Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu
Moderátoři: Administrativní odbor, Předsedající
V tomto fóru se zjišťují pomocí anket názory členů na nějakou oblast (např. pokud přijde dotaz zvenku). Odpovídat na otázky zde mohou pouze členové strany.
Chcete-li vyvolat jednání nebo hlasování celostátního fóra, použijte Členské podněty.
- Ondrej.Kalis
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 26 říj 2017, 09:26
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha 9
- Dal poděkování: 3142 poděkování
- Dostal poděkování: 1913 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu
Na jednu stranu k okruhu je podkladů dle mého názoru dostatek. Na stranu druhou Piráti je nevytvořili a neviděli do útrob některých z nich, a proto by asi nebylo ideální, aby je prezentovali v článcích. Jakýkoliv takový článek bude nutně zjednodušený. Přesto jsem sám několik článků připravil v případě projektů, které jsou aktivně připravovány, a přitom podklady pro ně jsou silně nedostatečné a ohnuté, v mém případě to ale byly stavby pro VHD (metro D, tramvaj do Sedlce). Pořád to ale jsou články spíše na jednodušší úrovni, cílené na běžného čtenáře, a jejich ambicí je říct ,,pozor, tenhle projekt je opravdu výrazně špatně a měli bychom se vrátit do fáze studie a srovnat varianty".
Pokud by někdo chtěl za Piráty zpracovat podobný článek o Pražském okruhu, tak rozhodně nebudu proti (já to dělat nebudu, protože mojí specializací je VHD, i když dálnice v práci už 6 let dělám). Problém ale bude i v tom, že zde je situace opačná. Stanovisko týmů směřuje k podpoře stávající trasy, takže nestačí říct ,,bacha, tenhle projekt je špatně, musí se předělat", ale muselo by se ukázat ,,tenhle projekt je zcela určitě s ohledem na termín realizace a reálné alternativy nejvhodnějším řešením". Stát si s tím poradil tak, že zadal ČVUT analýzu dvou známých variant, která řekla, že změna trasy by neměla pozitivní přínos (dost možná by byla negativní - včetně důvodů), ale udělat aspoň takto komplexní analýzu není v možnostech dobrovolnických týmů Pirátů. Pokud bychom chtěli ještě podrobnější srovnání, je to už něco, co stojí docela hodně peněz (musíme mít technicky zpracované varianty v potřebné úrovni, což fakt není levné).
Takže ve výsledku možná není reálné zpracovat článek, za kterým si můžeme plně stát, a bude mít vyšší váhu než názor několika členů (třebaže vedoucích týmů) tady na fóru. Ale to si musí říct autor článku. Pokud po něm je poptávka, může vzniknout. Tak ještě sežeňte autora Za sebe říkám, že ho psát nebudu, protože okruh mě už tak odvádí od podle mě důležitějších činností pro Piráty.
Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.
- Jarmil.Halamicek
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 506
- Registrován: 18 kvě 2018, 10:24
- Profese: programátor
- Dal poděkování: 365 poděkování
- Dostal poděkování: 2336 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu
Nesouhlasil bych s postojem nevyjadřovat podporu konkrétním řešením a projektům: jako voliče mě nas..rá typická vlastnost české politiky: jakákoliv strana odleva doprava je pro to posunout dopravu do 21 století, ale v reálu se to rozplizne v "je to složité, není to na pořadu dne, chce to víc času a studií..." ... takže zase nic. Pro obyvatele dopravou těžce zasažených oblastí je jakékoliv řešení dobré, ale hlavně ať už konečně nějaké je. Piráti mají image strany, která se nebojí deklarovat postoj i k mnohem kontroverznějším otázkám, proč zde nikoliv?
A na otázku, který "se" to udělá, tj. kdo bude veřejnosti vysvětlovat naše postoje a argumenty, bych celkem intuitivně čekal někoho, kdo u Pirátů aspiruje na ministra dopravy - jsou takoví?
Autor pirátských Odměn a projektu GreenOrDie. Člen Technického odboru. Jarmil.com
Face your fears, live your dreams.
