např. v nálezy uvedla: „RK musí ovšem stěžovatelce [kontrolní komisi] vytknout, jak došlo k naplnění některých těchto zmíněných povinností, neboť některé byly splněny na hranici samé únosnosti.“ Určitou záruku proti těmto pochybením nabízí to, že se vedle spravedlivého výsledku dbá i na správný průběh řízení, jeho zákonnost, zejména možnost se vyjádřit, doložení všech pochybení včetně použití protokolů, kde to je potřeba. Zvláštní ohled je třeba brát i na styl komunikace, aby byla zachována presumpce neviny a lidé se necítili jako „sprostí podezřelí“, přičemž je jistě možné se metodicky shodnout v rámci komise na doporučené podobě přístupu.

7) Jak zajistíte, aby výkon funkce u všech členů kontrolní komise, zejména pokud mají roli zpravodaje, byl v souladu s pravidly a nedemotivoval lidi? Jak budete postupovat v případě zjištěného porušení, které ale zjevně nebylo úmyslné, popř. šlo o nějaký omyl? Budou návrhy na smír čistě formální nebo se povede skutečné jednání?

Doporučení k vnitřní kultuře vzájemných vztahů. Z uvedeného je zřejmé, že nejde jen o otázku předpisů, ale též kultury, a že v případě předpisů nejde jen o jejich naplňování, ale též o jejich vhodné koncipování. Je tedy na místě zjistit pohled uchazečů o místo v kontrolní komisi na to, jakým způsobem by mělo dojít ke změnám v těchto oblastech, což nám pomůže lépe pochopit přístup kandidáta i k vymezení toho, do jakých okruhů má kontrolní komise zasahovat v rámci své pravomoci a do jakých nikoliv, resp. pouze z pozice člena či doporučeními. Protože jde o zásadní celostranickou otázku, které se věnoval třeba projekt Konsent, rád bych se kandidátů do kontrolní komise zeptal:

8) Co byste doporučili vedení strany změnit, aby se členové ve straně cítili lépe?

Výkonnostní kritéria. Specifický dotaz mám na členy kontrolní komise, kteří svůj mandát obhajují. Logicky účastníky řízení zajímá, jak rychle kontrolní komise postupuje a zda je úspěšná se svými návrhy u rozhodčí komise a jaké jsou případně příčiny neúspěchu. Současně je žádoucí spory pokud možno řešit smírně. Žádoucí je tak sledovat jak absolutní počet vyřízených věcí za jednotku času, kdy člen vykonával mandát, tak procento úspěšnosti a vyřešení věcí smírem. Podle § 19 rozpočtových pravidel provádí rozpočtovou kontrolu na celostátní úrovni kontrolní komise. Proto má smysl sledovat počet realizovaných kontrol a jejich přínos pro fungování strany. Proto se ptám členů kontrolní komise, kteří mandát obhajují:

9) U členů kontrolní komise prosím uveďte

  • dobu trvání mandátu,
  • seznam případů, kde jste byli zpravodajem a případ byl skončen smírem nebo šel k rozhodčí komisi, odkaz na výsledné rozhodnutí (smír), a informaci a procento případů, ve kterém vámi postoupená stížnost uspěla, tj. byla přiznána náhrada nákladů řízení kontrolní komise vůči ostatním účastníkům řízení,
  • seznam kontrol hospodaření, u kterých jste byl zpravodajem, a případně způsob realizace jejich závěrů,
  • počet případů, kde jste byli zpravodajem a případ byl ukončen jiným případem než podle druhé odrážky výše.[/b]

Výklad předpisů. Důležitým okruhem je případ, kdy existuje více různých výkladů a členům ani právníkům není úprava jasná. Bohužel to není specifikum naší strany, ale je tomu tak v celém právu, a proto jsou zavedeny standardní metody výkladu. I při jejich správné aplikaci však mohou vzniknout dva různé výklady. Pak dochází k napětí mezi právní jistotou, kdy není výklad zřejmý, ale situace již existuje, tedy předběžná otázka by nebyla přípustná, a mezi nutností případ nějak posoudit a rozhodnout. Jako možná řešení jsou určité předběžné závěry, např. mezitimní rozhodčí nálezy, které určují závazně aplikovatelný výklad nebo vynechání sankčního výroku apod. S pluralitou právních názorů pak souvisí úzce otázka sebeomezení přezkumných orgánů, tj. do jaké míry se má výklad odchylovat od pramene práva schváleného původcem vnitřního předpisu.

10) Jakým způsobem řešit v gesci kontrolní komise situace, kdy není hmotně právní úprava náležitě jasná a nelze uplatnit institut předběžné otázky. Jakou máte míru sebeomezení při „kreativním výkladu“ pravidel?

Odpovědi se pokusím uspořádat do přehledné tabulky.

