V komponentě mi schází:
1. konkrétní zdůraznění transparentního účetnictví státních škol
- tohle napomůže veřejné kontrole i zabránění přehnaným útratám, potenciálně to může být i efektivnější než centrální nákupy, jelikož to může poskytnou informace o cenách (opravy škol, stavění hřišť, nákup studijních pomůcek, provozu jídelen, atd) a zároveň zabránit "čachrování"
- je to bod, který je poměrně snadno proveditelný a zároveň může hodně změnit. Současně je i v souladu s pirátským dvanácterem, že občan má právo na informace
- zajímal by mě názor ostatních na to, zda transparenci v komponentně víc zmínit
2. Zpřístupnění učebních materiálů občanům, především těch, které jsou placeny ze státních nebo evropských grantů. Ty by měli mít občané opravdu právo kdykoliv jednoduše číst a stahovat (myslím, že to v komponentě je, ale trochu víc odborným jazykem, než většina lidí bude rozumět).
3. Konkrétní zmínka v komponentně o webu, jenž by se měl stát "největší českou knihovnou" a kde se tyto učební materiály budou jednoduše a přehledně ukládat. - pokud jsem to dobře pochopil, že Piráti něco takového chtějí
4. Také by asi nebyla na škodu konkrétní zmínka o tom, že uvolnění autorského zákona (s odkazem) (pravděpodobně) výrazně zlevní mnoho tištěných učebnic a jiných studijních materiálů, což se reálně projeví na rodinných rozpočtech.
Politika vzdělanosti není podle mě jenom o VŠ. Neméně důležité, ne-li důležitější, je vzdělání základní a střední, které - v obecné rovině - dává nejvíc praktických schopností a nejvíc integruje do společnosti (patří k životní standardu, socializační faktor). ZŠ a SŠ se týká všech, nebo řekněme 99% populace, neměli bychom na ně proto zapomínat.
Jinak víceméně souhlasím s opravnými návrhy Devilkina, zejména s:
Devilkin píše:Nelíbí se mi to podmíněné „naučí informacím porozumět“. Nevím jak může někdo zaručit, že se studenti naučí používat informace. Souhlasím ale, že by to měl být cíl.Žáci a studenti se především naučí informacím porozumět, logicky s nimi pracovat a samostatně tvořit (používání a vylepšování Wikipedie, citace).
Tady je napsáno tak obecně, že by to umožňovalo i jednotlivým vyučujícím třeba vyškrtnou kapitolu, která by se neslučovali s jeho názorem a to je myslím hodně nebezpečné a hlavně to tak snad není myšleno.Potom bude mít každý učitel možnost učební materiály aktualizovat a uspořádat pro účely výuky.