-
- Příznivec Pirátů – Moravskoslezský kraj
- Příspěvky: 4112
- Registrován: 18 čer 2009, 12:09
- Profese: IT administrátor
- Dal poděkování: 795 poděkování
- Dostal poděkování: 4099 poděkování
Re: Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu
Jenze to tu nikdo netvrdi. To je jen slameny panak, ktereho sis vyrobil.
- Ondrej.Kalis
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 26 říj 2017, 09:26
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha 9
- Dal poděkování: 3142 poděkování
- Dostal poděkování: 1913 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu
Jak říkám. Ono stačí číst a myslet, než začnu trollit:
Ano, skutečně si myslím, že to měla být řečnická otázka s cílem ukázat, že to nejde.Petr.Vileta píše: ↑28 pro 2020, 18:03 Nebo ty si dovedeš představit den, kdy ráno dovezeš 3-letého syna do školky, pak 8-letou dceru do školy o 2 km dál, pak do práce na druhém konci Prahy, odpoledne vyzvednout dceru ze školy, vyzvednout syna ze školky, zajet do supermarketu pro nákup o váze 5 kg a to všechno jen pomocí MHD?
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
- Vojtech.Pikal
Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.
- Ondrej.Kalis
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 26 říj 2017, 09:26
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha 9
- Dal poděkování: 3142 poděkování
- Dostal poděkování: 1913 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu
Ale tady nejde o ,,víc času a studií". Dokonce jsem to už někde určitě rozepisoval. Samozřejmě, že ke stávajícím projektům se musíme nějak postavit (nakonec, příkladem je i Pražský okruh, tam podle mě hraje časové zdržení vlivem případných dalších studií zásadní roli), naopak jinde by se projekt měl přehodnotit, někde jinde by se měly upravit preference (podle exaktních podkladů), a zejména by se měla vypracovat kvalitní koncepce (což znamená práci na několik let).Jarmil píše: ↑31 pro 2020, 12:11 Co jsem měl, Ondro, na mysli, je web typu http://bydlimevsichni.cz/ : poměrně srozumitelné, poměrně jednoznačně vyjádřen pirátský postoj, dá se naň dobře odkazovat v diskuzi a prospívá to jak orientaci občana, tak Pirátům, tak autorce webu: win-win-win řešení. Zjednodušení je nevyhnutelné, pokud mluvíš s kýmkoliv jiným než dopravním odborníkem, žáno.
Nesouhlasil bych s postojem nevyjadřovat podporu konkrétním řešením a projektům: jako voliče mě nas..rá typická vlastnost české politiky: jakákoliv strana odleva doprava je pro to posunout dopravu do 21 století, ale v reálu se to rozplizne v "je to složité, není to na pořadu dne, chce to víc času a studií..." ... takže zase nic. Pro obyvatele dopravou těžce zasažených oblastí je jakékoliv řešení dobré, ale hlavně ať už konečně nějaké je. Piráti mají image strany, která se nebojí deklarovat postoj i k mnohem kontroverznějším otázkám, proč zde nikoliv?
A na otázku, který "se" to udělá, tj. kdo bude veřejnosti vysvětlovat naše postoje a argumenty, bych celkem intuitivně čekal někoho, kdo u Pirátů aspiruje na ministra dopravy - jsou takoví?
Ony všechny projekty nějaké exaktní hodnocení mají. Takže mnohdy stačí to hodnocení vzít, posoudit, jestli je správně udělané, a pak z něj vycházet, nebo ho třeba přepracovat. Pokud získáme do gesce dopravu, tak tyto historické podklady budeme mít k dispozici. Ale zatím je nemáme, a tak je vyslovování soudů o konkrétních projektech založené na poměrně povrchních pocitech. A je tím, co na vládě kritizujeme.
Znova říkám, že pokud by byla vůle a nějaký pisatel, tak článek konkrétně k Pražskému okruhu vzniknout může. Ale systémově o všech projektech to udělat nejde, protože bychom si za tím nemohli stát. Musíme počkat, až budeme mít aspoň ty existující podklady.
