Ten zákaz žárovek se začal prosazovat, když žádný kloudný led žárovky nebyly, byla akorát slepá větev usporných žárovek, který na určitý použití (hajzl, chodba, sklep) byly neopužitelný, že startovaly do plnýho výkonu klidně 20 sekund. TJ než se pořádně rozsvítily, tak se zase zhasly a zrovna tohle jim nedělalo moc dobře, takže vydržely míň než klasický žárovky. Proto většina lidí švejkovala a kupovala si různý tepelný koule a nadávala na EU.
Liberální frakce
Moderátoři: Administrativní odbor, Předsedající
V tomto fóru se zjišťují pomocí anket názory členů na nějakou oblast (např. pokud přijde dotaz zvenku). Odpovídat na otázky zde mohou pouze členové strany.
Chcete-li vyvolat jednání nebo hlasování celostátního fóra, použijte Členské podněty.
- Jan.Prokop
- Kontrolní komise
- Příspěvky: 2463
- Registrován: 22 dub 2009, 08:49
- Profese: ITak
- Bydliště: Brandýs nad Labem
- Dal poděkování: 2012 poděkování
- Dostal poděkování: 3234 poděkování
- Petr.Vileta
- Člen KS Plzeňský kraj
- Příspěvky: 34760
- Registrován: 22 črc 2009, 18:12
- Profese: Celkem Spokojený Důchodce
- Bydliště: Plzeň 2
- Dal poděkování: 31659 poděkování
- Dostal poděkování: 25745 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Liberální frakce
Jan.Prokop píše: ↑21 říj 2021, 00:01Ten zákaz žárovek se začal prosazovat, když žádný kloudný led žárovky nebyly, byla akorát slepá větev usporných žárovek, který na určitý použití (hajzl, chodba, sklep) byly neopužitelný, že startovaly do plnýho výkonu klidně 20 sekund. TJ než se pořádně rozsvítily, tak se zase zhasly a zrovna tohle jim nedělalo moc dobře, takže vydržely míň než klasický žárovky. Proto většina lidí švejkovala a kupovala si různý tepelný koule a nadávala na EU.
Nevím kdy se začal prosazovat, ale začal platit v roce 2009. A tady máme článek z konce roku 2010, no počti si.
https://www.mesec.cz/clanky/led-zarovka ... yplati-se/
Podobné je to dnes s elektromobily. Nejlevnější benzinové auto stoji cca 250 000 Kč. Když vynecháš elektrickou dvoumístnou čínskou nákupní tašku s dojezdem 130 km a cenou 250 000 Kč, tak nejlevnější elektromobil stojí 480 000 Kč (Škoda Citigo). Minimální mzda je 15 200 Kč, takže i vyložený nuzák, který se nechá rok a půl živit manželkou, si na nové benzínové auto nastřádá za 16 a půl měsíce. Kdežto na nový elektromobil by nastřádal za 31 a půl měsíce. A to by fakt nesměl žrát a veškeré peníze spořit a nesměla by být žádná inflace. Účelem "elekromobilizace" tedy není, aby si bezemisní auto mohl koupit každý, kdo ho chce a hodně se uskrovní, ale aby si ho zdaleka každý koupit nemohl. To se mi jako princip tedy vůbec nelíbí. "Jsi moc chudý, ty auto mít nikdy nebudeš!". Na rozdíl od aut se spalovacím motorem totiž elekromobily "ojetiny" nebudou dávat ekonomický smysl. Bez baterie to jezdit nmůže a baterie stoji až 2/3 ceny auta, ale minimálně 1/2.
Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista
Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.
(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)
-
- Příznivec Pirátů – Moravskoslezský kraj
- Příspěvky: 4112
- Registrován: 18 čer 2009, 12:09
- Profese: IT administrátor
- Dal poděkování: 795 poděkování
- Dostal poděkování: 4099 poděkování
Re: Liberální frakce
Petr.Vileta píše: ↑20 říj 2021, 22:08Ondra.kl píše: ↑20 říj 2021, 16:42Petr.Vileta píše: ↑20 říj 2021, 15:28Tak my jsme vlastně vydali zákaz žárovek proto, aby na tom Čína vydělala. Já blbec, že mě to nenapadlo dřív.
