TIR na silnicích II. a III. třídy po zavedení mýta na silnice I. tříd

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, Krajske expertni tymy - vedouci

Odpovědět
Hurvajz.jr
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 132
Registrován: 07 úno 2012, 10:31
Profese: elektrikář - manager
Bydliště: Kostelec nad Černými lesy
Dal poděkování: 367 poděkování
Dostal poděkování: 88 poděkování
Kontaktovat uživatele:

TIR na silnicích II. a III. třídy po zavedení mýta na silnice I. tříd

Příspěvek od Hurvajz.jr »

Jak vidíte tento problém? Pro občany Kostelecka, Říčanska je to velké téma!
Uživatelský avatar
Jan.Licka
Předseda/předsedkyně místního sdružení
Příspěvky: 378
Registrován: 28 dub 2017, 14:15
Profese: Manufacturing Engineer
Bydliště: Benešov
Dal poděkování: 1006 poděkování
Dostal poděkování: 840 poděkování

Re: TIR na silnicích II. a III. třídy po zavedení mýta na silnice I. tříd

Příspěvek od Jan.Licka »

Začnu poněkud obecněji: nákladní auta nejezdí na výlet, jen proto, že je to baví. Spojují místa výroby a spotřeby, vozí produkty. Nejhospodárněji po nejkratší spojnici, nakolik to jejich provozovatel zvládne, aby si maximalizoval zisk. Bavíme se tedy o čistě matematické úloze logistiky a jednoduché modelování toků. Což vláda nedělá a můžeme se ptát proč.

Z hlediska mýta je můj osobní názor jako vedoucího programového bodu dopravy následující: v době, kdy má smartphone 98% obyvatel, aplikace na navigaci jsou k dispozici zdarma a v Asii zvládá AI řídit dopravu semafory je výstavba masivních mýtných bran se sbírkou krabiček za oknem kamionu anachronismus - se zjevným cílem jejich dodavatele učinit nenahraditelným. Mýto je nejkřiklavějším příkladem chybějící digitalizace v dopravě. Bylo by možné jej vybírat plošně, a to nejen podle třídy komunikace, ale například i podle stavu povrchu, vybírat např. "mostné" v místech kde je nadměrně zatěžovaný most, aktivně reagovat na místa s kolonami a zdražovat průjezd těmi místy, kde se často tvoří atd. Uživatelé osobních vozidel by si pak mohli zvolit "paušál" známkou jako dnes, nebo skrze appku získat možnost uspořit, např. v případě, že se nebudou cpát na frekventované komunikace.

Soutěžit bychom tedy příště měli SW řešení s Google vs Apple, ne natahovat dráty ke kamerám telekomunikační společnosti. Často omílaný argument, že GPS v mobilu lze vypnout a data různým způsobem zašudlat je invalidní, když lze dopravci prokázat nespojitost jízdy, případně mu v případě chybějících dat napařit (vyšší) paušál - a zejména když u EET ze strany vlády tyto otázky nikdo neklade a MF tenhle data mining perzistentně prosazuje i skrze (špatně zabezpečené a dnes už cinknuté) hazardní hry.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Licka za příspěvky (celkem 3):
Ondrej.Kalis, Jiri.Snizek, Zbynek.Janoska

Dávat druhým vyrůst
:idea: infrastruktura / automatizace / logistika

Marek.Havranek
Příznivec Pirátů – Středočeský kraj
Příspěvky: 8
Registrován: 20 pro 2018, 23:12
Profese: Logistik
Bydliště: Velké Popovice
Dal poděkování: 44 poděkování
Dostal poděkování: 18 poděkování

Re: TIR na silnicích II. a III. třídy po zavedení mýta na silnice I. tříd

Příspěvek od Marek.Havranek »

