Dálnice D3

Moderátoři: Republikové předsednictvo - asistenti, Vedoucí centrálních orgánů, Krajske expertni tymy - vedouci

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jan.Korbel
Místní předsednictvo
Příspěvky: 1802
Registrován: 03 úno 2012, 19:04
Profese: IT
Bydliště: Jílové u Prahy
Dal poděkování: 4190 poděkování
Dostal poděkování: 3070 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálnice D3

Příspěvek od Jan.Korbel »

@Roman.Moravek prosím umaž z toho šmírovací kód Facebooku (&fbclid...). Díky.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Korbel za příspěvek:
Jan.Prokop
Středočeský profil | "Systémy, kterých se týká tato dohoda, jsou účty majitelky." -- NDA Pirátů
Uživatelský avatar
Jiri.Snizek
Krajský zastupitel
Příspěvky: 2826
Registrován: 19 lis 2017, 10:01
Profese: školitel software pro veřejnou správu
Bydliště: Kolín
Dal poděkování: 7362 poděkování
Dostal poděkování: 3543 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálnice D3

Příspěvek od Jiri.Snizek »

Věděli jste, že Miličín chce D3 a ne obchvat?

https://prahatv.eu/zpravy/stredocesky-k ... ne-problem
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Snizek za příspěvky (celkem 2):
Petr.Vileta, Roman.Moravek

721 356 719, jiri.snizek@pirati.cz, středočeský radní pro regionální rozvoj a územní plánování, náměstek hejtmanky Středočeského kraje https://stredocesky.pirati.cz/lide/jiri-snizek/

Cílem politiky Pirátů je svobodná, vzdělaná a digitálně propojená společnost. Protože jedině ta vede k moderní, udržitelné a prosperující ekonomice, která umožní vysokou kvalitu života v budoucnosti.

https://swarmwise.pirati.cz/

Uživatelský avatar
Jiri.Snizek
Krajský zastupitel
Příspěvky: 2826
Registrován: 19 lis 2017, 10:01
Profese: školitel software pro veřejnou správu
Bydliště: Kolín
Dal poděkování: 7362 poděkování
Dostal poděkování: 3543 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálnice D3

Příspěvek od Jiri.Snizek »

Mluvil jsem teď se starostou Miličína. Místo podchodu nebo nadchodu má v Miličíně vzniknout kruhový objezd. Pan starosta není kategoricky proti obchvatu, ale spíše se kloní na stranu výstavby D3.

Obchvat Miličína není narozdíl od obchvatu Olbramovic zanesen v zásadách územního rozvoje Středočeského kraje.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Snizek za příspěvky (celkem 4):
Ondrej.Kalis, Petr.Vileta, Marek.Havranek, Roman.Moravek

721 356 719, jiri.snizek@pirati.cz, středočeský radní pro regionální rozvoj a územní plánování, náměstek hejtmanky Středočeského kraje https://stredocesky.pirati.cz/lide/jiri-snizek/

Cílem politiky Pirátů je svobodná, vzdělaná a digitálně propojená společnost. Protože jedině ta vede k moderní, udržitelné a prosperující ekonomice, která umožní vysokou kvalitu života v budoucnosti.

https://swarmwise.pirati.cz/

petr_syrovy
Příznivec Pirátů – Středočeský kraj
Příspěvky: 32
Registrován: 01 čer 2019, 22:13
Profese: vedoucí
Bydliště: Jesenice
Dal poděkování: 33 poděkování
Dostal poděkování: 23 poděkování

Re: Dálnice D3

Příspěvek od petr_syrovy »