Neee ... proto aby jsi mohl psat na forum.
Moje otázka je celkem jednoduchá. Stalo by se něco tak hrozného?
A voliči by celkově ušetřili nebo utratili víc? Porovnej cenu za spotřebu a cenu za výměnu světel.
Volici by usetrili na: cene novych zarovek
Volici by nesli negativa:
- cena za vyssi spotrebu energie
- cenu za vetsi narust cen energie
- cenu za horsi zivotni prostredi, vcetne ceny za drazsi zdravotni pojisteni
... a to nejen do dneska ale o dost dyl. Myslim ze 2-3 "problemove" roky po zavedeni zakazu plne vyvazi poslednich par let s levnymi ledkami, ktere by tu bez nej nebyly.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondra.kl za příspěvek:
- Jan.Zavadil
- Jan.Zavadil
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 772
- Registrován: 04 lis 2017, 17:54
- Profese: Product Manager
- Bydliště: Praha 10
- Dal poděkování: 5129 poděkování
- Dostal poděkování: 1669 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Liberální frakce
Petr.Vileta píše: ↑21 říj 2021, 02:56Jan.Prokop píše: ↑21 říj 2021, 00:01Ten zákaz žárovek se začal prosazovat, když žádný kloudný led žárovky nebyly, byla akorát slepá větev usporných žárovek, který na určitý použití (hajzl, chodba, sklep) byly neopužitelný, že startovaly do plnýho výkonu klidně 20 sekund. TJ než se pořádně rozsvítily, tak se zase zhasly a zrovna tohle jim nedělalo moc dobře, takže vydržely míň než klasický žárovky. Proto většina lidí švejkovala a kupovala si různý tepelný koule a nadávala na EU.
Nevím kdy se začal prosazovat, ale začal platit v roce 2009. A tady máme článek z konce roku 2010, no počti si.
https://www.mesec.cz/clanky/led-zarovka ... yplati-se/Podobné je to dnes s elektromobily. Nejlevnější benzinové auto stoji cca 250 000 Kč. Když vynecháš elektrickou dvoumístnou čínskou nákupní tašku s dojezdem 130 km a cenou 250 000 Kč, tak nejlevnější elektromobil stojí 480 000 Kč (Škoda Citigo). Minimální mzda je 15 200 Kč, takže i vyložený nuzák, který se nechá rok a půl živit manželkou, si na nové benzínové auto nastřádá za 16 a půl měsíce. Kdežto na nový elektromobil by nastřádal za 31 a půl měsíce. A to by fakt nesměl žrát a veškeré peníze spořit a nesměla by být žádná inflace. Účelem "elekromobilizace" tedy není, aby si bezemisní auto mohl koupit každý, kdo ho chce a hodně se uskrovní, ale aby si ho zdaleka každý koupit nemohl. To se mi jako princip tedy vůbec nelíbí. "Jsi moc chudý, ty auto mít nikdy nebudeš!". Na rozdíl od aut se spalovacím motorem totiž elekromobily "ojetiny" nebudou dávat ekonomický smysl. Bez baterie to jezdit nmůže a baterie stoji až 2/3 ceny auta, ale minimálně 1/2.
Nemyslím, že je vhodné srovnávat cenu elektromobilu daně třídy a typu s nejlevnějším spalovacím automobilem. Úplně stejně by nešlo srovnávat cenu nejlevnějšího automobilu v době jejich vzniku nebo třeba deset let poté, a nejlevnějšího povozu. Automobilismus byl na začátku své existence vyhrazen primárně nadšencům a lidem z vyšší třídy, byla to luxusní záležitost. Dnes už tomu tak není. Úplně stejně se nejnižší cena elektromobilů bude v dalších letech snižovat, jak technologický pokrok a masifikace výroby pokročí.