Chápu, že témat je docela dost a nemusí mít každý čas odpovědět na všechny dotazy, tak bych poprosil, zda byste se mohli odpovědět jen stručně a případně podrobněji rozvést část, ve které se chcete specializovat. :-)

Předem děkuji za odpovědi a přeju štěstí ve volbě.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Jakub.Michalek za příspěvky (celkem 2):
Bohdana.Hola, Jan.Lipavsky

Jakub Michálek, předseda poslaneckého klubu Pirátů a vedoucí resortního týmu Spravedlnost
Nenič mě, sloužím všem. :)

Uživatelský avatar
Jan.Lejcko
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 623
Registrován: 02 čer 2017, 18:33
Profese: Student práv, "ajťák".
Bydliště: Praha 6
Dal poděkování: 1328 poděkování
Dostal poděkování: 804 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: CF 33/2021 Volba Kontrolní komise

Příspěvek od Jan.Lejcko »

Vážení kolegové, kandidáti,

chtěl bych se Vás zeptat na Váš pohled, na následující:

1. Měla by KK hodnotit subjektivní stránku činu a volit třeba různé postupy?
2. Měla by být KK konzistentní či spíše progresivní?
3. Jak se díváte na princip legality ve vztahu ke KK? OFFTOPICMěla by být KK povinna "prošetřovat" každý prohřešek, o který zavadí?
4. Neměla by být činnost v KK nějak finančně ohodnocena?
5. Jaký máte názor na recidivu? OFFTOPICKdyž se opakuje stejné jednání u osoby, měla by se nějak sledovat a popř. v jakém časovém horizontu?

Děkuji za Vaše odpovědi a názory na položené otázky.

OFFTOPIC@Jakub.Backa, @Bohdana.Hola, @Rostislav.Reha, @Adam.Vyplel, @Jakub.Dedek, @David.Satke, @Lukas.Hejduk, @Ivan.Hruza, @Mikulas.Ferjencik, @Martin.Kucera, @MatejBelohoubek

Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Lejcko za příspěvek:
Jiri.Belsan
Jakub.Backa
Kontrolní komise
Příspěvky: 2338
Registrován: 06 říj 2013, 14:52
Profese: advokát a insolvenční správce
Dal poděkování: 2231 poděkování
Dostal poděkování: 3186 poděkování

Re: CF 33/2021 Volba Kontrolní komise

Příspěvek od Jakub.Backa »

Mé odpovědi na dotazy @Jakub.Michalek zde viewtopic.php?p=792701#p792701

We are all heroes: You and Boo and I. Hamsters and rangers everywhere! Rejoice!
Jakub.Backa
Kontrolní komise
Příspěvky: 2338
Registrován: 06 říj 2013, 14:52
Profese: advokát a insolvenční správce
Dal poděkování: 2231 poděkování
Dostal poděkování: 3186 poděkování

Re: CF 33/2021 Volba Kontrolní komise

Příspěvek od Jakub.Backa »

K dotazům @Jan.Lejcko
1. Měla by KK hodnotit subjektivní stránku činu a volit třeba různé postupy?
Zcela jistě ano. KK by měla zohledňovat, zda si případný odpůrce mohl být vědom rozporu svého jednání s předpisy. Zároveň by měla zohlednit, jak se odpůrce choval v rámci přpadného šetření, zda byl nakloněn smírnému řešení nebo naopak v řízení působil pouze obstrukčně bez náležité sebereflexe.
2. Měla by být KK konzistentní či spíše progresivní?
Rozhodování KK by mělo být konsistentní natolik, aby nedošlo ke konfliktu s legitimním očekáváním jednotlivých členů. Tím ale není vyloučeno, že v rozhodovací praxi RK dojde k posunu, který je KK nucena respektovat.
3. Jak se díváte na princip legality ve vztahu ke KK? Měla by být KK povinna "prošetřovat" každý prohřešek, o který zavadí?
V současné době předpisy dle mého názoru ukládají KK, aby řešila všechna porušení předpisů, o kterých se dozví. To ale neznamená, že musí být vždy podána stížnost k RK. KK má i za současných značně nedokonalých procesních předpisů možnost k množství odklonů, kterými je možné sjednat soulad s předpisy bez toho, aby bylo nutné věc "hnát" před RK.
4. Neměla by být činnost v KK nějak finančně ohodnocena?
Nemyslím si, že je to nezbytné. Spíše by bylo vhodné, aby měla KK k dispozici placenou administrativní výpomoc a fungoval zde řádně placený vnitřní audit. Uvědomuji si nicméně, že s ohledem na výsledky parlamentních voleb a aktuální rozpočtové možnosti strany to asi není okamžitě realizovatelné. U samotných členů by dle mého názoru stačilo, aby ve straně nebyla tolerována toxická kultura, kdy neúspěšní odpůrci a jejich osoby blízké mnohdy zcela hulvátsky urážejí přezkumné orgány a znevažují jejich dobrovolnickou práci, což nemá nic společného s oprávněnou kritikou a veřejným dohledem nad činností přezkumných orgánů.
5. Jaký máte názor na recidivu?
Recidiva by měla být zohledňována v rámci celého řízení u KK a RK, případně u navrhovaných opatření v rámci rozhodčího nálezu.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Jakub.Backa za příspěvek:
Jan.Lejcko
We are all heroes: You and Boo and I. Hamsters and rangers everywhere! Rejoice!
Zamčeno

Zpět na „Celostátní fórum“