Neměl jsem možnost se sejít se starostou Miličína, ale chápu situaci a jeho postoj. Za mne pragmatický postoj.
Lidé v těchto a podobných obcích logicky volí řešení, které jim dává smysl a dokážou si jej nějak představit. Léta žijí okolo silnice, kde tranzit každým rokem narůstá. Jsou to občané naší společné republiky. Zaslouží si lepší životní podmínky. Kdokoliv jim nabídne cokoliv lepšího než znají nyní, budou to podporovat.
Nyní máme možnost podpořit stavbu, která bude existovat věky. Stavba, která zasáhne do krajiny, ale žádná jí podobná v daném regionu již nikdy nevznikne. Nemluvíme o kosmetickém řešení (obchvatu), ale o pragmatickém řešení (D3) které vylepší život.
Máme tu možnost, změnit a vylepšit životy. Osobně bych chtěl bych být u toho, kdy se schválí D3, významná a strategická stavba.
Tito uživatelé poděkovali autorovi petr_syrovy za příspěvek:
Roman.Moravek
Uživatelský avatar
Jiri.Snizek
Krajský zastupitel
Příspěvky: 2826
Registrován: 19 lis 2017, 10:01
Profese: školitel software pro veřejnou správu
Bydliště: Kolín
Dal poděkování: 7362 poděkování
Dostal poděkování: 3543 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálnice D3

Příspěvek od Jiri.Snizek »

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zaznamenalo dílčí úspěch v přípravě středočeské části dálnice D3. Ministerstvo životního prostředí (MŽP) schválilo podobu napojení D3 na Pražský okruh (D0) s tím, že navržené řešení nebude mít významný vliv na okolí a nemusí tak do procesu EIA.

V řízení šlo konkrétně o propojení nové mimoúrovňové křižovatky u Jesenice s dálničním okruhem východním směrem od a k dálnici D1. Silničáři na popud policie napojí dálnici D3 na D0 pomocí dlouhých samostatných pásů, kterým říkají kolektory. Ty budou mít dva pruhy a od D0 je bude oddělovat pětimetrová mezera. Nepůjde tak o klasické rozšíření dálnice D0 o nové pruhy.

Kolektory jsou navrženy po obou stranách D0, kolektor vpravo směrem k D1 bude mít délku 2,2 kilometru a kolektor vlevo (směr k D3 a D4) bude měřit 1,5 kilometru. Požadavek ministerstva vnitra na toto řešení vzešel z projednávání dokumentace k územnímu řízení. Důvodem je skutečnost, že nová křižovatka s D3 vznikne na okruhu příliš blízko mimoúrovňové křižovatce Jesenice (Exit 82).

Budoucí křížení D3 a pražského okruhu (D0). Pramen: ŘSDBudoucí křížení D3 a Pražského okruhu (D0). Pramen: ŘSD
„Jde tedy o zvýšení bezpečnosti dopravy v úseku plánovaného výjezdu z D3 na D0 a současného výjezdu vozidel z D0 na MÚK Exit 82 Jesenice,“ uvedl mluvčí ŘSD Martin Buček. Původně přitom bylo navrženo klasické připojení bez kolektorových pásů. V takovém případě by ale silničáři nezískali v územním řízení závazné stanovisko ministerstva vnitra.

Pásy budou odděleny od okolí zemním valem o výšce přes šest metrů. Kolektorové řešení znají řidiči například i z nedaleké křižovatky dálnice D1 a Pražského okruhu u Modletic.

Příprava samotné D3 ve středních Čechách se přitom potýká s řadou problémů. ŘSD nicméně počítá s její výstavbou v letech 2024 až 2028. Dlouho se přitom vedly debaty o jejím vedením. Ve hře byly západní a východní varianta. K definitivnímu potvrzení a stabilizaci západní varianty došlo v roce 2015 schválením první aktualizace Zásad územního rozvoje Středočeského kraje. Dálnice se v této variantě napojí na Pražský okruh právě u Jesenice a na jih povede kolem Jílového, Netvořic a Maršovic dále na Heřmaničky. Na Benešov ji napojí šestikilometrová Václavická spojka.