Ad nominant na ministra. Myslím si, že podobný článek by měl udělat někdo, kdo se tím tématem zabývá do hloubky nebo se mu chce důkladně pověnovat - a nemusí to být přímo ministr. Osobně si nemyslím, že ministr by měl mít odbornost na celou dopravu (ono to totiž ani nejde), i když si myslím, že základní dopravní znalosti by ministr / radní atp. mít rozhodně měl a potřebuje ho ke každodennímu fungování ve funkci, jinak je snadný ho přechytračit (když se setká s argumentátorem typu Gábiny, tak bez odborných znalostí neprokoukne, jestli má dotyčný pravdu, nebo ho nějak balamutí; a že takoví na MD jsou - třeba i ve vysokých funkcích).
Nějaký články k dopravě určitě vzniknout, ale úplně si nemyslím, že Pražský okruh a obecně hodnocení jednotlivých projektů je hlavní idea našeho programu. Naopak. Ale musíme prodávat to, co je nové a zajímavé. Jestli dostavíme Pražský okruh není tak důležitý jako třeba VRT Varšava - Ostrava - Vídeň, na které se dá ukázat komplexní pojetí dopravy a nové, velmi logické trendy.
Koncept dopravního programu se řeší zde: viewtopic.php?p=735655#p735655
Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.
- Jiri.Hoskovec
- Příspěvky: 644
- Registrován: 15 bře 2017, 12:45
- Profese: Úředník
- Dal poděkování: 904 poděkování
- Dostal poděkování: 1385 poděkování
Re: Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu
https://zdopravy.cz/komplikace-pro-povo ... ati-70340/
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Hoskovec za příspěvky (celkem 4):
- Ondrej.Kalis, Ondrej.Profant, Jiri.Snizek, Pavel.Moravec
Úředník. jiri.hoskovec@pirati.cz
- Petr.Vileta
- Člen KS Plzeňský kraj
- Příspěvky: 34760
- Registrován: 22 črc 2009, 18:12
- Profese: Celkem Spokojený Důchodce
- Bydliště: Plzeň 2
- Dal poděkování: 31659 poděkování
- Dostal poděkování: 25745 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu
Ne, nebyla to otázka řečnická, ale normální. Pokud si dovedeš představit, jak v každé ruce vedeš jedno dítě a 5kg nákup neseš v batohu na zádech a jdeš pěšky nebo cestuješ MHD, pak jsi jistě mladý rodič (cca do 30) sportovního založení, pro kterého je ekologie na prvním místě, pak dlouho nic, pak kupka hnoje a pak teprve věci jako ztráta času na cestách, ekonomika cestování, bezpečnost vlastních dětí, atd. Ale jo, mohou takoví lidé existovat, dokonce mohou žít i ve městech, ale já být takovým člověkem, vzdám se výhod města a odstěhuji se někam na vesnici nebo úplně na samotu. Je to něco jako pověstné Cimrmanovské "Postavil si hospodu, ale chodili mu tam lidi". Žil ve městě, ale bylo tam moc lidí, aut, smogu ...Ondrej.Kalis píše: ↑31 pro 2020, 13:16Ano, skutečně si myslím, že to měla být řečnická otázka s cílem ukázat, že to nejde.Petr.Vileta píše: ↑28 pro 2020, 18:03 Nebo ty si dovedeš představit den, kdy ráno dovezeš 3-letého syna do školky, pak 8-letou dceru do školy o 2 km dál, pak do práce na druhém konci Prahy, odpoledne vyzvednout dceru ze školy, vyzvednout syna ze školky, zajet do supermarketu pro nákup o váze 5 kg a to všechno jen pomocí MHD?
Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista
Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.