Přesto, dnes jsou elektromobily řádově lépe dostupné i střední třídě, než byly spalovací automobily v podobné fázi jejich vývoje.
Nemá k tomu nadšenec @Ivan.Mikolas jiný názor nebo informace, které by nám v diskuzi pomohly?
- Roman.Kucera
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 15254
- Registrován: 14 zář 2010, 10:04
- Profese: IT
- Bydliště: Praha, Letná
- Dal poděkování: 9815 poděkování
- Dostal poděkování: 18113 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Liberální frakce
Osy jsou:
liberalismus vs. dirigismus
progresivismus vs. konservativismus
Piráti jsou původně liberální
Vlivem substrátu, dnes hromadně naloďovaného, se z nich stala odporně dirigisticko-progresivistická tvárná hmota. Proto se musí přijmout hodně substrátu, aby odhlasoval všechny pičoviny našemu vedení, které s Pirátstvím nemají nic společného.
A kdyby se to někomu nezdálo, udělá se ANALÝZA, vymytí mozků, a substrát poslušně odkejve cokoliv.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Roman.Kucera za příspěvky (celkem 2):
- Petr.Vileta, Jiri.Janecka
- Petr.Vileta
- Člen KS Plzeňský kraj
- Příspěvky: 34760
- Registrován: 22 črc 2009, 18:12
- Profese: Celkem Spokojený Důchodce
- Bydliště: Plzeň 2
- Dal poděkování: 31659 poděkování
- Dostal poděkování: 25745 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Liberální frakce
Jan.Zavadil píše: ↑21 říj 2021, 10:09Nemyslím, že je vhodné srovnávat cenu elektromobilu daně třídy a typu s nejlevnějším spalovacím automobilem. Úplně stejně by nešlo srovnávat cenu nejlevnějšího automobilu v době jejich vzniku nebo třeba deset let poté, a nejlevnějšího povozu. Automobilismus byl na začátku své existence vyhrazen primárně nadšencům a lidem z vyšší třídy, byla to luxusní záležitost. Dnes už tomu tak není. Úplně stejně se nejnižší cena elektromobilů bude v dalších letech snižovat, jak technologický pokrok a masifikace výroby pokročí.
Přesto, dnes jsou elektromobily řádově lépe dostupné i střední třídě, než byly spalovací automobily v podobné fázi jejich vývoje.
Srovnával jsem cenu v ČR nejlevnějšího nového benzínového auta a nejlevnějšího nového elektromobilu. A samozřejmě i to, že dnes koupený benzínový automobil bude při minimální ohleduplnosti v užívání jezdit ještě za 20 let, a bude cenově na 1/10 současné ceny. Kdežto elektromobil za 20 let bude šrot bez akumulátoru a cenově bude zhruba na 1/4 současné ceny, ovšem jen za cenu náhradních dílů ke zkanibalizování.
Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista
Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.
(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)
- Ludek.Blaha
- Člen KS Jihočeský kraj
- Příspěvky: 1465
- Registrován: 23 čer 2014, 00:11
- Profese: strategický zkompetentňovatel
- Bydliště: Písek
- Dal poděkování: 1521 poděkování
- Dostal poděkování: 1536 poděkování
Re: Liberální frakce
Přemítám, jak asi se dá vymýt něco, co není.
Jestli, pak tedy vymývání dutiny lebeční. A možná by to chtělo i vysířit...
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Ludek.Blaha za příspěvky (celkem 2):
- Petr.Vileta, Roman.Kucera
Aby člověk mohl hlásat pravdu z radnice nebo z parlamentu, musí se tam nejdřív prolhat...
Demokracie je výborná věc. Umožňuje občanům, aby si zcela svobodně zvolili... diktaturu!
Umělá inteligence nedosáhne nikdy až takové úrovně, aby dokázala napodobit myšlení pitomce.