Součástí stavby bude mimo jiné deset mimoúrovňových křižovatek, sedm tunelů o celkové délce sedm kilometrů či most přes řeku Sázavu. Celkem jde o 58,6 kilometru rozdělených do pěti úseků. ŘSD je chce zprovoznit všechny najednou. Dálnice v této stopě má ale řadu odpůrců a její další příprava rozhodně nepůjde hladce. Krajský úřad Plzeňského kraje (jako neutrální) vede od února 2019 řízení o výjimce z ochrany zvláště chráněných druhů. Tuto výjimku loni v květnu udělil, MŽP mu ale případ vrátilo k novému projednání.
https://zdopravy.cz/dalnice-d3-se-napoj ... asu-71217/
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Snizek za příspěvek:
petr_syrovy

721 356 719, jiri.snizek@pirati.cz, středočeský radní pro regionální rozvoj a územní plánování, náměstek hejtmanky Středočeského kraje https://stredocesky.pirati.cz/lide/jiri-snizek/

Cílem politiky Pirátů je svobodná, vzdělaná a digitálně propojená společnost. Protože jedině ta vede k moderní, udržitelné a prosperující ekonomice, která umožní vysokou kvalitu života v budoucnosti.

https://swarmwise.pirati.cz/

petr_syrovy
Příznivec Pirátů – Středočeský kraj
Příspěvky: 32
Registrován: 01 čer 2019, 22:13
Profese: vedoucí
Bydliště: Jesenice
Dal poděkování: 33 poděkování
Dostal poděkování: 23 poděkování

Re: Dálnice D3

Příspěvek od petr_syrovy »

Chtěl bych vidět dokument, který počítá a modeluje hustotu dopravy až bude D3. Bohužel vzniká prostor pro spekulace. Pokud se podíváme selským rozumem na mapu a plánovanou D3 i s napojením na D3, následně přidáme tranzit aut, dojdeme k závěru, že D3 odkloní provoz aut, která nyní projíždí okolo Osnice po D0 - což je část Jesenice. A současně dojde ke zhuštění tranzitu v okolí Vestce opět na D0. Což není Jesenice, ale Jesenice má být tou dotčenou obcí.

Tranzit narůstá a další silnice se plánují. Logický důsledek kompenzace chybějícího okruhu v Praze viz:
https://cnn.iprima.cz/kolem-prahy-bude- ... vede-16922

Zdá se mi, čím déle otálíme, tím vzniká více nesmyslů.
Tito uživatelé poděkovali autorovi petr_syrovy za příspěvky (celkem 2):
Jan.Licka, Petr.Vileta
Uživatelský avatar
Jan.Licka
Předseda/předsedkyně místního sdružení
Příspěvky: 378
Registrován: 28 dub 2017, 14:15
Profese: Manufacturing Engineer
Bydliště: Benešov
Dal poděkování: 1006 poděkování
Dostal poděkování: 840 poděkování

Re: Dálnice D3

Příspěvek od Jan.Licka »

Tzv. aglomerační okruh ze silnic II. třídy je osobní iniciativa p. Scheinherra, jak si vyřešit zejména trvalý odpor severních provincií Prahy proti původnímu trasování okruhu. Není to ani logická, ani koncepční improvizace, spíš bych to hodnotil jako idea na bypass pro dušného kardiaka.

Jak už jsem komentoval jinde na Fóru - polycentrický model při propojování okresních měst Středočeského kraje, kdy se zároveň jako bonus odlehčí Praze smysl má. Přehazovat problémy na problémy někoho jiného je nefunkční idea, do které každá obec po trase hodí vidle a připomíná to ten vtip o mrtvole, která cestuje mezi policejními okrsky.