(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)
- Ondrej.Kalis
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 26 říj 2017, 09:26
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha 9
- Dal poděkování: 3142 poděkování
- Dostal poděkování: 1913 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu
V tom případě si přečti naše odpovědi výše. A podotýkám za sebe, že to není otázka žádného fanatismu. Tak nějak mi připadá jako normální věc, že dítě chodí do školy samo, když to už dokáže, a nákup provádím cestou z práce (v mém případě, proto taky nejezdím na kole), a školku mám třeba v docházkové vzdálenosti od domova. Jako hele vono to neni tak neobvyklý, takovejch rodin znám ve svém okolí víc a ekofanatiky nemůžu nazvat snad nikoho z nich...Petr.Vileta píše: ↑31 pro 2020, 15:53Ne, nebyla to otázka řečnická, ale normální. Pokud si dovedeš představit, jak v každé ruce vedeš jedno dítě a 5kg nákup neseš v batohu na zádech a jdeš pěšky nebo cestuješ MHD, pak jsi jistě mladý rodič (cca do 30) sportovního založení, pro kterého je ekologie na prvním místě, pak dlouho nic, pak kupka hnoje a pak teprve věci jako ztráta času na cestách, ekonomika cestování, bezpečnost vlastních dětí, atd. Ale jo, mohou takoví lidé existovat, dokonce mohou žít i ve městech, ale já být takovým člověkem, vzdám se výhod města a odstěhuji se někam na vesnici nebo úplně na samotu. Je to něco jako pověstné Cimrmanovské "Postavil si hospodu, ale chodili mu tam lidi". Žil ve městě, ale bylo tam moc lidí, aut, smogu ...Ondrej.Kalis píše: ↑31 pro 2020, 13:16Ano, skutečně si myslím, že to měla být řečnická otázka s cílem ukázat, že to nejde.Petr.Vileta píše: ↑28 pro 2020, 18:03 Nebo ty si dovedeš představit den, kdy ráno dovezeš 3-letého syna do školky, pak 8-letou dceru do školy o 2 km dál, pak do práce na druhém konci Prahy, odpoledne vyzvednout dceru ze školy, vyzvednout syna ze školky, zajet do supermarketu pro nákup o váze 5 kg a to všechno jen pomocí MHD?
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
- Vojtech.Pikal
Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.
- Ondrej.Kalis
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 26 říj 2017, 09:26
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha 9
- Dal poděkování: 3142 poděkování
- Dostal poděkování: 1913 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu
Nezmínil jsi v závorkách jednu zcela zásadní věc:Jiri.Hoskovec píše: ↑31 pro 2020, 15:26 Jinak k debatě o okruhu: MMR rozhodlo na základě žaloby na podjatost podané Dolními Chabry (kde vládne ODS), že Praha je podjatá a nemůže rozhodnout o odvolání proti vydanému územnímu rozhodnutí na stavbu 511, které podala Praha 20 (vedená taktéž ODS). A tak je to tu se vším...
https://zdopravy.cz/komplikace-pro-povo ... ati-70340/
Rozhodnutí se týká stavby 511 (jihovýchod), tedy úplně jiné části, než kde leží Dolní Chabry (sever) a P20 - Horní Počernice (severovýchod).
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 2):
- Ondrej.Profant, Pavel.Moravec
Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.
- Josef.Kadlecek
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 2136
- Registrován: 01 čer 2010, 21:17
- Profese: revizní technik elektro, energetik
- Bydliště: Bráník, Příkrá x U Háje, dřevěný domeček, P4
- Dal poděkování: 1916 poděkování
- Dostal poděkování: 1776 poděkování
Re: Postoj Pirátů k trasování Pražského okruhu
Jen dotaz - určtitě existuje člověk, který zasvětil přípravě této stavby velkou část svého života. Začínal za komoušů, kdy kuňka žlutobřichá byla každému u řiti, prioritou bylo "plnit plán". Ale dnes je takový člověk v důchodu, občas přispěje svými znalostmi do nějaké diskuse, ale jinak už toho moc nezmění /nechce měnit, už vůbec né pálit si prsty. Ale furt žije, je to velmi zajímavý človík, zná historii všeho, co se kolem této obrovské stavby kdy schumelilo a dokáže o tom v kostce povyprávět (a když by se začal rád poslouchat, dá se včas zarazit a "nasadit zpátky na koleje", slovy cimrmanů).
Máme někoho takového?
Bez něj bych tuto anketu svým hlasem jen svinil, protože můj hlas by byl pak terčem kritiků, kteří ex post s gustem u piva kálí na Piráty svými koblihářskými exkrementy.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Josef.Kadlecek za příspěvek:
- Petr.Vileta
Herbert Spencer, 1820-1903 https://cs.wikipedia.org/wiki/Herbert_Spencer
Za sebe - mám vás všecky rád. Akorát před fanatickými "souložníky teoretiky" mě i u Pirátů naučilo se už mít na pozoru.
Neomylné lidi bez váhání devitalizovat!