Silnice I/2 (leží na ní Říčany, Mukařov...) mýto nemá. Obce, které na ní leží, se aktuálně snaží, aby mýta také dosáhly, protože okolní zpoplatněné komunikace je mají a I/2 je tak v jejich kleštích - D1, nově "kolínská" I/12, D11. Existují na to petice, e-petice i oficiální žádost na MD od SČK skrze asociaci krajů.Jestli se I/2 zařadí, bude záležet na měření intenzity objíždění placených úseků a pak dojde i k doplnění zákazových značek pro tranzitní dopravu nad 12 t. Ale to nejdříve v druhé půlce 2020.
Naposledy upravil(a) Marek.Havranek dne 08 led 2020, 22:04, celkem upraveno 1 x.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Marek.Havranek za příspěvek:
Jiri.Snizek
Hurvajz.jr
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 132
Registrován: 07 úno 2012, 10:31
Profese: elektrikář - manager
Bydliště: Kostelec nad Černými lesy
Dal poděkování: 367 poděkování
Dostal poděkování: 88 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: TIR na silnicích II. a III. třídy po zavedení mýta na silnice I. tříd

Příspěvek od Hurvajz.jr »

No právě stavět brány je nesmysl ale teď to je kombinace přes satelit a leze zpoplatnit pro TIR kompletně. právě na II a III by měl mít dopravce několika násobně vyšší aby je nevyužíval a neničil ty komunikace na to nejsou vyrobené. A výpalné za II a III by dostaly kraje právě na silnice. Jo a nemělo by to běžet na GPS ale Galileu. Jednak pro to aby když už je tak aby se používalo co nejvíce a jednak protože GPS může šílený DT kdykoliv vypnout.

Ano I/2 je právě nezpoplatnena i když původně měla být a taky je vidět jek tu TIR sjede z D1 v Říčanech pak si to přes Mukařov Kostelec a český Brod mažou po silnicích nižších tříd na D11. Dopravní značení nelze protože se k tomu vyjadřuje dopravní policie Kolín a už to několikrát zamítl.

Cestu proto vidím v napálení ceny za jízdu po cestách kde je nechceme.
Uživatelský avatar
Jan.Licka
Předseda/předsedkyně místního sdružení
Příspěvky: 378
Registrován: 28 dub 2017, 14:15
Profese: Manufacturing Engineer
Bydliště: Benešov
Dal poděkování: 1006 poděkování
Dostal poděkování: 840 poděkování

Re: TIR na silnicích II. a III. třídy po zavedení mýta na silnice I. tříd

Příspěvek od Jan.Licka »

Podstatná je ta věta "Existují na to petice, e-petice i oficiální žádost na MD od SČK skrze asociaci krajů."

Mýto má v gesci stát, tedy MD, a to z dobrého důvodu - nechceme návrat do středověku, kdy byl každý územně-správní celek vlastním pánem, na každém mostě stála celnice a pod mostem troll. Síť je potřeba řešit jako celek, právě proto, aby se nám ucpáním jedné tepny z přání jedné obce nevylila jinde ještě hůř (což je obecný problém infrastruktury - u lineární stavby mezi body A a Z je vždy N poškozených, kteří z ní nemají přímý užitek...)

Tím chci říct, že zpoplatnění komunikací je zásadní téma, ale neměli bychom v krajských volbách slibovat, že to vyřešíme, protože máme číslo na Ivana ...

Dávat druhým vyrůst
:idea: infrastruktura / automatizace / logistika

Hurvajz.jr
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 132
Registrován: 07 úno 2012, 10:31
Profese: elektrikář - manager
Bydliště: Kostelec nad Černými lesy
Dal poděkování: 367 poděkování
Dostal poděkování: 88 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: TIR na silnicích II. a III. třídy po zavedení mýta na silnice I. tříd

Příspěvek od Hurvajz.jr »

Jan.Licka píše: 08 led 2020, 20:54 Tím chci říct, že zpoplatnění komunikací je zásadní téma, ale neměli bychom v krajských volbách slibovat, že to vyřešíme, protože máme číslo na Ivana ...
Neříkám že se má slíbit a nesplnit. Ale přijít před lid a tady máte takové nebo makove řešení, chtěli jste téma tak tu jedno vypichju nic víc. Je v pořádku že to spadá pod MDCR ale pokud jsou II a III v držení krajů pak by to mělo být taky o tom že když jede TIR s cca 30 až 40 tun nákladu po silnici která na to není udělaná tak hold když pojede tudy zaplať např. 5x tolik co by zaplatil kdyby jel po I a třeba 10x víc než po dálnici. To co vyberou dostane kraj, nebude to jako jediný příjem ale nástroj je dostat tam kde je chceme. Pak je tu mraky zboží které klidně může jezdit po kolejích a nejezdí.
Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“