Mimochodem, jsou tam i nepřesnosti, jako např. "vznikne spojení D7 a D8." Ta spojnice už existuje, jmenuje se I/16, spojuje Slaný a Mělník a je jistým zárodkem skutečného aglomeračního okruhu. Vzhledem k tomu, že obě dálnice vedou víceméně paralelně nelze čekat, že by ale v něčem sama o sobě Praze podstatně odlehčila.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Licka za příspěvky (celkem 3):
Jiri.Snizek, Ondrej.Kalis, Marek.Krejpsky

Dávat druhým vyrůst
:idea: infrastruktura / automatizace / logistika

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34711
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31639 poděkování
Dostal poděkování: 25736 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálnice D3

Příspěvek od Petr.Vileta »

Jan.Licka píše: 22 led 2021, 09:37 Mimochodem, jsou tam i nepřesnosti, jako např. "vznikne spojení D7 a D8." Ta spojnice už existuje, jmenuje se I/16, spojuje Slaný a Mělník
No promiň, ono sice je možné objet Prahu přes Drážďany, ale není to zrovna nejblíž. :D Fakt si myslíš, že když někdo pojede z Roudnice n/Labem na Zličín, že by z D8 měl uhnout u Nové vsi přes Slaný? Já tedy nejsem dopravní inženýr a po Evropě jsem toho po dálnicích moc nenajezdil, ale z toho mála, co jsem viděl, si obchvat města, spojující dvě a více dálnic, představuji nejméně se dvěma pruhy v jednom směru a středovým oddělením. Spojit dvě 4-pruhové dálnice takovou "lepší okreskou" je zločin.

Jen pro srovnání D8
d8.png
a I/16 Mělník - Slaný
melnik-slany.png

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálnice D3

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Petr.Vileta píše: 22 led 2021, 15:37
Jan.Licka píše: 22 led 2021, 09:37 Mimochodem, jsou tam i nepřesnosti, jako např. "vznikne spojení D7 a D8." Ta spojnice už existuje, jmenuje se I/16, spojuje Slaný a Mělník
No promiň, ono sice je možné objet Prahu přes Drážďany, ale není to zrovna nejblíž. :D Fakt si myslíš, že když někdo pojede z Roudnice n/Labem na Zličín, že by z D8 měl uhnout u Nové vsi přes Slaný? Já tedy nejsem dopravní inženýr a po Evropě jsem toho po dálnicích moc nenajezdil, ale z toho mála, co jsem viděl, si obchvat města, spojující dvě a více dálnic, představuji nejméně se dvěma pruhy v jednom směru a středovým oddělením. Spojit dvě 4-pruhové dálnice takovou "lepší okreskou" je zločin.
Petře, co takhle si aspoň trochu popřemýšlet, o čem Honza mluvil, než začneš s trollingem?

On totiž vůbec nemluvil o tom, jestli se má postavit úsek D0 mezi D7 a D8, ale naopak o tom, že přeložka II/240 jednak neplní funkci aglomeračního okruhu, a že ta spojnice D7 a D8 hlouběji v kraji už existuje. Soudě z tvého příspěvku nijak neprosazuješ Scheinherrův ,,aglomerační okruh" jako spíš dálniční Pražský okruh, který v tomto vlákně nebyl zpochybňován asi nikým.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 3):
Jan.Licka, Jiri.Snizek, Marek.Krejpsky

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34711
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31639 poděkování
Dostal poděkování: 25736 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálnice D3

Příspěvek od Petr.Vileta »

Ondrej.Kalis píše: 22 led 2021, 16:05 ... přeložka II/240 jednak neplní funkci aglomeračního okruhu, a že ta spojnice D7 a D8 hlouběji v kraji už existuje. Soudě z tvého příspěvku nijak neprosazuješ Scheinherrův ,,aglomerační okruh" jako spíš dálniční Pražský okruh, který v tomto vlákně nebyl zpochybňován asi nikým.
Máš pravdu, jde mi o pražský okruh a co je nějaký aglomerační okruh nemám tušení, ale když někdo píše o spojnici, která má odlehčit od tranzitní dopravy, tak spojnice 50 km od místa, kde to odlehčení potřebuji, je trochu mimo mísu, nebo ne? Chci-li odlehčit Praze, měl by odklon tranzitu být nějakých 5-10 km před cedulí začátek Prahy a ne u Mělníka.

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“